news08.net/ads.txt

נבחרו 12 יקירי העיר ירושלים; העיטור יוענק ביום ירושלים

העיטור, מוענק על ידי ראש העיר ירושלים מאז שנת 1967 לאישים אשר תורמים מזמנם וממרצם למען העיר ירושלים ובעלי תרומה משמעותית וייחודית לעיר

הוועדה לבחירת יקירי העיר ירושלים, בחרה את 12 יקירי העיר ירושלים לשנת תשפ”ד. העיטור, יוענק לנבחרים ולנבחרות ביום ירושלים הקרוב

הנבחרים (לפי סדר הא’-ב’): מר זבולון אורלב, גב’ אסתר בלומברג, מר יעקב (כושי) בראשי, השופטת (בדימוס) דליה דורנר, גב’ אסתר גיטל יעקובוביץ, גב׳ מיה הלוי, ד”ר שמואל לוינגר, הרב יונה משולם-פודור, גב’ נורית פריד, עו”ד דב קולני, מר שפיק רבעיא, עו”ד יוסף שפירא.

האישים, נבחרו על ידי וועדה ציבורית בראשות נשיא בית המשפט המחוזי ירושלים בדימוס, השופט דוד חשין.

העיטור, מוענק על ידי ראש העיר ירושלים מאז שנת 1967 לאישים אשר תורמים מזמנם וממרצם למען העיר ירושלים ובעלי תרומה משמעותית וייחודית לעיר.

עם פרסום הקול הקורא ליקיר ירושלים, קיבלה הוועדה 138 המלצות למתן העיטור לאישים שונים, אשר שגרת יומם, שזורה בפעילות עבור החברה והקהילה בעיר. המועמדים אשר נבחרו, מייצגים את מפעל העשייה הרחב בעיר ומייצגים מסר של רעות, חיים משותפים, פיוס, חיבור ואיחוד.

רשימת האישים אשר נבחרו לקבל את העיטור, תובא לאישור המועצה בישיבתה הקרובה.

העיטור יוענק ליקירי העיר בטקס מיוחד, המתקיים מדי שנה ביום ירושלים.

ראש העיר ירושלים משה ליאון:

“ירושלים בנויה מאבנים, אך נשמתה עשויה ממעשי חסד של אנשים. נשים וגברים כאחד, הם אבני הבניין של אותה נשמה. יום יום, בלא כל תמורה, הם פורשים ידם ומעניקים מזמנם, מכוחם ומאהבתם למען העיר ואנשיה. מעשיהם יוצרים פסיפס אנושי מרהיב של נתינה, אחדות וסיוע הדדי, ומאירים את ירושלים באור של תקווה ואכפתיות. אנו גאים ביקירי ירושלים! הם המודל לחיקוי, המגדלור המנחה את דרכנו. תרומתם הייחודית לאורך השנים היא נכס יקר מפז, והיא מעוררת השראה בנו ובקהילה כולה. יחד, יד ביד, נמשיך לבנות ירושלים חזקה, יפה ומלוכדת, עיר שבה נתינה וחסד הם אבני היסוד של חיינו”.

12 הזוכים בעיטור “יקיר ירושלים”

1. מר זבולון אורלב
הוועדה ראתה לנכון להמליץ על מר זבולון אורלב על השתתפותו בקרבות על שחרור העיר במלחמת ששת הימים. בנוסף, על תפקידיו הציבוריים הרבים בהם פעל למען ירושלים, בין היתר: חבר כנסת, שר הרווחה, חבר ויו”ר ועדות בכנסת, מנכ”ל משרד הדתות, מנכ”ל משרד החינוך, מזכ”ל המפד”ל. וכן, על הקמת מדרשת עמליה וניהולה והתנדבות במספר מוסדות וארגונים בעיר.

2. גב’ אסתר בלומברג
הוועדה ראתה לנכון להמליץ על גב׳ אסתר בלומברג על פעילותה כחברת הוועד המנהל של המועצה לשלום הילד, ליווי נשים וגברים במצוקת האלימות במשפחה, ייעוץ בתחום הנישואים והמשפחה ולימוד במסגרות רבות, בהן המגזר הדתי-חרדי.

3. מר יעקב (כושי) בראשי
הוועדה ראתה לנכון להמליץ על מר יעקב (כושי) בראשי על פעילותו ותרומתו הגדולה בתחומי החינוך, החברה, החסד והתרבות בעיר. בנוסף, תרומתו הגדולה לבניין העיר ירושלים ופיתוחה במגוון פרוייקטים מורכבים ומאתגרים.

4. השופטת (בדימוס) דליה דורנר
הוועדה ראתה לנכון להמליץ על השופטת (בדימוס) דליה דורנר על שנים של פעילות משפטית ענפה וכהונתה כשופטת בבית המשפט העליון. מאז פרישתה מתנדבת השופטת (בדימוס) דורנר בתחומי המשפט והחברה, בתפקידים כגון: יו”ר ועדת החקירה הממלכתית בנושא הסיוע לניצולי השואה, יו”ר הוועדה לבחינת מערכת החינוך המיוחד, יו”ר הוועדה לבחינת מדיניות הענישה והטיפול בעבריינים, נשיאת מועצת העיתונות ועוד.

5. גב’ אסתר גיטל יעקובוביץ
הוועדה ראתה לנכון להמליץ על גב׳ אסתר גיטל יעקובוביץ על פעילותה החלוצית בתחום החינוך לשילוב של תלמידות בעלות צרכים מיוחדים במסגרת לימודים בתיכון. בנוסף, ייסדה גב׳ יעקובוביץ ומנהלת עד היום מסגרת תעסוקה מוגנת לתלמידות מאותגרות שכלית וכן הקימה מערך חלוצי במגזר החרדי להכשרת יועצות חינוכיות. בנוסף, ייסדה ומנהלת עד היום את פרויקט “ידידות”, המשלב תלמידות מוגבלות עם תלמידות שאינן מוגבלות.

6. גב׳ מיה הלוי
הוועדה ראתה לנכון להמליץ על גב׳ מיה הלוי על פעילותה להנגשת יוזמות ותוכניות רבות לקידום החינוך המדעי בישראל והפיכת מוזיאון המדע בירושלים למוסד עוגן מוביל בירושלים, בארץ ובעולם. בנוסף, על פעילותה להטמעת מושגים מדעיים בשיח החינוכי וחיזוק הקשר של המוזיאון עם האוניברסיטה העברית.

7. ד״ר שמואל לוינגר
הוועדה ראתה לנכון להמליץ על ד״ר שמואל לוינגר על עשייה פורצת דרך בתחומי הלייזר והסרת המשקפיים, והקמה וניהול של מרכז ׳עיניים׳ בירושלים. בנוסף, על פעילותו לקידום ארגון כנסים בינלאומיים בתחומי רפואת העיניים בעיר ירושלים וכן על הקמת מרכזי סיוע לטיפול בגיבורי מלחמת העולם השנייה. בנוסף, על פעילות הרשת שבבעלותו מאז פרוץ מלחמת “חרבות ברזל” בה סייעה רבות בייעוץ, בדיקות וניתוחים ללא תשלום עבור מפונים וחיילים.

8. הרב יונה משולם-פודור
הוועדה ראתה לנכון להמליץ על הרב יונה משולם-פודור על שנים של פעילות להכשרת תלמידים וחינוך ליהדות במוסדות מרכזיים בירושלים ומחוצה לה, ועל פעילות קהילתית ענפה כרב קהילה מוסמך הממזג גלויות ומגזרים שונים. בנוסף, על פעילותו של הרב משולם-פודור לשילוב ודו שיח בין דתיים, חרדים וחילונים. הרב משולם-פודור שירת בצה”ל והגיע לדרגת קצונה בכירה.

9. גב’ נורית פריד
הוועדה ראתה לנכון להמליץ על גב’ נורית פריד על פעילותה החינוכית רבת שנים כמורה, כמנהלת וכמרצה. וכן על פעילותה החלוצית כטוענת בית דין וכמייסדת המכון להכשרת טוענות רבניות במוסדות “אור תורה”. גב’ פריד שימשה כחברה במועצת הרשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה, כחברה בוועדה למינוי רבנים ראשיים וכחברה בהנהלת בית הספר לקולנוע “מעלה” ובוועדות רבות בתחומי ההוראה והתרבות.

10. עו”ד דב קולני
הוועדה ראתה לנכון להמליץ על עו”ד דב קולני על פעילותו להקמת ארגון בינלאומי של עורכי דין העוסקים בתיירות ועמידה בראש הסניף הישראלי. על פעילותו בייצוג ישראל בפורומים הקשורים בתיירות ובמשפט, והעמדת דורות של סטודנטים לתיירות ומלונאות. בנוסף, על פעילותו הרבה למען מוסדות התרבות והפנאי בירושלים ומוסדות הרפואה בעיר. עו”ד קולני תורם רבות לגופים מגוונים בעיר ובכלל זה לקרן ירושלים, ופועל לקירוב לבבות בקרב תושבי העיר.

11. מר שפיק רבעיא
הוועדה ראתה לנכון להמליץ על מר שפיק רבעיא על פעילותו הציבורית בקירוב לבבות וסובלנות. מר רבעיא פועל רבות להקטנת מתחים ולפתרון סכסוכים יחידים וחמולות בשכונות מזרח העיר. בנוסף, מר רבעיא חבר בוועד הגישור והפיוס של השכונות הדרומיות ג’בל מוכאבר, אום ליסון ורבאיעה וכן חבר בוועד ההורים של בתי הספר בשכונות.

12. עו״ד יוסף שפירא
הוועדה ראתה לנכון להמליץ על עו״ד יוסף שפירא על פעילותו הציבורית בתחומי המשפט, בהם כיהן בתפקידים שונים בפרקליטות הצבאית, בלשכת עורכי הדין ואף כיהן כשופט בית המשפט המחוזי בירושלים, מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור. בנוסף, על פעילותו החברתית רבת השנים למען ארגונים ומוסדות בעיר ירושלים, במסגרת תפקידיו כיו״ר קבוצת התיאטרון הירושלמי ויו״ר סניף ירושלים של לשכת הארגונים הכלכליים.

 

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – אוכל: מתכונים, קולינריה, מסעדות  לחצו כאן

למתכונים נוספים לחצו כאן

קישור לווטסאפ – מתכונים כשרים לפסח לחצו כאן

קישור ישיר לאתר – מתכונים כשרים לפסח – לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ראשית - עיריית ירושלים, מהאתר | מהטקס של שנה שעברה. קרדיט ארנון בוסאני

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן