news08.net/ads.txt

משטרת ישראל פרסמה אזהרה לציבור בחשד לניסיונות מרמה וסחיטה

במשטרת ישראל זוהתה בתקופה האחרונה תופעה של ניסיונות מרמה וסחיטה באפליקציית טלגרם (Telegram).

ההונאה מבוססת על הנדסה חברתית, במסגרתה קורבנות המעוניינים לרכוש מוצרים ושירותים (חלקם אסורים) באפליקציה, מתבקשים להעביר תשלום באמצעות קוד אימות חד פעמי (OTP) למשיכת כספים במזומן ללא כרטיס. החשודים מבקשים את הקוד מספר פעמים בטענה שהוא אינו תקין, וכך הם מבצעים מספר משיכות במזומן.

המוצרים אינם מסופקים ללקוח והקשר עימו מנותק לאחר ביצוע העוקץ. בחלק מהמקרים, לאחר שהקורבנות מבינים שנעקצו, החשודים מבצעים הונאה “כפולה” תוך הצגת מצג שווא כצוות טיפול בהונאות של אפליקציית טלגרם. הנציגים מבקשים מהקורבנות את פרטי חשבון הבנק שלהם, כביכול במטרה להשיב להם את כספם. באופן הזה החשודים משיגים שליטה על חשבון הבנק של הקורבן ומבצעים בו פעולות נוספות בסכומי כסף גדולים.

זכרו – כשאתם רוכשים מוצרים באינטרנט השתמשו באמצעי תשלום בטוחים ומוכרים, ואל תמסרו למישהו אחר את קוד האימות החד פעמי המתקבל מחברת האשראי או הבנק.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן