מרגש: נכדתו של יעקב סנדלר גוללה את סיפור מורשת הקרב של סבה

למי שאינו יודע, סנדלר לחם במלחמת יום הכיפורים כסמג”ד 54 בחטיבה 11. הוא תפס קו בצידה הצפוני של תעלת סואץ – כשבוע לאחר מכן, עם פרוץ המלחמה, חזר להילחם עם הגדוד באותה נקודה בה היו בתעסוקה מבצעית שבוע קודם

אין כמעט מי שאינו מכיר את משפחת סנדלר הרחובותית ובוודאי שאת יעקב, אשר בימים אלו זוכה לנחת מנכדתו, המשרתת במוזיאון ׳יד לשיריון׳ בלטרון ומעבירה את סיפורו לחיילי צה”ל.

50 שנים אחרי, נכדתו של יעקב, אביה סנדלר המשרתת כמש”קית חינוך בלטרון – מלמדת ומרצה על אותם סיפורי קרבות בהם סבה לחם והקריב את עצמו למדינה.

למי שאינו יודע, סנדלר לחם במלחמת יום הכיפורים כסמג”ד 54 בחטיבה 11. הוא תפס קו בצידה הצפוני של תעלת סואץ – כשבוע לאחר מכן, עם פרוץ המלחמה, חזר להילחם עם הגדוד באותה נקודה בה היו בתעסוקה מבצעית שבוע קודם.

״אני גאה לקום כל בוקר ולספר את סיפורו של סבא שלי לדור הצעיר בצה״ל, אני זוכה כל יום להתגאות בסבא שלי שלחם בגבורה ובאומץ לב במלחמה״, אמרה אביה לחדשות 08.

השבוע התקיימה עצרת ״לאורם״ של פיקוד הדרום, במסגרתה הוקירו את לוחמי העבר ממלחמת יום הכיפורים שלחמו באומץ לב ובגבורה רבה. בעצרת הנציחו גם את אלה שנפלו בקרב על הגנת מדינת ישראל – ובין הנוכחים עמד זקוף וגאה גם יעקב סנדלר לצד בני משפחתו.

◼️ לקבוצת החדשות ברחובות לחצו כאן 

צילום: דובר צה"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן