news08.net/ads.txt

אומרים שצריך להציג לילדים בררנים אוכל מסוים כעשרים פעם עד שהם טועמים ואז, לפעמים, גם מגלים שמה שהם סירבו לטעום הוא בעצם האוכל שהם הכי אוהבים. אז אם גם אתם מנסים לגוון לילדים שלכם את שגרת הארוחות, ללא הצלחה – אל תתייאשו, הפשילו שרוולים ובעזרת כמה טיפים ועצות תכינו אוכל לילדים עם מתכונים ועצות איך לגרום להם לחבב מאכלים חדשים.

קרדיט תמונה-www.pixabay.com

*

שתפו את הילדים בתכנון וביצירה

כשהילד הוא חלק מחוויית הכנת הארוחה על כל שלביה – החל משלבי התכנון ועד הביצוע, יבוא גם התיאבון. הוא מרגיש חלק מהעשייה, מקבל תחושת שליטה על התוצאה ועל הדרך לומד להבדיל בין צנונית ותות שדה (תסמכו עלינו, ממש קל להתבלבל כשאתה לא מכיר). בשלב התכנון התייעצו עם הילד. אין צורך לפתוח את ספרי הבישול הצרפתי הקלאסי, בדקו מה אפשרי וזמין ותנו לו לבחור מבין מגוון אופציות מצומצם – האם לעשות קציצות דגים או עוף? ואולי בכלל לביבות תירס? האם ללוות את הקציצות בפתיתים, אורז או ספגטי? ואיזה ירק כדאי להוסיף? כרובית? עגבניות? או אולי גזר?

ילדים יכולים להביא דברים מהמזווה, לעזור בערבוב והגדולים יותר יכולים גם לתת צורה לכדורים. זה לא באמת משנה אם הם יהיו בגודל לא לגמרי אחיד – הם יהיו שלהם ויעזרו להפיג את החששות מהמאכלים שאולי אינם מוכרים.

אוכלים עם הפה, אבל מסתכלים עם העיניים

יש מי שאומר שאוכלים קודם כל עם העיניים, אך מנגד ציור של פיקאסו מעולם לא גרם לאף אחד מאתנו לרייר. מהצד השני, כאשר מראה המזון אינו מושך – ילדים בררנים ימנעו ממנו. בדקו עם הבררן הספציפי שלכם מה מפריע לו באוכל. האם הוא שונא דברים ירוקים על הצלחת? ירוקים ניתנים להסוואה בקציצות, פשטידות או מתחת לבצק בבורקסים. השתדלו לא להעמיס על הצלחת. צלחת מרווחת נראית מזמינה יותר ואם הילד ירצה עוד – הוא ילמד לבקש.

ועכשיו לעיקרי הדברים – מספר מתכונים לילדים, שגם הבררנים בינם יאהבו:

לביבות תירס

קחו שתי כוסות גרעיני תירס (טרי לאחר בישול, מקופסא או קפואים), קצת פחות מכוס קמח, כפית מלח, שתי ביצים, 2-3 כפות חלב, קופסת גבינה לבנה ו-100 ג’ גבינה צהובה מגוררת. תנו לילדים לערבב הכל בקערה ובינתיים חממו כמה כפות שמן במחבת גדולה. שימו כפית או שתיים לכל לביבה מהעיסה ושטחו אותה. הפכו לאחר שמזהיב לעוד מספר דקות והוציאו לצלחת עם נייר סופג. אפשר גם לאפות בחום 180 מעלות צלזיוס על נייר אפייה משומן – כ- 15-20 דקות לצד הראשון ועוד 10 ד’ לצד השני. זה אולי אוכל לילדים, אבל גם המבוגרים ילקקו את האצבעות.

קציצות שניצל

הרעיון כאן הוא פשוט – קחו בשר טחון, מכל סוג שמתאים לכם – בקר, טלה, עוף ואפילו דגים, ערבבו עם חומרי טעם כמו בצל קצוץ מטוגן (או לא), כמה כפיות של קטשופ או צ’ילי מתוק, תבלינים לפי הטעם – טימין, אורגנו, גרגרי כוסברה כתושים, או כל תבלין אחר שאתם אוהבים. ניתן להוסיף ירקות כמו תפוחי אדמה, בטטות, גזרים ואפילו סלקים מגוררים. אפשר גם להוסיף ירוקים קצוצים – פטרוזיליה, שמיר ואפילו בזיליקום. אל תשכחו להמליח ולהוסיף ביצה או שתיים וכמה כפות קמח שיחזיק את הכל. וצרו קציצות שטוחות מהתערובת.

עד כאן מדובר בקציצות רגילות למדי, אך כאן מגיע השינוי – לפני הטיגון, הקפיאו לשעה את הקציצות  (לא ליותר) ומיד לפני הטיגון טבלו אותן בביצה מעורבבת עם מעט מים ולאחר מכן בפירורי לחם. טגנו מספר דקות על צד אחד, הפכו ועוד מספר דקות על הצד השני כדי שהם יצאו זהובים ומפתים, אוכל לילדים בררנים שאוהבים רק שניצלים – כאן בגרסה קצת שונה.

מקרוני וגבינה

אולי ה-מתכון שמהווה את סימן ההיכר של אוכל לילדים בררנים הוא מקרוני וגבינה. נראה את הילד שעומד בפיתוי של מתכון פשוט ומהיר. אז מה יש לנו? מתחילים מהפסטה – אפשר לעשות מכל פסטה אבל באופן מסורתי עושים ממקרוני, מה שמכונה בארץ “קרניים”. סוגים אחרים שממש מתאימים גם: פרפרלה, פוזילי, פנה, חונקי כמרים – העיקר שיהיה מקום לתפוס הרבה מהרוטב. לוקחים שני סירים (החיסרון היחיד במתכון הזה) – באחד מרתיחים הרבה מים וממליחים. כשרותח מבשלים שקית פסטה על פי ההוראות שעל השקית.

בסיר השני ממיסים 2-3 כפות חמאה ולתוכן אפשר להוסיף (לא חובה, רק אם יש לכם כח) – בצל או שום קצוצים. כשמתחיל לשנות צבע לשקוף מוסיפים 2 כפות גדושות של קמח, חצי כפית מלח ורבע כפית אבקת שום ומערבבים היטב עד שכל החמאה נספגת לתוך הקמח. ממשיכים לבשל כדקה ומוסיפים כוס חלב תוך בחישה מתמדת. כשהחלב חם, מוסיפים חצי כוס של שמנת חמוצה או יוגורט יווני וממשיכים להקציף. כשהרוטב רק מתחיל להסמיך (מתחיל!) מורידים לאש נמוכה מאד ומוסיפים 2 כוסות גבינת צ’דר מגוררת. ממשיכים לערבב עד שכל הגבינה מותכת – כשתי דקות.

הפסטה ששמנו קודם על האש אמורה להיות כבר מוכנה. מעבירים את הפסטה לסיר עם רוטב הגבינה ומערבבים היטב. ייתכן שתצטרכו להגן על הסיר עד החלוקה לצלחות.

אוכל לילדים בררנים יכול להיות אתגר לא פשוט, אך עם שיתוף באחריות ובהכנה ומעט מחשבה על אופן ההגשה ייתכן ותצליחו לגרום הנאה ולגלות לילדים עולמות חדשים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן