news08.net/ads.txt

נגיף קורונה | כל העדכונים החדשים באדיבות מאוחדת

השבים לישראל מכל יעד בעולם, החל מתאריך 9/3/2020 בשעה 20:00, נדרשים להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 ימים ממועד חזרתם לישראל.

השבים לישראל מכל יעד בעולם, שהגיעו לישראל ב-14 הימים האחרונים, ומפתחים תסמינים של חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר, נדרשים באופן מידי להתקשר למוקד 101 של מד”א להמשך בירור רפואי ולא להגיע למרפאת קופת החולים ולא לחדר מיון.

ההנחיות הבאות נשארו בתוקף:

  • איסור גורף לקיום כנסים בינלאומיים בישראל.
  • על עובדי מערכת הבריאות חל איסור גורף לצאת לחו”ל.
  • אדם עם חום גוף העולה על 38 מעלות צלזיוס לא ישתתף בהתקהלות מאורגנת בהשתתפות 100 אנשים ומעלה ולא יגיע למקום עבודתו ולמקום שבו הוא נותן שירות.
  • חל איסור לקיים אירועים המוניים והתקהלויות מעל 5,000 למעט הפגנה שניתן לה אישור כדין.
  • חל איסור השתתפות בהתכנסויות מעל 100 איש לאנשים שחזרו מכל יעד בחו״ל ב 14 הימים האחרונים.
  • המלצה לבני 60 ומעלה ולבעלי מחלות רקע כרוניות כגון מחלות לב, סכרת, יתר לחץ דם, מחלות נשימתיות או דיכוי חיסוני,
    להימנע מהתקהלויות וממגע עם אנשים ששבו מכל יעד בחו״ל או בעלי תסמינים או אנשים החשודים כחולים.
  • אדם ששהה במגע הדוק עם חולה מאומת או חזר לארץ משהות בחו”ל (מכול מדינה) מחויב לשהות בבידוד בית במשך 14 יום מיום הגעתו.

עדכונים בזמן אמת | שאלות ותשובות |הנחיות למבודדי בית |  שירותים דיגיטליים

עדכונים בזמן אמת:


שאלות ותשובות

נגיפי קורונה הינם משפחה גדולה של נגיפים הידועים כגורמים למחלות בבעלי חיים ועלולים לגרום לתחלואה גם בבני אדם.
הם קיבלו את שמם עקב הדמיון שלהם במיקרוסקופ אלקטרוני לכתר (קורונה בלטינית).

חומרת הפגיעה בבני אדם משתנה בין הנגיפים השונים במשפחה ונעה ממחלה קלה כגון הצטננות, למחלות עם הסתמנות קלינית קשה, הפוגעות בריאות וגורמות לאי ספיקה רב מערכתית כגון, התסמונת הנשימתית המזרח התיכונית (MERS) והתסמונת הנשימתית החמורה (SARS).

נגיף קורונה החדש לא זוהה בעבר כגורם למחלה בבני אדם.
במהלך דצמבר 2019 הוא החל לגרום לצבר תחלואה בדלקת ריאות בעיר ווהאן אשר במחוז חוביי במרכז סין, ולאחר מכן תוארה התפשטות של התחלואה לכל המחוזות בסין וכן למקומות אחרים בעולם.
מבין כל נגיפי קורונה אשר גורמים למחלה בבני אדם, נגיף ה-SARS אשר גרם למחלה קשה בשנים 2003/4, הוא הדומה ביותר לנגיף מבחינת הרכבו הגנטי.
ב-11.2.20 ארגון הבריאות העולמי החליט להעניק שם רשמי לנגיף SARS-CoV-2, ולמחלה שהוא גורם COVID-19.
מילון הקורונה לילדים – עלון הסבר לילדים בנושא נגיף הקורונה (PDF)

