מרגש: זיכרון ‘בסלון ערבי’

ביוזמת ארגון אג׳יק מכון הנגב, צעירים יהודים וערבים האזינו יחד לעדות שואה מצמררת. זאת כחלק משיתוף פעולה ארוך טווח בין תנועת הצופים לאג׳יק המפגיש יהודים בשנת שירות מתנועת הצופים, וצעירים ערביים משנת קהילה של ארגון אג׳יק

ביוזמת ארגון אג׳יק מכון הנגב, צעירים יהודים וערבים האזינו יחד לעדות שואה מצמררת –

זאת כחלק משיתוף פעולה ארוך טווח בין תנועת הצופים לאג׳יק המפגיש יהודים בשנת שירות מתנועת הצופים, וצעירים ערביים משנת קהילה של ארגון אג׳יק.

אג’יק -מכון הנגב ארגנו זיכרון בסלון בו אירחו את חנה, דור שני לשואה.

מאז שהחל המסורת של זיכרון בסלון, שנת הקהילה של אג’יק – מכון הנגב מקיימת זיכרון בסלון, בכל פעם עם ניצול אחר שנותן עדות. בסלון משתתפים מהחברה הערבית והיהודית.

לפני יום השואה עושים הכנה במיוחד לקבוצה הערבית, רקע היסטורי על השואה והתקומה ולאחר המפגש מתקיים שיח משותף עם האיש עדות, שיחה קבוצתית איתו וגם בלעדיו.

שנת קהילה היא תכנית הכוללת צעירים ערבים ויהודים שלומדים ומתנדבים יחד, גם במפגש הזה ישבו כקבוצה מעורבת. בשיחה עלו סיפורים ושאלות, מתוך האתגרים שהם עוברים. המפגש עורר אמפתיה והבנה, והראה כי ניתן לשתף בחוויות וללמוד אחד מהשני.

המפגש הוא גם חוויה אישית, ובעיקר חוויה חינוכית וחברתית, רק כך אפשר להבין יותר את הקשרים בין הקהילות, לקיים דיאלוג בכבוד, וללמוד על ההזדמנויות והאפשרויות לעשייה משמעותית משותפת במציאות שלנו כאן, ולהשפיע עליה לטובה.

◼️ לקבוצת חדשות באר שבע והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: אג'יק - מכון הנגב

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן