news08.net/ads.txt

משרד הכלכלה חשף: באילת משלמים יותר על לחם, ביצים, חמאה ומוצרים נוספים בפיקוח | כל הפרטים

כסף

מפקחי  משרד הכלכלה והתעשייה פשטו בשבוע שעבר על  רשתות השיווק, מכולות, מינימרקטים, פיצוציות וחנויות נוחות בעיר אילת במבצע אשר נמשך שלושה ימים, במטרה לבדוק הפקעות מחירים של מוצרים בפיקוח. במסגרת המבצע נערכו 55 ביקורות בהן נבדקו המחירים של מוצרי צריכה בפיקוח, מתוכם הוגשו 10 תלונות (18%) וכן יוגשו כנגד אותם עסקים כתבי אישום פליליים.

המוצרים בפיקוח ממשלתי שנמצאו בהפקעת מחיר:

גבינה לבנה 5%, 500 גרם נמכר בעיר ב-9.90 שקלים במקום 8.12 שקלים, הפקעה של שקל ו-78 אגורות, כ-21% מעל המחיר המפוקח; חמאה 200 גרם נמכרה בכ-46% מעל המחיר המפוקח: 9.90 שקלים במקום 6.74 שקלים, כלומר הפקעת מחיר של 3.16 שקלים; ביצים 12 יחידות גודל M – נמכרה ב-9% יותר מהמחיר המפוקח: 9.75 שקלים במקום 8.90 שקלים – פער של 85 אגורות; שמנת מתוקה 38% 250 מ”ל הופקע ב-30% – המוצר נמכר ב-6.90 שקלים במקום ב-5.28 שקלים, 1.62 שקלים מעל המחיר המפוקח. בנוסף, הופקעו גם מחירי לחם אחיד, חלות וגבינות.

כמו כן, נערכו ביקורות בתחום המשקולות והמידות, וזאת על מנת להבטיח  רמה נאותה של אמינות בתוצאות המדידה, המתקבלות בעיקר ממכשירים המשמשים למסחר, קרי שהלקוח משלם על פיהם, כתנאי הכרחי למסחר הוגן, הגנה על ציבור הצרכנים ותפקוד תקין של מערכות הכלכלה והחברה . בוצעו 212  אימותי דיוק מחדש  למאזני דלפק מתוכם נמצאו 16 מאזניים פסולים (7.5%). גם במקרה של הפרות על פקודת המשקלות והמידות (כגון משקלים/מכשירי מדידה מעוולים לרעת הצרכן ועוד) יינקטו הליכים פליליים.

נאוה זקן, מנהלת מינהל אכיפה ומדידה והמפקחת על המשקולות ומידות במשרד הכלכלה והתעשייה: “מחירים בפיקוח, מנפקות תדלוק, מאזניים מסחריים מדויקים ועמידה בהוראות החוק, אינם על תקן המלצה. כל אלו הן תנאי הכרחי למסחר הוגן ונועדו להגן הן על הצרכנים והן על העסקים. אנו מזמינים את הצרכנים לדווח על כל חשד להפרה, כאשר אנחנו מתחייבים להגיע לבדוק בכל מקום בארץ. המינהל ערך ביקורות להפקעת מחירים בעסקים וברשתות השיווק, בעסקים שנמצאו ליקויים והפקעות מחירים נאספו ממצאים, נערכו חקירות ונפתחו תיקים פליליים.

עוד הדגישה זקן כי ״המינהל ימשיך לבצע מבצעים בתחום האכיפה במסחר ובתחום משקולות ומידות בכל ימות השנה בכל ערי ישראל. כנגד מפרי החוק יינקטו בכל האמצעים הדרושים לרבות הגשת כתבי אישום  וימוצה עימם הדין בבתי המשפט. על מנת להגביר את ההרתעה ולטייב אותה, המבצעים יהיו משולבים ויתמקדו בעיר אחת בכל פעם”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן