news08.net/ads.txt

מתנדבי “ידידים” באילת מזהירים ממקרים בהם ילדים נשכחים או ננעלים ברכבים ופועלים מסביב לשעון

אם עדיין לא שמעתם על ארגון ידידים, זה הזמן שתכירו;

ארגון ידידים הייחודי, מעניק ״עזרה ראשונה שאינה רפואית״ בדרכים ובבתים 24 שעות ביממה – למעט שבת וחג. תחת הגדרה זו מספק הארגון סיוע בשלל תחומים, ביניהם: סיוע בפנצ’ר, התנעת רכבים, מילוי מים / שמן / דלק בכבישים מהירים, פתיחת רכבים נעולים באמצעות ציוד מקצועי ללא גרימת נזק לרכב, שינוע אנשים שרכבם נתקל בכבישים בינעירוניים ועוד.

בנוסף, מתנדבי ידידים מסייעים בפתיחת דלתות בתים שנטרקו, ועוברים הכשרות מקצועיות לחילוץ לכודים ממעליות. מתנדבי הארגון נותנים מענה מידי יום באירועי חילוץ ממעלית המתקבלים במוקד – וכל זה בחינם!!! באמצעות 25,000 מתנדבים ומתנדבות הפרוסים בכל רחבי הארץ. לפני כשנתיים הגיעה פעילות הארגון גם לעיר אילת. ידידים סניף אילת, הכולל בתוכו גם את סיני, מונה כ־130 מתנדבים ומתנדבות אשר נכונים להגיש עזרה בדרכים ובבתים 24 שעות ביממה.

גולת הכותרת בפעילות הארגון בימים אלו, הרבה בגלל החום הכבד, היא חילוץ ילדים מרכבים נעולים. מתנדבי הארגון מצוידים בערכות פתיחה מצילות חיים, בעזרתן הם מחלצים ילדים שנשכחו או שננעלו ברכבים. “על פי הנתונים האחרונים, התקבלו במוקד ידידים 1527 קריאות מאזרחים שילדם ננעל ברכב”, אומר יצחק יונה, דובר הארגון. “חשוב להדגיש כי ברוב המקרים לא מדובר על שכחת הילד ברכב, אלא על מקרים בהם הרכב ננעל באופן אוטומטי לעיני ההורה. מתנדבי הארגון מגיעים תוך דקות ומחלצים את הילדים מבלי לגרום נזק לרכב. בעיר אילת מהירות התגובה חשובה וקריטית בגלל מזג האוויר החם מיתר חלקי הארץ”.

את הסניף מנהל דן שרון, בן 53 תושב העיר. בנוסף לניהול הסניף – דן נוהג להגיש עזרה לאזרחים, וכיום ההתנדבות בידידים נהפכה לחלק משגרת יומו. ”אפשר לומר”, אומר דן, ”שלעת עתה, רוב הקריאות לסיוע מגיעות דווקא מאזרחים ואזרחיות שאינם תושבי אילת. אילת היא משפחה אחת גדולה, וכולם מכירים את כולם. כשמישהו זקוק לעזרה, הוא מתקשר לחבר שלו. אנחנו בהחלט שואפים שאנשים יידעו שאם הם נתקעים בכביש, הם יכולים פשוט לחייג למוקד ידידים ולקבל מענה. בזמן האחרון, בזמן משבר הקורונה, עיקר הפעילות שלנו התמקדה בסיוע שינוע תרופות למבודדים וחלוקת מזון לתושבים. פעלנו בשיתוף פעולה עם העירייה, ועם אמירה אדרי, מנהלת מתנדבים בעירייה. כמו כן, בשגרה אנחנו פועלים במידת הצורך בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, צה”ל וכלל הגורמים הרלוונטיים. לאחרונה אף קיבלנו תעודת הוקרה מעיריית אילת על פועלם של מתנדבי הארגון בתקופת משבר הקורונה. בשבועות האחרונים, לאחר שחרור הסגר, אנשים מתחילים לחזור לנפוש באילת ואנחנו בהחלט רואים עלייה בכמות הקריאות לסיוע. אני קורא לכל מי שחפץ לעשות משהו בשביל הנשמה –- לבוא להתנדב אצלנו.”

לדן שרון שלל סיפורי סיוע, רובם טריוויאלים – הנעת רכב באמצעות כבלים, מילוי דלק, סיוע מים וכדומה, אך חלקם מורכבים ואפילו די דרמטיים, כמו זה שאירע בתחילת השבוע: “אזרח התקשר למוקד ידידים וסיפר שרכבו נתקע בכביש צבאי, במעבר הגבול – בין המסוף הירדני לישראלי. עם קבלת הקריאה, נוצר קשר עם גורמים בצה”ל, ותוך אבטוח מלא יצאתי לעזרת האזרח”.

ברמה הארצית מנהלים את הארגון שני אנשים נמרצים תושבי מרכז הארץ, המנכ”ל ישראל אלמסי והסמנכ”ל לייזי שטרן. ישראל אלמסי השיא משואה בהר הרצל בחג העצמאות האחרון בעקבות פועלו האישי למען החברה בישראל, וכפי ששרת התרבות הקודמת מירי רגב אמרה לו בשיחת הטלפון “נבחרת להשיא משואה בגלל היותך סמל ודוגמה לרוח ההתנדבות המבורכת שקיימת בעם שלנו”. לדברי אלמסי, פעילותו של סניף אילת חשובה וייחודית: “בשנה ממוצעת העיר אילת קולטת כ2.5 מיליון תיירים מהארץ ומהעולם. לנו כארגון סיוע חשוב לתת מענה גם לאזרחים השוהים בחופשה. אנחנו יודעים מה זה להיתקע באמצע חופשה משפחתית עם פנצ’ר או מצבר מרוקן, לפעמים דבר קטן כזה יכול להרוס טיול שלם. לכן אנחנו פועלים רבות יחד עם מנהל הסניף, דן שרון, לעיבוי מערך המתנדבים וכן בפרסום פעילות הארגון, מתוך מטרה שכל מי שזקוק לסיוע בעיר אילת, יקבל אותו בשמחה ובחיוך”.

את המוקד מאיישים 350 מתנדבים. בשנה ממוצעת (כך על פי נתוני 2018) מתקבלות 318011 שיחות טלפון למוקד הארגון. השיחות מתקבלות מאזרחים הזקוקים לסיוע, מתוכם, 167200 מקרים “מטופלים” באמצעות הטלפון על ידי כך שהמוקדן הדריך את הפונה מה עליו לעשות ואיך לפתור את התקלה עצמאית מבלי להקפיץ מתנדב; 4167 חילוצי אזרחים שנתקעים במעליות ו-357 חילוצי ילדים מבתים לאחר שדלת הבית נטרקה ללא יכולת פתיחה.

לייזי שטרן, סמנכ”ל הארגון: “סניף אילת הוא סניף מאוד חשוב בארגון ידידים. ראשית, המיקום הגיאוגרפי של העיר מזמן חילוצים מורכבים, כי באילת ובסביבתה ישנם מסלולים בדרכים משובשות. שנית, הארגון שלנו מקיים שת”פ עם העיריות בכל הקשות לפרויקט סע”ר (סיוע עצמי ראשוני), אשר מטרתו להגיש סיוע אזרחי בעת חירום כמו רעידות אדמה, עיתות מלחמה וכדומה. היות והעיר אילת מנותקת ורחוקה משאר חלקי הארץ, קריטי מאוד שיהיו מתנדבים פעילים תושבי אילת אשר יהיו זמינים להגיש סיוע בעת הצורך, בכדי שלא נצטרך להמתין חלילה להגעת כוחות חירום וחילוץ מחוץ לעיר כי צריך לזכור שבעת חירום, השעות הראשונות הן קריטיות והיערכות נכונה עשויה להציל חיים”.

לבקשת סיוע ולהצטרפות: ידידים – סיוע בדרכים | המוקד זמין לרשותכם 24/6  053-3131310

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן