news08.net/ads.txt

מרחובות למיניאפוליס: פרוייקטים משותפים ומפגש שנתי להידוק הקשרים וגיוס כספים

משלחת מרחובות המונה 12 אנשים מסיימת בימים אלה ביקור חשוב בקהילה היהודית במיניאפוליס, לאחר 4 שנים מאז הביקור האחרון שם * *בביקור נדונו 10 פרוייקטים שונים קיימים של שיתוף פעולה ומספר פרוייקטים חדשים שעומדים על הפרק, בעיקר בנושאי בני נוער

עיריית רחובות מקיימת את שותפות ״ביחד״ עם הקהילה היהודית במיניאפוליס, מינסוטה, יחד עם הסוכנות היהודית. רחובות היא חלק מרשת של ערים מרכזיות בישראל המקיימות קשרי שותפות ואחווה הדוקים עם קהילות יהודיות בצפון אמריקה בעידודה של הסוכנות היהודית. בשנה הבאה תציין השותפות 10 שנים להקמתה.

במסגרת זו מתקיימים קשרים שונים בין גורמים מהעירייה ומתנדבות ומתנדבים ברחובות ובמיניאפוליס לקיום פרוייקטים שונים, וכן מתקיימים חילופי משלחות שונות מספר פעמים בשנה, בעיקר מארה״ב לרחובות- על מנת להכיר את העיר ואת ישראל, ולחזק את הקשר עם יהדות התפוצות.

הפעילות מתקיימת באמצעות וועדת ההיגוי של השותפות רחובות- מיניאפוליס, מזה כתשע שנים. וועדת ההיגוי מורכבת ממתנדבים בעיקר, הן מרחובות והן מקהילת מיניאפוליס והיא מונה כ30 איש יחד, משני הצדדים.

את הפעילות מרכזים שני יו״ר משותפים משני הצדדים- דודי אשכנזי לשעבר מנהל האגף המוניציפלי בעיריית רחובות וראש לשכת ראש העיר והמנכ״ל ומרק אפלבאום, יזם ואיש עסקים יהודי מקהילת מיניאפוליס.

השותפות בין רחובות והקהילה במיניאפוליס היא פוריה ביותר וכוללת 10 פרוייקטים קבועים ופרוייקטים חד פעמיים , בין היתר: פרוייקט שיתוף הפעולה החינוכי בין בתי ספר ברחובות ובארה״ב, פרוייקט משותף לבני נוער ומשלחת בני נוער , פרוייקט חלוקת מילגות לסטודנטים על שם אמה גילברט, משלחת סטודנטים יהודים להכרות עם ישראל, פרויקט מנהיגות ויזמות יהודית 248 עם הסוכנות, פרוייקט שיתוף פעולה בין אמנים משתי הקהילות, מועדון קריאה משותף, משלחות מנהיגים ומחוקקים שמגיעות לישראל , משלחת מנהיגים צעירים מהקהילה שמגיעה לישראל, משלחת זוגות צעירים מארה״ב בירח דבש , פרוייקט ״מומנטום״ של מסע נשים מקהילות אאה״ב בישראל, פרוייקט ״תפוצות בסלון״ ועוד.

חברי הוועדה משני הצדדים נוטלים חלק במשך כל ימות השנה בפעילות ובישיבות השונות, בגיוס משתתפים, קיום אירועים ובניהול הפרוייקטים בהתנדבות.

על הפרק עוד מספר פרוייקטים חדשים בעיקר בנושאי בני נוער וצעירים כגון שיתוף פעולה בין תנועות נוער מרחובות ומיניאפוליס, שילוב מדריכים מרחובות במחנות הקיץ של הקהילה היהודית ממיניאפוליס ושיחוב בנות שירות מרחובות במסגרת הקהילה במיניאפוליס. המשלחת השנה מנתה 12 איש, 9 נשים ו3 גברים, מתחומים שונים ומגוונים.

מדי שנה נפגשים חברי וועדת ההיגוי למספר ימים של דיונים על מנת על מנת לבחון את ביצועי הפרוייקטים במהלך השנה, לפתור את הבעיות שצצות ולדון בהתמודדות עם האתגרים שעומדים בפניהן. כמו כן הם דנים ביצירת פרוייקטים חדשים להעמקת שיתוף הפעולה והקשר בין שתי הקהילות. השנה נערכה הפגישה במיניאפוליס, היות ובשנה שעברה נערכו הדיונים ברחובות. מזה כ4 שנים לא ביקרה הוועדה מרחובות במיניאפוליס.

חברי המשלחת הרחובותית קיימו דיונים משותפים רצופים במשך מספר ימים עם מקביליהם בארה״ב , נפגשו עם חברי הקהילה ומנהיגים שונים, וביקרו בבתי כנסת שונים. לרגל יום ירושלים נערכה לכבודם ארוחת ערב חגיגית בליווי שירה, שם סיפרו על ההתמודדות ברחובות במסגרת מבצע ״מגן וחץ״ לאחרונה, ועל הטיפול באירוע נפילת הרקטה בעיר, שבו נהרגה אינגה אברמיאן ז״ל.

במהלך הביקור במיניאפוליס התארחו חברי הוועדה מרחובות בבתיהם של מקביליהם, חברי וועדת ההיגוי במיניאפוליס שהינם חלק מהקהילה היהודית בעיר. כל זה במטרה להכיר טוב יותר את החברים ואת חייהם בקהילה היהודית.
במהלך הביקור, הוחלט כי הקהילה תמשיך ותעביר תרומה שנתית למרכז לגיל הרך בקרית משה בעיר.

◼️ לקבוצת החדשות ברחובות לחצו כאן 

צילום: דוברות עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן