news08.net/ads.txt

מתווה “הכיתה הירוקה” יצא לדרך בקרוב – איך זה יעבוד? | כל הפרטים

לאחר דיונים רבים ומחלוקות: מתווה “הכיתה הירוקה” לסיום הבידודים במערכת החינוך ביישובים ירוקים אמור לצאת לדרך החל מהשבוע הבא. המתווה התעכב עד כה בשל הצורך להצטייד בכמיליון ערכות בדיקת אנטיגן.

 

נכון להיום, 16 אלף ערכות אנטיגן חולקו עד כה לתלמידים שלומדים ב-75 בתי ספר יסודיים, במסגרת הרחבת פיילוט הכיתה הירוקה. עם זאת, ישנם 1,431 בתי ספר שאמורים להשתתף בפרויקט – ומספרם צפוי לגדול בשבוע הבא. ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה את אנשי משרד החינוך והחינוך לבחון גם אפשרות לצרף לפיילוט גם את ילדי הגנים, שכרגע מוחרגים ממנו. הפיילוט אמור להתקיים ב-127 רשויות מקומיות ירוקות, בהיקף של כ-400 אלף תלמידים. במשרד החינוך ציינו כי במסגרת הפיילוט, שבו השתתפו תחילה 33 בתי ספר, נמנעה עד כניסתן לבידוד של 83 כיתות שבהן נמצא תלמיד מאומת.
למרות זאת, כדי ליישם את הפיילוט יש צורך בכ-900 אלף ערכות אנטיגן ביתיות, ואלה אמורות להגיע לארץ החל מהיום בהדרגה. בסך הכול, כדי להגיע ליישום כולל של המתווה, יש צורך בכשלושים מיליון בדיקות אנטיגן.

מודל “הכיתה הירוקה” נועד לאפשר שגרת לימודים רציפה, כך שבמקרה ובו יתגלה חולה מאומת לקורונה בבית הספר, החולה ייכנס לבידוד, ואילו התלמידים וצוותי ההוראה, ייבדקו במשך שבעה ימים – הבדיקה הראשונה והאחרונה יהיו בדיקת PCR ובאמצע ייבדקו בבדיקת אנטיגן, ומי שיימצא שלילי יוכל לחזור ללימודים. מחלימים או מחוסנים לא יידרשו לבדיקה ובידוד.

התוכנית כוללת רק את כיתות א’ עד ו’, ואינה כוללת גני ילדים. והיא תחול ב-127 יישובים ירוקים לפי מודל הרמזור, בהן: יבנה, נס ציונה, רחובות אילת, לוד, אשדוד, גבעת שמואל, רמת השרון, הוד השרון, באר יעקב, אלעד ועוד. הפטור מבידוד, האמור, יחול רק על שהייה בבית הספר – ההגעה אליו והחזרה ממנו הביתה, כך שבסיום הלימודים, התלמידים שיידרשו לבידוד בשל חשיפה לחולה מאומת, יידרשו לשהות בבידוד שלא בזמן הלימודים.

בנוסף, עובד הוראה ללא תו ירוק שנדרש לבידוד, יוכל גם כן להתייצב לעבודה ולחזור לאחר מכן לבידוד, למעט בימים בהם נדרש להציג בדיקה שלילית. אם יתגלו ארבעה מאומתים מהכיתה ביום אחד, הכיתה תיכנס לבידוד. אם יתגלו ארבעה חולים, יום אחר יום, יתקיים דיון פרטני לגבי אותה כיתה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן