מתכון אחד ביום: ספירלת שמרים נוטלה וקוקוס של צחית חמו

צחית חמו, גולשת חדשות 08, מציעה לכל גולשי האתר את המתכון המושלם והמפורסם שלה לספירלת שמרים נוטלה וקוקוס. 

המצרכים לבצק:
1 ק”ג קמח
2 כפות שמרים יבשם
מעט מלח
1 כוס סוכר
2 ביצים
2-2.5 כוסות מים חמים
1 כף תמצית וניל
3/4 כוס שמן

מצרכים נוספים:

ממרח שוקולד – נוטלה, שמן, קוקוס טחון, ביצה טרופה

אופן ההכנה:
לערבל בקערת מיקסר עד לקבל בצק רך ונעים. לחלק ל-2 כדורים שווים בשתי קערות נפרדות. להוסיף לקערה אחת 2 כפות גדושות קקאו ומעט מים, ללוש היטב עד לצביעת הבצק לצבע חום אחיד. לשמן מעט את שני כדורי הבצק\ לכסות בניילון נצמד להתפחה של שעה / הכפלת הנפח.
על משטח מקומח ללוש מעט את הבצק הלבן ולחלק ל-4 כדורים. כך גם את הבצק החום. לרדד כדור לבן למלבן ולמרוח ממרח שוקולד באופן אחיד על כל העלה. לפזר מעל קוקוס טחון. לרדד כך גם את הבצק החום ולהניח מעל השוקולד. לחתוך 2/3 מאורך הבמק לרצועות ברוחב 1.5 ס”מ, ואת השליש הנותר להשאיר שלם. לסובב כל רצועה סביב עצמה. למרוח על החלק השלם ממרח שוקולד.
לגלגל מהחלק השלם לכיוון הרצועות. להניח בתבנית מרופדת בנייר אפיה, ממליצה להניח חוצצים ביניהם (אפשר גם בתבניות אינגליש קייק). לכסות עם ניילון ברפרוף להתפחה של 15 דקות. למרוח ביצה טרופה.
לאפות בחום 180 מעלות עד להשחמה במשך 35-40 דקות. כשהעוגה יוצאת מהתנור למרוח סירופ סוכר (1 כוס סוכר, 1 כוס מים, 1 כפית תמצית וניל) או למרוח דבש מהול במעט מים רותחים (מומלץ).

לקבוצת הפייסבוק של צחית – הצפיחית של צחית לחצו כאן 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
לילי
לילי
1 year ago

אפשר סירטון

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
לילי
לילי
1 year ago

אפשר סירטון

דילוג לתוכן