הרוב המכריע של החולים הראשונים באירוע עבדו או ביקרו בשוק בעלי חיים ופירות ים בווהאן. מכאן עלתה הסברה כי הנגיף עבר מבעלי חיים לאדם אך עד כה לא זוהה בוודאות איזה בעל חיים.
כעת קיימת ההעברה של הנגיף מאדם לאדם, הנגיף מופרש מדרכי הנשימה של אדם חולה בעיקר בעת עיטוש או שיעול. הטיפות הניתזות יכולות להישאף על ידי אנשים אחרים או לנחות על משטחים. אנשים אשר זמן קצר לאחר מכן יגעו במשטחים אלה ובהמשך יגעו בפה, באף או בעיניים של עצמם עלולים להידבק. טרם הוברר עד כמה המחלה מדבקת, אך בשלב זה נראה כי רמת ההדבקה דומה לפחות לזו של נגיף השפעת.
ניתן להדבק גם מחולים אשר התסמינים שלהם קלים ביותר.
משרד הבריאות ממליץ להקפיד הקפדה יתרה על היגיינה ולהימנע מלחיצות ידיים.

חלק משמעותי מן הנדבקים בנגיף הקורונה אינם מפתחים תסמינים כלל. בחלק מהחולים סימני המחלה דומים לאלו של שפעת. למעשה, לא ניתן לרוב להבדיל בבדיקה קלינית בין הדבקה בנגיף קורונה לבין מחלות נשימתיות רבות אחרות.
התסמינים השכיחים ביותר הם חום, עייפות ושיעול יבש.

אחד מכל שישה חולים יפתח מחלה קשה שתתבטא בקשיי נשימה. מבוגרים, חולים במחלות כרוניות דוגמת מחלת לב או סוכרת ואנשים הסובלים מפגיעה במערכת החיסון נוטים יותר לפתח מחלה קשה. במקרים החמורים ביותר המחלה עלולה להוביל לדלקת ריאות קשה, לתסמונת נשימתית חמורה, לאי ספיקת כליות ואף למוות.
שיעור התמותה מהמחלה מוערך בכ-2% מהחולים, אך מאחר ורבים אינם מפתחים תסמינים ניתן להניח כי שיעור התמותה מבין הנדבקים הוא נמוך יותר אף כי עדיין מוקדם מכדי לאמוד אותו.

אבחנת המחלה נעשית באמצעות בדיקה מעבדתית המתבצעת מדגימה של הפרשות מדרכי הנשימה.
מופנים לבדיקה אבחנתית רק אנשים החשודים לחשיפה בנגיף המפתחים סימנים קליניים מתאימים. דגימה נשלחת רק באישור של רופאי מחוזות משרד הבריאות.

לא. אין אפשרות לבצע את הבדיקה באופן פרטי.

אין טיפול ספציפי למחלת נגיף קורונה. עיקר הטיפול בחולה הינו תומך וניתן על סמך מצבו הקליני של המטופל.

לא קיים חיסון נגד הנגיף. מספר קבוצות ברחבי העולם מנסות לפתח חיסון אך אין לצפות לחיסון יעיל בתקופה הקרובה.

המידע עדיין חלקי והידע מתבסס על תיאורים בודדים ועל מה שידוע ממחלה שנגרמה מנגיפים דומים:

  1. אין עדיין מידע על פגיעה בעוברים וילודים בטווח הקצר או הארוך כתוצאה מהדבקת האם בנגיף במהלך ההריון. בנגיפים אחרים ממשפחת הקורונה תוארו הפלות בעת מחלת האם.
  2. תינוקות שנולדו לאימהות שהיו חולות בקורונה בעת הלידה לא נשאו את הנגיף וכן הנגיף לא בודד ממי השפיר.
  3. עד עתה, נגיף הקורונה לא בודד מחלב אם ולכן אינו מועבר כנראה בהנקה. ראוי לציין כי הנקה היא מגע קרוב אשר עלול להעביר את הנגיף בחשיפה להפרשות מדרכי הנשימה או במגע. המלצות לאם המניקה אשר בבידוד בית מפורטות בהמשך תחת הנחיות לאדם שבבידוד בית.

בראש ובראשונה להימנע מהגעה למקומות שבהם ידוע שיש סכנת הידבקות בנגיף.
מעבר לכך מומלץ תמיד לשמור על אותם כללי היגיינה שעשויים למנוע הדבקה בנגיפים אחרים של דרכי הנשימה דוגמת מחלת השפעת והם:

  • להקפיד על רחיצת ידיים עם מים וסבון או בחומר חיטוי על בסיס אלכוהול לעתים קרובות (בעיקר לאחר שיעול ועיטוש ולאחר מגע עם אדם חולה או סביבתו).
  • להימנע מקשר הדוק עם אנשים הסובלים ממחלה נשימתית חדה. לשמור על מרחק של מטר אחד לפחות מאנשים חולים, משתעלים או מתעטשים.
  • להימנע מלחיצת ידיים.
  • להימנע ממגע עם הפה, האף והעיניים.
  • להקפיד על שיעול ועיטוש למרפק או למטפחת חד פעמית ולהשליך אותה לאשפה.
  • להימנע משימוש בכלי אוכל משותפים באותה ארוחה.
  • להימנע משהייה במקומות ציבוריים כאשר מרגישים חולים.

בעת הזאת ועד להודעה חדשה, חל איסור גורף על עובדי מערכת הבריאות לצאת מישראל.
ישנה הנחייה של נציב שירות המדינה לעובדי מדינה להימנע מנסיעות לחו”ל במסגרת התפקיד ולשקול נחיצות נסיעות פרטיות.

מומלץ להימנע מנסיעות לכנסים, כינוסים והתקהלויות בין-לאומיות כולל נסיעות לאירועים בעלי אופי דתי.

השבים מכנס מה-5.3.2020 ואילך, מחויבים בבידוד בית, גם במידה והכנס התקיים ביעד שאינו מחויב בבידוד בית, בעת ההגעה לישראל ועד להשלמת 14 יום ממועד סיום הכנס.

במקרה של מגע הדוק עם חולה מאומת במחלה יש להיכנס לבידוד בית על פי ההנחיות ולדווח על כך למשרד הבריאות כמחויב על פי חוק באמצעות טופס מקוון או המוקד הטלפוני “קול הבריאות” 5400*. במקביל יש לפנות טלפונית לרופא המטפל או למוקד קופת החולים להתייעצות. אלו שהוחלט לגביהם שאכן היו במגע הדוק נדרשים לפעול לפי אותן הנחיות המומלצות לחוזרים מסין היבשתית (ראה טבלה לעיל).

  1. משרד הבריאות עושה מאמץ להגיע בחקירה לכל אחד מהמגעים ההדוקים. במידה והיה לאדף מגע מסוג זה, יש להיכנס לבידוד בית על פי ההנחיות ולדווח על כך למשרד הבריאות כמחויב על פי חוק באמצעות טופס מקוון או המוקד הטלפוני “קול הבריאות” 5400*. במידה ומפתחים תסמינים יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות המשרד. במידה ויש ספק האם המגע היה הדוק או לא, ניתן ליצור קשר להתייעצות עם מוקד 101 של מד”א.
  2. מי שהיה במגע שאינו עונה על הגדרה המלאה של מגע הדוק עם חולה או קבוצה שביניהם אובחן חולה, לא נדרש להיכנס לבידוד, אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים). במידה ומתפתחים תסמינים יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות המשרד. במידה ויש ספק האם המגע היה הדוק או לא, ניתן ליצור קשר להתייעצות עם מוקד 101 של מד”א.

הסכנה להדבקות במחלת נגיף קורונה החדש כתוצאה ממגע עם אדם בריא שהיה במגע עם חולה מאומת הינה זניחה. ניתן להמשיך בשגרת החיים ואין כל צורך להיכנס לבידוד בית.

  • חל איסור גורף על קיום והשתתפות בהתכנסויות וכנסים בינלאומיים בישראל בלי קשר למספר המשתתפים והמקומות מהם הם מגיעים.
  • חל איסור על השתתפות באירועים המוניים והתקהלויות בהן משתתפים מעל 5000 איש.
  • חל איסור השתתפות בהתכנסויות מאורגנות מעל 100 איש, שאינם מקומות עבודה, לאנשים שחזרו מכל יעד שהוא בחו”ל ב-14 ימים טרם האירוע.
  • חל איסור השתתפות בהתכנסויות מעל 1– איש, לאנשים שלהם חום מעל 38 אף אם לא היו בחו”ל. ככלל מומלץ כי כל מי שסובל מחום יישאר בביתו.
  • לבני 60 ומעלה ולאנשים הסובלים ממחלות כרוניות או מדיכוי מערכת החיסון מומלץ לא להשתתף בהתכנסויות, להימנע ממגע עם אנשים ששבו מכל יעד בחו”ל ולהימנע ממגע עם אנשים בעלי תסמינים או כאלה המוגדרים כחשודים למחלת הקורונה.
  • אין הגבלה על התכנסויות ואירועים אישיים של פחות מ-100 איש.

על פי המידע הקיים כיום, נגיפי קורונה אינם מועברים באמצעות חפצים או מזון, ולא דווח על העברת המחלה בדרך זו.

בריאות בעולם,  הוציא הנחיות למערכת הבריאות ולציבור הרחב להתמודדות עם הגעה אפשרית של הנגיף לישראל, ומעדכן אותן בהתאם למידע המצטבר על המחלה והנגיף. מערכת הבריאות ערוכה לזהות מקרים חשודים, לבודד אותם, לאבחן אותם ולטפל בהם.
לצפייה במפת חשיפה לנגיף הקורונה בישראל >

הנחיות משרד הבריאות מתעדכנות לפי הצורך ויש לעקוב אחר עדכוני משרד הבריאות באתר.


הנחיות למבודדי בית

מטרת בידוד הבית הינה עצירת ההדבקה ומניעת מחלת קורונה בישראל. לשם כך נדרשת הימנעות מכל שהיה במקומות ציבוריים וכן הגנה על שאר בני הבית. הבידוד הוא על פי צו מנכ”ל משרד הבריאות (PDF) ונמשך עד שחלפו 14 ימים מאז החזרה מחו”ל או מהמגע האחרון עם חולה מאומת. על פי החוק, יש להודיע על כניסה לבידוד בית למשרד הבריאות באמצעות טופס מקוון או המוקד הטלפוני “קול הבריאות” 5400*.
הנחיות ל-14 ימי בידוד

הנחיות לאדם שבבידוד

  • אין לצאת מהבית.
  • יש לשהות בחדר נפרד מאוורר היטב עם דלת סגורה. יציאה מהחדר תהיה רק לצורך פעולות הכרחיות ולזמן קצר ככל הניתן, תוך כדי כיסוי הפה והאף במסכת אף-פה או בבד. במידה וישנם מספר מבודדים באותו משק בית, הם יכולים לשהות יחד באותו חדר. במידה וכל בני הבית נדרשים לבידוד, אין כל מגבלות מיוחדות בתוך הבית.
  • צריך לשטוף ידיים במים וסבון או לחטא אותן בחומר חיטוי אלכוהולי לפני ואחרי הכנת אוכל, לפני אכילה ולפני ואחרי שימוש בשירותים. במידה ועל הידיים יש לכלוך נראה לעין, יש להעדיף שטיפה במים וסבון על פני חומר חיטוי. עדיף להשתמש בניירות חד-פעמיים לייבוש הידיים.
  • במידת האפשר, יש להשתמש בשירותים נפרדים.
  • יש להקפיד על כיסוי הפה והאף בעת עיטוש או שיעול, בעדיפות אל תוך מטפחת חד פעמית או מרפק מכופף. זאת על מנת למנוע את פיזור הנגיף. מיד לאחר מכן, יש לשטוף ידיים במים וסבון או לחטא אותן בחומר חיטוי אלכוהולי.
  • אישה מניקה יכולה להמשיך להניק את תינוקה אך עליה להקפיד על רחיצת ידיים יסודית לפני ההנקה ועל כיסוי הפה והאף במסכה או בד זמין אחר בעת ההנקה. אישה המעוניינת לשאוב חלב-אם צריכה להקפיד על רחיצת ידיים לפני השאיבה והנגיעה בבקבוק ובמשאבה ובמידת האפשר לתת לאדם אחר להאכיל את התינוק.
  • אם הופיעו חום או תסמינים נשימתיים, ובכל בעיה רפואית, יש ליצור קשר טלפוני עם מוקד 101 של מד”א. במקרה הצורך ניתן לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, אך יש ליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על יציאה מהבידוד והגעה. בכל מקרה של פנייה למוקד רפואי יש לכסות את הפה והאף במסכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.

הנחיות כלליות:

  • מומלץ לצמצם את מספר האנשים שלא מבודדים הנמצאים בבית הנכנסים לחדר הבידוד, עם עדיפות לאדם אחד בריא ללא מחלות רקע.
  • אין להכניס מבקרים לבית.
  • יש לבדוק שאזורי הבית המשותפים כגון מטבח ושירותים מאווררים היטב.
  • בכניסה לחדר הבידוד מומלץ לכסות את הפה והאף, בעדיפות עם מסכת פה-אף אך אפשר להשתמש גם בבד.
  • מומלץ להשתמש בכפפות חד פעמיות בכל מגע עם המבודד וסביבת חדר הבידוד כולל משטחים, בגדים או מצעים מלוכלכים.
  • מומלץ להימנע ממגע ישיר עם נוזלי הגוף, ובמיוחד הפרשות מהפה, דרכי הנשימה שתן וצואה של המבודד.
  • יש לשטוף ידיים במים וסבון או לחטא אותן בחומר חיטוי אלכוהולי אחרי כל מגע עם המבודד או עם סביבתו, לפני אכילה ואחרי שימוש בשירותים. יש להעדיף שטיפה במים וסבון על פני חומר חיטוי במידה ועל הידיים יש לכלוך נראה לעין.
  • יש לנקות ולחטא כל יום משטחים כגון שולחן ליד המיטה, מסגרת המיטה ורהיטים נוספים בחדר הבידוד עם חומר חיטוי ביתי רגיל (על בסיס סבון או אלכוהול).
  • יש לאחסן את כל כביסת המבודד בשקית ייעודית בחדר הבידוד עד למועד הכביסה. הכביסה תעשה עם סבון כביסה רגיל.
  • יש להשליך מוצרים חד פעמיים כגון כפפות, ממחטות אף, מסכות וכל פסולת אחרת לתוך שקית ייעודית בחדר הבידוד. יש לסגור היטב את השקית לפני הפינוי לפח האשפה.
  • יש להימנע משימוש משותף עם המבודד בחפצים העלולים להעביר את הנגיף, כגון: מברשת שיניים, סיגריות, כלי אוכל, מגבות, מצעים וכד’. ניתן לשטוף כלי אוכל במים וסבון כלים.
  • על כל בני הבית להקפיד על שטיפת ידיים באופן תכוף.

במידה ותנאי הבידוד נשמרים, בני ביתו של מי שנמצא בבידוד יכולים להמשיך בשגרת חייהם ללא כל מגבלה.
תלמידים וסטודנטים שבביתם שוהה אדם בבידוד יכולים להמשיך להגיע למוסדות החינוך ללא כל הגבלה.

היעדרות מעבודה תחשב היעדרות בשל מחלה בכפוף להצגת אישור על מועד חזרה מחו”ל מכל יעד בעולם. תעודת מחלה גורפת (PDF) נמצאת באתר משרד הבריאות, אין צורך לפנות לרופא המשפחה לקבלת אישור מחלה בגין היעדרות.

עד כמה שידוע, חיית מחמד כמו כלב או חתול אינה יכולה להידבק או להדביק אדם בנגיף קורונה החדש. עם זאת, מאחר ובאופן תיאורטי נגיפי קורונה מסוגים אחרים יכולים להדביק חיות מומלץ לנקוט במשנה זהירות ולא לטפל בחיית מחמד אם סובלים מתסמינים החשודים כמחלת קורונה ואם חייבים לבוא במגע עם בעלי חיים במצב זה יש לעטות מסכת פה-אף ולהקפיד על רחיצת ידיים.

היעילות של מסכה לצורך הגנה בפני הדבקות בנגיף קורונה הינה מוגבלת, בשימוש ממושך היא מתבלה או נרטבת.
אין כל המלצה לעטות מסכה באופן שגרתי על מנת להתגונן ממחלות של מערכת הנשימה כולל זו הנגרמת על ידי נגיף קורונה החדש, אלא רק אם ניתנת המלצה ספציפית מאיש צוות רפואי.

מי שכן אמורים לעטות מסיכה הם אילו המפתחים תסמינים וחשודים או מאובחנים כחולי קורונה (וזאת על מנת למנוע העברה של המחלה לאחרים) וכן אילו שבאים במגע או מטפלים בחולים חשודים או מאומתים (על מנת להגן על עצמם).


שירותים דיגיטליים

במידה וטרם נרשמתם לאזור האישי באונליין – ניתן להירשם באופן עצמאי, להנחיות ותחילת הרישום לאונליין.

רפואה היברידית, ביקור דיגיטלי – שירות חדשני של מאוחדת המציע לכם מגוון אפשרויות לקשר שלכם עם הרופא המטפל שלכם והדיאטנית: ביקור במרפאה, פניה מקוונת ומעכשיו גם ביקור דיגיטלי בשיחת וידאו.
ניתן לקיים את הביקור הדיגיטלי בשיחת וידאו מכל מכשיר – במחשב, בטאבלט ובסמארטפון, עם רופאי משפחה, רופאי ילדים, רופאי משפחה, רופאי עור, פסכיאטרים ודיאטניות, ללא צורך לצאת מהבית.
הביקור מתבצע עם הרופא או הדיאטנית האישי/ת שלכם שמכירים אתכם מתוך התיק הרפואי שלכם ובשעות פעילות המרפאה.

לפרטים נוספים.
לזימון תור לביקור דיגיטלי בשיחת וידאו

פנייה מקוונת  – שירות פנייה מקוונת מאפשר לכם לפנות לרופא שלכם בתחומי משפחה, ילדים ונשים ולבקש, מרשמים לתרופות ,הפניות ואישורי מחלה, ללא צורך להגיע למרפאה.
תשובת הרופא ניתן עד 4 ימי עבודה באזור האישי במאוחדת און ליין וכוללת את המסמכים שהרופא צירף.
המרשמים חתומים דיגיטלית וממתינים לכם בבתי המרקחת של הקופה ובאלו שבהסדר.
רוצים לפנות בבקשה לרופא? כנסו לאזור האישי במאוחדת און ליין לפניה מקוונת.

משלוח תרופות עד הבית בשיתוף עם סופר פארם – ניתן להזמין משלוח תרופות עד הבית באמצעות הזמנה מאתר סופר פארם לאחר קבלת מרשם דיגיטלי מרופא.
המשלוח מתבצע ביום למחרת, בעלות של 29.90 ₪ בלבד (ניתן לחסוך את עלות המשלוח במידה ורוכשים באתר בסכום העולה על 249 ₪).

דרך האתר או האפליקציה ניתן לפנות ב:

לידע נוסף על נגיף הקורונה ניתן לקרוא במתחם המיוחד של אתר משרד הבריאות ו/או בטלגרם של מאוחדת ו/או באפליקציה CoronApp – אנדרואיד או IOS.

מידע על קורונה באתר ארגון הבריאות העולמי.

 נגיף הקורונה משרד הבריאות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן