news08.net/ads.txt

משרד החינוך בהמלצה לבתי הספר: קיימו עם התלמידים שיחות על הסכנות ש”באתגר הקפיצה” בטיק טוק  

משרד החינוך המליץ לבתי הספר לקיים

עם התלמידים שיחות על הסכנות ש”באתגר הקפיצה” בטיק טוק – מדובר באתגר מסוכן שעלול להביא לפגיעות ופציעות חמורות ביותר עד לכדי אשפוז.

שר החינוך, הרב רפי פרץ: ״תלמידים ותלמידות יקרים, בעידן בו הרשתות החברתיות ועוצמתן תופסות מקום בלתי מבוטל בשגרת חיינו ועיקר הפעילות מתרחש סביבן, כך גם גדלים האתגרים והסיכונים הנלווים אליהן. לאחרונה אנו נחשפים יותר ויותר לתופעה בה מובילי דעה משתמשים בפלטפורמות השונות של הרשת החברתית בכדי לייצר עניין סביב ״אתגר״ כזה או אחר.

אתגרים אלו כרוכים בסיכונים רבים פיזיים ואף נפשיים ובמערכת החינוך אין מקום לכך. שלומכם ובטיחותכם היא מעל הכל והנחיתי את כלל הגורמים הרלוונטיים במשרד החינוך לפעול ביד קשה כלפי תלמידים אשר יסכנו את עצמם ואת סביבתם דרך אותם ״אתגרים״. ציפייתי מכם התלמידים היא הבנת הסיכון הכרוך במשחקים מסוג  זה, העלולים להביא לפגיעות רבות ואף לסכן את חייכם באופן המוחשי ביותר שיש. הורים יקרים, בידכם ההחלטה לסייע ככל הנדרש גם מעבר לשעות הלימודים על מנת לשמור על ילדינו באופן הראוי ביותר. משרד החינוך לא יקבל כל משחק שיש בידו לסכן את הילדים ושיתוף הפעולה אתכם ההורים הוא הכרחי ביותר. שמרו על היקר לכם ביותר מכל ״אתגר״ שיכול לגבות מחיר רב.״

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואבהרשתות החברתיות משמשות המשך טבעי וישיר של ההווי החברתי של הילדים ובני הנוער, והשהות הרבה בהן הפכה אותן לחלק בלתי נפרד ממרחב החיים שלהם. בני הנוער צופים בעשרות, אולי מאות, סרטוני רשת ביום, ונחשפים לשטף אדיר של מידע ומסרים. השבוע מציינת מערכת החינוך את השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת, ומובילה שורה של תכניות הסברה על הסכנות החבויות בה. לצד החומרי ההסברה שאנו מעבירים השבוע, אנחנו רואים לנכון לפנות לבתי הספר בהמלצה לקיים עם התלמידים שיחות על הסכנות וההשלכות ההרסניות שבאתגר החדש.

**

על רקע הפצת סרטוני טיק טוק והאתגר החדש, “אתגר הקפיצה” של קפיצה והפלת ילדים, יוצא משרד החינוך בהמלצה לבתי הספר לקיים שיחות הסברה על הסכנות שבאתגר זה. באגרת מיוחדת שהוציא הערב (ד’) השירות הפסיכולוגי ייעוצי, הם מציינים כי מדובר באתגר מסוכן שעלול להביא לפגיעות ופציעות חמורות ביותר עד לכדי אשפוז. לנוכח זאת, חשוב לקיים שיח עם התלמידים בנוגע לאימוץ אתגרים שונים ומצבי סיכון ופגיעה, אליהם הם עלולים להיקלע בעקבותיהם.

מצ”ב האיגרת המלאה:

הגלישה ברשתות החברתיות מהווה את ההמשך הטבעי של ההווי האישי והחברתי המתקיים פנים אל פנים. הילדים ובני הנוער משחקים, יוצרים קשרים חברתיים, עוקבים אחרי משפיעי דעת קהל (יוטיוברים), מצלמים, ומשתפים בחוויות מחייהם.

הטכנולוגיה ככלל, והרשת החברתית בפרט, מתפתחות באופן מואץ וכל פיתוח או יישום מאפשר פעולות חדשות להן השלכות על התנהלות תלמידינו במרחבי החיים השונים.

לאחרונה, אנו עדים לאתגרים המופצים ברשתות החברתיות, ביניהם אתגר בו שלושה ילדים קופצים בבת אחת כששניים מהם מכשילים את השלישי ומביאים לנפילתו על הגב. אתגר זה מסוכן ועלול להביא לפגיעות ופציעות חמורות ביותר עד לכדי אשפוז בבית חולים. השיח הכיתתי צריך להדגיש את הסכנה שקיימת בהשתתפות במשחקים מסוכנים לצורך צבירת לייקים או עידוד חברתי ואת המסר כי העברת סרטונים אסורה ומסוכנת, שכן יש למנוע את חשיפת המשחק ואת עידוד החיקוי.

במהלך השיח חשוב לעודד את התלמידים לדווח על מקרים בהם נחשפו לאתגרים מסוכנים ברשת. מומלץ לפנות ולשתף בהקשר זה את ההורים, מחנכ/ת הכיתה, יועצ/ת בית הספר, מנהל/ת בית הספר ובמידת הצורך את מוקד 105, הפועל 24/7.

לקידום הסברה בנושא התנהלות מיטבית ברשת ומניעת פגיעה ניתן להיכנס לקישור הבא הכולל מאגר חומרים רחב וכן לעלון המקוון המופץ בימים אלה כחלק מהשבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת בסימן- “סוף שיתוף במחשבה תחילה”.

הסרטונים באפליקציית הטיק טוק שההורים חייבים להיחשף אליהם | טור דעה של אסף הדר https://www.news08.net/?p=38433

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן