משרד הבריאות מזהיר ממשככי הכאבים האלה

משרד הבריאות: כדורי ה”פרקוסט” שנתפסו בתחילת החודש על ידי משטרת ישראל הם מזויפים ומכילים חומר פעיל בשם N-Desethyl-Etonitazene (NDE), שצריכתו מהווה סכנה מיידית לבריאות הציבור

משרד הבריאות: כדורי ה”פרקוסט” שנתפסו בתחילת החודש על ידי משטרת ישראל הם מזויפים ומכילים חומר פעיל בשם N-Desethyl-Etonitazene (NDE), שצריכתו מהווה סכנה מיידית לבריאות הציבור.

בהמשך להודעה שפורסמה על תפיסת אלפי בקבוקונים של חומר החשוד כמשכך כאבים מסוג “פרקוסט”, שהכילו מעל ל-100,000 כדורים, מודיע המשרד כי מבדיקה שערך האגף לאכיפה ולפיקוח במשרד הבריאות מול יצרן התרופה שמופיע על האריזה (Mallinckrodt Pharmaceuticals) נמסר למשרד ע”י היצרן כי מדובר בכדורים מזויפים. בנוסף, נמסר מהיצרן כי האריזות לא יוצרו ע”י החברה ולא היו מיועדות למכירה בישראל.

נזכיר כי בלשי מחוז מרכז עצרו במהלך השבוע שני תושבי פתח תקווה בחשד להחזקה אסורה של אלפי בקבוקים המכילים על פי החשד משככי כאבים מסוג “פרקוסט”, הנחשבים לאחד ממשככי הכאבים המבוקשים ביותר בקרב מכורים לסמים. בלשי היחידה ללוחמה בפשיעה בתחנת פ”ת פעלו באופן יזום כנגד נגע הסחר וההחזקה האסורה של חומרים החשודים כסמים. פעילות זו מקבלת משנה תוקף כאשר מדובר בתרופות שונות הנראות לכאורה לגיטימיות אך בפועל מותרות בצורה מדודה ורק עם מרשם רופא.

בתום פעילות סמויה ביצעו בלשי יל”פ פ”ת חיפוש יזום במתחם לקיום אירועים (“לופט”) ובסביבתו. במהלך החיפוש נתפסו כ-4,000 בקבוקונים של חומר החשוד כמשכך כאבים מסוג “פרקוסט”, המכילים כ-80,000 כדורים בשווי מוערך של כ-2 מיליון שקל וכן נחשף חדר בו התקיימו הימורים.

מבדיקות מעבדה שביצע משרד הבריאות לבחינת הכדורים עלה כי הם מכילים את החומר הפעיל N-Desethyl-Etonitazene (NDE), אופיואיד סינטטי השייך למשפחת בנזאימידזולים (2-benzylbenzimidazole), שנקשר למקרי מוות ברחבי העולם. בנוסף, לחומר זה לא קיים שימוש רפואי ידוע ומקובל, והשפעתו חזקה בשיעור של עד פי 20 בהשוואה להשפעת פנטניל. על כן, מזהיר משרד הבריאות את הציבור כי שימוש בחומר זה מהווה סכנה מיידית לבריאות הציבור.

“פרקוסט” היא תרופת מרשם ממשפחת האופיואידים שנמצאת בפקודת הסמים המסוכנים. היא ניתנת למכירה רק בבתי מרקחת ולאחר קבלת מרשם רופא. שימוש ממושך בתרופה עלול לגרום לתלות ולהתמכרות, כאשר שימוש ב”פרקוסט” ובייחוד בצורה פיראטית, עלול לגורם לתופעות לוואי קשות, דום נשימתי ואף מוות.

משרד הבריאות מזכיר כי יש לרכוש תרופות בבתי מרקחת מורשים וברשתות פארם מוכרות ולהימנע מקנייתן דרך הרשתות החברתיות ואתרי אינטרנט ומקומות לא מוכרים.

משרד הבריאות ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול נגד משווקים לא חוקיים של תרופות מזויפות המסכנות את בריאות הציבור.

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בריאות ורפואה  לחצו כאן

צילום: דוברות המשטרה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן