news08.net/ads.txt

נגיף הקורונה: זן חדש התגלה בישראל

משרד הבריאות יצא בהודעה לציבור בנוגע להנחיות הקורונה: בבדיקת ריצוף שהתקיימה בימים האחרונים, התגלו במדינת ישראל 2 מקרים של מאומתים מזן משולב של הזנים BA1 (אומיקרון) ו BA2. זן זה אינו מוכר עדיין בעולם, והמאומתים התגלו בזכות בדיקת ה PCR המתבצעת בנתב”ג בכניסה למדינת ישראל. שני המקרים מהזן המשולב, שהתגלו עד כה, סבלו מתסמינים קלים של חום, כאבי ראש ושרירים, ולא נזקקו למענה רפואי מיוחד.

משרד הבריאות ממשיך לעקוב אחרי תוצאות הריצופים, וימשיך לעדכן ככל שיידרש. ראש הממשלה בנט, יקיים היום (רביעי) התייעצות עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, ובכירי משרדו, נוכח העלייה בשיעורי ההדבקה במספר מקומות ברחבי העולם. לאור זאת יצא משרד הבריאות בהנחיות השגרה לצד הקורונה, ולפי הערכות המומחים נראה שהוא יישאר איתנו לעוד חודשים ואולי לשנים. לכן, חשוב שנלמד לנהל את החיים לצד הנגיף, לשמור על הבריאות שלנו ולנסות להימנע מהתפרצות נוספת, אבל גם להמשיך בשגרת חיים ככל האפשר.

כדי שנוכל לחיות לצד הקורונה, כדאי להכיר עקרונות מנחים לחיי היום-יום

מסכה בחלל סגור

בחלל סגור צריך לעטות מסכה על הפה והאף. כך נצמצם את הסיכון להידבק ולהדביק.

לשמור על אוורור

ברוב ימות השנה בישראל יש מזג אוויר מצוין. כדאי להעביר כמה שיותר פעילויות לאוויר הפתוח ולהפחית את הסיכון להדבקה שקיים בחלל סגור. בחללים סגורים שאפשר לפתוח בהם חלונות לאוורור – מומלץ לעשות כך.
להנחיות קורונה לפי תחומי עניין

חשוב להתחסן

החיסונים הוכחו כבטוחים וכמצילי חיים. הסיכון של מי שחוסנו נמוך משמעותית משל מי שלא חוסנו להידבק בקורונה ולפתח מחלה קשה. אם לא התחסנת בשלושה חיסונים לפחות – מומלץ ללכת להתחסן כדי להגן על עצמך ועל סביבתך.
למידע על חיסונים
מי נחשבים מחוסנים

בדיקות קורונה

בדיקות קורונה נועדו לאבחון של מי שנדבקו בנגיף. יש שני סוגי בדיקות:

  • בדיקת PCR – נשלחת למעבדה ונחשבת מדויקת מאוד. התוצאה מגיעה לרוב עד 48 שעות לאחר הדגימה (לבני ובנות 60 ומעלה ולמי שבקבוצות סיכון מומלץ להיבדק בבדיקה זו).
  • בדיקה מהירה (אנטיגן) מפוקחת – לא נשלחת למעבדה, ונחשבת מעט פחות רגישה. בדיקה זו נעשית בתחנות מורשות, והתוצאה מתקבלת בדרך כלל אחרי 15 עד 30 דקות מהדגימה.
    בדיקות ביתיות: יש גם בדיקות מהירות שאפשר לרכוש באופן פרטי ולהיבדק באמצעותן בבית (אך תוצאותיהן לא מוזנות במערכות משרד הבריאות).

למפת מתחמי הבדיקות

אם קיבלת תוצאה חיובית בבדיקת קורונה – יש לשמור על הנחיות הבידוד למאומתים.
להנחיות הבידוד למאומתים לקורונה

בנוסף, יש בדיקות סרולוגיות שנועדו לאיתור נוגדנים לנגיף, הנוצרים כתוצאה ממחלה או מחיסון. ההנחיות לבדיקות משתנות בהתאם למצב התחלואה ולזמינות הבדיקות.
למידע על סוגי הבדיקות ומתי עושים אותן

מה עושים כשיש תסמינים

  • אם יש לך חום של 38 מעלות ומעלה – יש לעשות בדיקה מהירה מפוקחת או בדיקת PCR ולהיכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית, או עד שיעברו 48 שעות עם חום של פחות מ-37.5 מעלות ללא שימוש בתרופות להורדת חום.
  • אם יש לך שיעול או קושי בנשימה – מומלץ לעשות בדיקת קורונה ולהימנע מלהגיע למקום העבודה או למקום שיש בו התקהלות.
  • אם יש לך תסמינים אחרים של מחלה ויראלית, כמו כאב גרון, חולשה או כאבי שרירים – כדאי ליצור קשר עם הרופא או הרופאה שלך ומומלץ לעשות בדיקת קורונה.

ובאופן כללי – מרגישים לא טוב? הישארו בבית, תנו לעצמכם להחלים.
למידע על בידוד למי שיש להם חום או תסמינים

אם נדבקת בקורונה

יש להיכנס לבידוד ולשמור על בני הבית והסביבה מהדבקה.

  • ברוב המקרים אין צורך בטיפול ספציפי לקורונה, אלא רק בהקלה על התסמינים בעזרת תרופות ללא מרשם.
  • אוכלוסיות בסיכון מוגבר יוכלו לקבל במקרים מסוימים טיפול שמצמצם את הסיכון לתחלואה קשה.
  • אם יש תסמינים שדורשים התייחסות – כדאי להתייעץ טלפונית או בדרכים מקוונות עם הרופא או הרופאה המטפלים בקופת החולים.
  • אם יש קוצר נשימה משמעותי – יש ליצור קשר עם מוקד מד”א, ולומר להם שמדובר במאומת לקורונה.

למידע על מהלך מחלת הקורונה וטיפולים אפשריים

אוכלוסיות בסיכון

אנשים ונשים מגיל 60 ומעלה או מי שיש להם עם מחלות רקע נחשבים לאוכלוסיות עם סיכון למחלה קשה. למי שבקבוצות אלה חשוב מאוד להתחסן. אם נדבקת בקורונה – כדאי להתייעץ עם הרופא או הרופאה המטפלים לגבי טיפול תרופתי.
מיהן קבוצות הסיכון

החלמה

בעבר מי שנדבקו בקורונה היו צריכים לשהות בבידוד מלא של 14 ימים. המידע שהצטבר אצל החוקרים מאפשר יציאה מוקדמת יותר מהבידוד, בהתאם לתוצאות של בדיקות ולתסמינים.
מי נחשבים מחלימים

תופעות לונג-קוביד

רבים ממי שחלו בקורונה יחוו תופעות שעלולות להימשך שבועות או חודשים אחרי ההחלמה ומקשות על החזרה לשגרה, אף שאין כבר חשש שידביקו אחרים. תופעות אלה נקראות לונג-קוביד.
למידע על תופעות לונג-קוביד

נסיעה לחו”ל

השמיים פתוחים, ואפשר לנסוע למדינות ברחבי העולם. לפני הטיסה חשוב להיכנס לאתרי המידע הרשמיים של מדינת היעד ולבדוק מהי מדיניות הגבולות והדרישות בנוגע לכניסת מבקרים, האם קיימת דרישה לבדיקות קורונה לפני ההגעה, מילוי טפסים, הגבלות הנוגעות לתוקף חיסון או החלמה, תיעוד חיסון או החלמה (תעודת קורונה) וחובת בידוד אחרי הנחיתה.
למידע על יציאה לחו”ל
למידע על כניסה מחו”ל לישראל

תעודת קורונה

תעודת הקורונה הישראלית היא מסמך דיגיטלי שמכיל את כל המידע על חיסון או החלמה מקורונה של הנושא אותה, והיא בתקן של האיחוד האירופי. היא יכולה לסייע בכניסה למדינות רבות ולכניסה למקומות שהוגבלו למחוסנים ולמחלימים, בהתאם למדיניות של מדינת היעד (כדאי וחשוב לברר מראש מהי המדיניות).
למידע על תעודת קורונה והמדינות שיכולות לאמת אותה

מוסדות בריאות ורווחה

כשמבקרים במוסדות אלה יש להציג תוצאה שלילית בבדיקה מהירה מפוקחת שנעשתה במהלך 24 שעות לפני הביקור. לכל שוהה קבוע במוסדות אלה מותר לקבל אורח אחד ביום, אפשר גם בליווי של קטין.
להנחיות קורונה לפי תחומי עניין

תו ירוק

החל מיום 1.3.2022 אין מקומות או אירועים שפועלים לפי הנחיות התו הירוק. למי שרוצה – הפקת התעודה עדיין אפשרית.
למידע על התו הירוק

נתונים על הקורונה

למי שרוצה לדעת יותר על נתוני הקורונה, מספר המאומתים, מספר החולים הקשים, מספר המתחסנים ועוד – אפשר למצוא את כל המידע ממש כאן.
לתמונת מצב קורונה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן