news08.net/ads.txt

מרכז רפואי גרה קליניק: כל מה שרציתם לדעת על השתלות שיניים ממוחשבות

השתלות שיניים הן הפתרון היעיל והאיכותי ביותר עבור מי שאיבד את שיניו הטבעיות והן מאפשרות למטופלים ליהנות ממערכת שיניים מלאכותית אסתטית וחזקה הנשמרת לאורך זמן. הצלחה של קליטת שתלים דנטליים תלויה במספר רב של מרכיבים, החל מסוג השתל, אורכו ורוחבו ועד איכות העצם והליך ההשתלה עצמו. מדובר בתהליך שזקוק לדיוק מירבי, כשכל טעות קטנה עשויה להשפיע על תקינותו והישרדותו של השתל. הטכנולוגיה הקיימת מציעה לבצע שתלים דנטליים בצורה ממוחשבת ומדויקת, כלומר לבצע את כל תהליך ההשתלה מבעוד מועד במחשב, לתכנן הכל לפרטי פרטים – וכך להגיע עם תכנית פעולה מפורטת אל הטיפול.

מהן היתרונות של השתלות שיניים ממוחשבות?

תכנון נכון ומוקדם בהשתלת שיניים ממוחשבת מונע התערבות כירורגית וסיבוכים אפשריים, מאפשר לבצע את ההשתלה ללא חתכים ופגיעה אפשרית בחניכיים, כלי דם, עצבים וסינוסים, מקצר את משך הניתוח, מקטין את הכאב באופן משמעותי, מאפשר החלמה מהירה יותר ומביא לאחוזי הצלחה גבוהים יותר. תכנון מוקדם ומדויק של כל שלבי ההשתלה עשוי לסייע גם כשמדובר במקרים בהם יש חשש לפגיעה בעצב ומאפשר הדמיה של מראה השיניים לאחר הטיפול. בנוסף, השתלת שיניים ממוחשבת מאפשרת למעבדה לייצר כתר דיגיטלי ברמת דיוק מקסימלית – וכך לבצע את הכתר כבר ביום ההשתלה, דבר המאפשר חיסכון במספר המפגשים וביצוע השתלות שיניים ביום אחד.

כיצד זה מתבצע?

  1. אבחון ותכנון מוקדם – טרם ההשתלה מבצע הרופא צילום פנורמי והדמיית CT המספקים לו תמונת מצב תלת-ממדית של הפה והשיניים ונתונים נוספים כגון איכות העצם ונפחה באזור המיועד להשתלב, מיקום תעלת העצב, אזור הסינוס וכדומה. נתונים אלו יאפשרו לרופא לבצע השתלה וירטואלית דרך “ניסוי וטעייה” ולקבל החלטות קריטיות מבעוד מועד כמו מהו סוג השתל המתאים ביותר לטיפול? מהו המיקום והזווית הנכונה לשתל? וכן הלאה.2. הכנה לקראת השתלה – בהתאם להחלטות הרופא ולתכנית הווירטואלית שיצר, יכין צוות המעבדה שבלונה מדויקת המותאמת ללסת של המטופל ומכילה את פתחי ההברגה של השתלים, דרכם יוחדרו השתלים לתוך הלסת. פתחים אלו יאפשרו החדרת שתלים מדויקת וימנעו התערבות כירורגית. השבלונה הינה שקופה ומזכירה את הפלסטיק אותו שמים מתאגרפים כדי להגן לעצמם על השיניים.

    3. השתלה – הרופא יניח את השבלונה שהוכנה במעבדה על גבי הלסת וכך ידע במדויק היכן ממוקם הפתח והיכן עליו להבריג את השתל. מחקרים הראו כי הסטייה בהשתלה בפועל לעומת התכנון המקורי עומד על 0.2 מילימטר בממוצע בלבד, נתון שהוא זניח לעומת השיטה הישנה שם כל תזוזה קטנה של הרופא יכלה להביא לשינוי של עשרות אחוזים מכוונותיו המקוריות.

    מתי מומלץ לבצע השתלת שיניים ממוחשבת?

    ב”גרה קליניק” ממליצים על השתלת שיניים ממוחשבת לצורך ביצוע טיפול מדויק ככל הניתן ומניעת חתכים ותפרים בחניכיים. ניתן לבצע השתלות שיניים בהליך ממוחשב, זריז ונטול סיכונים האופייניים להליכים כירורגיים. בסוף הטיפול נהנה המטופל משיניים איכותיות וממראה טבעי ואסתטי. כדי לבצע השתלת שיניים מהירה חשוב לוודא כי באזור ההשתלה יש מספיק עצם שתתמוך בשן ושהעצם הזו תהיה מספיק צפופה. באמצעות צילום CT ניתן לגבש תמונה מדוייקת יותר לגבי מצב העצם. במידה ואין מספיק עצם, תידרש השתלת עצם ואז לא ניתן יהיה לבצע את הטיפול המהיר.

השתלת שיניים ממוחשבת יעילה עבור מטופלים שרוצים לבצע השתלת שיניים ביום אחד – כלומר לצאת עם שן חדשה ביום בו התחלת את הטיפול וללא המתנה של מספר שבועות ואף חודשים. במקרה כזה מומלץ להגיע לטיפול עם תכנית פעולה מפורטת שנקבעה בעזרת הדמיה ממוחשבת וכך לייעל ולזרז את הטיפול ולהשלים את כולו – כולל התקנה הכתרים הקבועים – ביום אחד.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן