news08.net/ads.txt

מתי מדליקים נרות שבת? מתי יוצאת השבת?

להלן זמני הדלקת נרות שבת וצאת שבת 15-16 במרץ 2024 (ו׳ באדר ב׳ ה׳תשפ״ד) | שבת שלום עם ישראל

להלן זמני הדלקת נרות שבת וצאת שבת 15-16 במרץ 2024 (ו׳ באדר ב׳ ה׳תשפ״ד)

ירושלים

כניסת השבת: 17:11
צאת השבת: 18:25

אילת והערבה

כניסת השבת: 17:18
צאת השבת: 18:25

באר שבע

כניסת השבת: 17:29
צאת השבת: 18:26

שדרות

כניסת השבת: 17:27
צאת השבת: 18:27

קריית גת

כניסת השבת: 17:20
צאת השבת: 18:26

קרית מלאכי ובאר טוביה
כניסת השבת: 17:19
צאת השבת: 18:27

גדרה
כניסת השבת: 17:19
צאת השבת: 18:26

מזכרת בתיה
כניסת השבת: 17:18
צאת השבת: 18:26

רחובות
כניסת השבת: 17:26
צאת השבת: 18:26

נס ציונה
כניסת השבת: 17:27
צאת השבת: 18:26

קרית עקרון
כניסת השבת: 17:26
צאת השבת: 18:26

אשדוד
כניסת השבת: 17:27
צאת השבת: 18:27

גן יבנה
כניסת השבת: 17:19
צאת השבת: 18:27

יבנה
כניסת השבת: 17:19
צאת השבת: 18:27

ראשון לציון

כניסת השבת: 17:27
צאת השבת: 18:26

באר יעקב

כניסת השבת: 17:26
צאת השבת: 18:26

רמלה

כניסת השבת: 17:26
צאת השבת: 18:26

לוד
כניסת השבת: 17:26
צאת השבת: 18:26

יהוד-מונוסון
כניסת השבת: 17:18
צאת השבת: 18:26

סביון
כניסת השבת: 17:18
צאת השבת: 18:26

אור יהודה
כניסת השבת: 17:26
צאת השבת: 18:26

קרית אונו
כניסת השבת: 17:26
צאת השבת: 18:26

מודיעין מכבים רעות
כניסת השבת: 17:20
צאת השבת: 18:26

דימונה
כניסת השבת: 17:21
צאת השבת: 18:25

נתיבות
כניסת השבת: 17:21
צאת השבת: 18:27

אופקים
כניסת השבת: 17:21
צאת השבת: 18:27

◇◇◇

פרשת השבוע | הרב שלמה לוי

פרשת פקודי מסכמת וחותמת את “חומש שמות”, חומש הגאולה או בלשון חז”ל החומש השני, שמסיים את תהליך בריאת העולם ויציאת מצרים.

בעולם הפילוסופי, ישנה שאלה, מי חשוב יותר, האם הפרטים חשובים יותר או שמא הכלל חשוב יותר, השיטה של הכלל כפי שראינו אותה בתפיסה הקומוניסטית, שאומרת כי החשיבות העליונה היא לקומונה -לקבוצה והפרט מהווה רק חלק ובורג בתוך המערכת, בעוד שבתפיסה הניגודית לה האנרכיזם והקפיטליזם רואים את העיקר בהצמחת הפרט, ללא השתייכות לכלל או לקבוצה.

בשתי השיטות הנ”ל, לפי התפיסה היהודית אין אנו מוצאים מזור לנפשנו. מרן הרב קוק מבאר שכלל ישראל בעל נשמה רוחנית, יצירה בפני עצמה, וכל אחד ואחד מעם ישראל מבטא באישיותו, את ההיבט הכללי והפרטי כאחד. לפי דברי הרב קוק אנו מבינים כי אחדות הכלל אינה נוצרת מכלל סך הפרטים מכיוון שעם ישראל הוא יצירה אלוהית. כל אחד ואחד מהפרטים באומה יש לו את האופי המיוחד לו ואת התוכן המיוחד לו שהוא צריך לבטא בעולם ובלעדיו, תוכן זה לא יוכל לבוא לידי גילוי וביטוי בעולמנו.

בדברי פרשתנו מבואר, “אלה פקודי המשכן, משכן העדות”, מכאן התורה הולכת ומשחזרת את כל הפרטים ואת כל החלקים שכבר הוזכרו בפרשיות הקודמות. אם כן, מדוע חוזרת התורה על הדברים? באה התורה ומלמדת אותנו שבישום ובבניה של המשכן, כל הפרטים באו לידי ביטוי, אף אחד מהם לא חסר. וכך אנו למדים כי זה “משכן העדות”, המשכן שבו שורה השכינה – הקב”ה. כל הפרטים וכל החלקים שמטרתם המרכזית היא להעיד, על מציאותו ושכינתו של בורא העולם ככלל וכפרט נובעים מתוכו.

נמצא אם כן שכאשר הפרט חווה ומבין שביטויו הפרטי הינו חלק מהפסיפס הישראלי הכללי הרי הפרט גופא -כלל הוא כדברי חז״ל ׳כלל ופרט וכלל׳ מתוך הכלל מסתמן הפרט ומגלה את הכלל בפרטיותו.

*הכותב הרב שלמה לוי ראש ישיבת ההסדר ראשון לציון ונשיא הגרעין התורני ראשון לציון.

צילום: ליזה ללוצאשווילי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן