משמרים את המסורת: הונחה אבן הפניה ל”חאן הקהילות”

פנים המבנה המעוגל העשוי מחומרים טבעיים, מקום תיירותי שדרכו יסופר סיפורה של הקהילה האתיופית

 

ב

אירוע קהילתי מרשים ומכובד במעמד ראש העיר – עו”ד יאיר רביבו, ממלא-מקום ראש העיר – יוסי הרוש, סגן ראש העיר – רפי קטשוילי וחברת המועצה – אלמז זרו, הונחה אבן הפניה  ל”חאן הקהילות”, אשר יכלול  את הגוֹדְג’וֹ – בית בוץ מסורתי הנפוץ באתיופיה, וכן אוהל בדואי שייתן ביטוי לתרבות ולמסורת הבדואית”.

הגוֹדְג’וֹ – גולת הכותרת של האירוע, מוקם מחומרים צמחיים מהסביבה, ללא שימוש בעזרים מכניים, כאשר המבנה בעל קיר חיצוני עגול, ששדרתו בולי עץ, מטויח בתערובת על בסיס בוץ מאדמת החמר המקומית. במרכז המבנה גג חרוטי עשוי ענפים דקים.

ראש העיר – עו”ד יאיר רביבו ציין, כי “לוד היא פסיפס מרהיב של תרבויות ועדות, ואנו פועלים כדי לשמר את המורשת, התרבות והמסורת של כל עדה ועדה, כאשר אחת מהן היא הקהילה האתיופית. במסגרת הנצחה של “החצר” לזכרה של וובעלשגנפוררדא ז”ל, מוותיקות העולים והעולות מאתיופיה שהגיעו ללוד, הנחנו את אבן הפינה ל”חאן הקהילות”, אשר יכלול  כאמור את הגוֹדְג’וֹ. המבנה הייחודי ישמש את כלל הקהילות המתגוררות באזור רמת אשכול ובעיר בכלל, ויהווה מקום תיירותי דרכו יסופר סיפורה של הקהילה האתיופית”. באזכרה השתתפו גם הקייסים – מנהיגי הדת ביהדות אתיופיה וכן תושבים ואורחים מנכבדי העדה שהגיעו מחוץ לעיר לכבד את זכרה. ראש העיר מסר את תודתו לקרן לפיתוח לוד וארגון לודאיםהשותפים להקמת הפרויקט הנפלא יחד עם עיריית לוד.

ראש העיר יאיר רביבו על רקע המבנה של הגודז’ו המסורתי בקהילה האתיופית

צילום: עירית לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן