news08.net/ads.txt

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מכדורי ההרזייה האלה

זוהי הפעם השלישית השנה שמשרד הבריאות מפרסם אזהרה על כדורי הרזיה שהכילו חומרים מסוכנים ושצריכתם הובילו לאשפוזו של אדם

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מצריכת הכדורים Phen Q, שמגיעים במארזים המכילים קפסולות בצבע אדום-אפור ושקיקי תה, ונמכרים באופן לא חוקי למטרת ירידה במשקל.

בבדיקות מעבדה שבוצעו נמצאו בכדורים החומרים הבאים:
• הסם המסוכן אקסטזי (MDMA) שמשמש כממריץ.
• סיבוטראמין (Sibutramine) – גורם לתופעות לוואי פסיכוטיות ולבביות והוצא מהחוק בשל מסוכנותו.
• פלואוקסטין (Fluoxetine) – תרופה פסיכיאטרית נוגדת דיכאון שניתן להשתמש בה רק לאחר התייעצות עם הרופא המטפל. התרופה משווקת בישראל בשמות המסחריים: פרוזק, פלוטין, פריזמה ופריזמה פורטה.
• פנולפתלאין (Phenolphtalein) – חומר משלשל הדורש מרשם רופא.

ד”ר רוני ברקוביץ, מנהל האגף לאכיפה ולפיקוח במשרד הבריאות “זוהי הפעם השלישית בשנה האחרונה שאנחנו עדים לתופעה של הכנסת חומרים מסוכנים לתוך כדורי הרזיה מזויפים שנמכרים באופן בלתי חוקי. התופעה המסוכנת הזו הובילה לאשפוזים בעבר ועלולה להוות סכנת חיים. משרד הבריאות פועל יחד עם גופי האכיפה על מנת לחקור אירועים דומים, כאשר בחלקם אף נעצרו אנשים שמכרו כדורי הרזיה מזויפים ולא חוקיים.

לאנשים שמעוניינים לרדת במשקל מומלץ להתייעץ עם תזונאי\ת בעל\ת רישיון ממשרד הבריאות, לבצע פעילות גופנית ולהקפיד על תזונה בריאה, ולא ללכת אחרי הצעות שונות שעל פניו נראות מבטיחות, אך הן מסוכנות ועלולות לפגוע בבריאות הציבור.”

משרד הבריאות קורא לציבור לרכוש תרופות רק במקומות המאושרים לכך כדוגמת בתי מרקחת ורשתות הפארם, ולהימנע מקניית כדורים דרך רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט לא מוכרים.

◼️ לקבוצת החדשות הכלליות (פרסומים ראשונים, ריקולים, ידיעות חשובות) – לחצו כאן

צילום: דוברות משרד הבריאות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן