news08.net/ads.txt

משרד הבריאות: עדכון במדיניות הבדיקות והבידודים

שר הבריאות וגורמי המקצוע במשרדו סיכמו על המתווה החדש, שייכנס לתוקפו ביום רביעי, 19.1.2022

ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה נמסר: שר הבריאות וגורמי המקצוע במשרדו סיכמו על עדכון במדיניות הבדיקות והבידודים, שייכנס לתוקפו ביום ד׳, 19.1.2022. להלן השינויים שיבוצעו במתווה:

מאומתים ישהו בבידוד 5 ימים מלאים, וישתחררו ממנו רק לאחר תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית שבוצעה ביום 4 בערב, תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית שבוצעה ביום 5 בערב, ובתנאי שאין תסמינים.
מחלימים לא יידרשו עוד באישור רופא לטובת שחרור מבידוד.
לא מחוסנים/לא מחלימים שנחשפו למאומת והם בני פחות מ-60 ולא בקבוצת סיכון, ישהו בבידוד 5 ימים מלאים, ולא יידרשו עוד לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת עם הכניסה לבידוד. החובה לבצע בדיקה מפוקחת בסיום הבידוד – נותרת ללא שינוי.
מתן קדימות לבני 60 פלוס וקבוצות בסיכון:

משרד הבריאות שב ומדגיש כי בשל העומסים שיוצרת תחלואת האומיקרון, מיועדות בדיקות ה-PCR רק לבני 60 ומעלה ולאנשים בסיכון. במאמץ לתת קדימות במסירת תוצאות הבדיקה לאוכלוסיה זו, כדי להעניק טיפול תרופתי מהיר במידת הצורך, החל מיום 19.1.2022 מי שאינו נכלל באוכלוסיות היעד (בני 60 פלוס וקבוצות בסיכון), לא יורשה עוד לבצע בדיקת PCR בקופות החולים. הציבור מתבקש להקפיד על קיום ההנחיות.

איפה אפשר לבצע בדיקות קורונה? צפו במפת בדיקות הקורונה בכל היישובים בישראל!

בתוך כך, בדיון שהתקיים היום (שני) בוועדת החינוך בראשות ח”כ שרן השכל, בעקבות היעדר צוותי חינוך בגני הילדים ובידודים ממושכים של ילדים מתחת לגיל 5, דרשה יו”ר הוועדה ממשרד הבריאות להפעיל את מתווה הכיתה הירוקה בגני הילדים. “ילדים מתחת לגיל 5 אינם יכולים להתחסן ולכן עם כל חשיפה למאומת בגן הם נכנסים לשרשרת של בידודים שפוגעת בהם ובהוריהם שנאלצים להישאר איתם בבית ולוותר על עוד יום עבודה”, אמרה היו”ר השכל ודרשה ממשרד הבריאות לבדוק האם יש הצדקה להשאיר ילדים מתחת לגיל 5 שנחשפו למאומת, במשך חמישה ימים בבית עם אחד ההורים. לדבריה, במידה שאין הדבקה נרחבת ואין תחלואה קשה ניתן לקיים מתווה מקל בגני הילדים כגון כיתה ירוקה. “יש לנו רשויות ש-60% מהגנים בתחומן סגורים, זה בלתי מתקבל על הדעת”. היא דרשה נתונים לגבי מספר הגנים הסגורים בעקבות תחלואת הקורונה והבידודים, והודיעה שתקיים בשבוע הבא דיון מעקב.

ד”ר אפרת אפללו, מנהלת המחלקה לחינוך ולקידום הבריאות במשרד הבריאות, השיבה ואמרה כי כרגע אין כוונה להפעיל את מתווה הכיתה הירוקה משום שהאומיקרון מדבק יותר ויש רצון למנוע תחלואה עודפת. “המתווה של האנטיגן הביתי בבתי הספר היסודי לא עבד – חלק מההורים לא דיווחו ולא ביצעו בדיקה. ראינו את ההדבקות העודפות אבל הסכמנו להמשיך עם המתווה עם הידוק קל”. עם זאת אמרה, שתעלה את הנושא מול בכירי המשרד והנושא ייבדק. ד”ר אפללו דיברה בזום בזמן שהיא מבודדת בבית עם בתה שנחשפה לחולה קורונה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן