news08.net/ads.txt

נורת אזהרה: תושבת המושבה נדבקה בנגיף למרות שהתחסנה

בצל ההתפשטות של וריאנט דלתא, מזכרת בתיה מעדכנת הערב (ראשון) כי ישנם 2 חולים מאומתים. במהלך היום עודכנו על תושבת  אחת שנמצאה חיובית לנגיף הקורונה. מדובר באשה המחוסנת באופן מלא, אך מקור ההדבקה לא ידוע. בני משפחתה נבדקו וממתינים לתוצאות בדיקתם בהקדם. במקביל, הממשלה אישרה תקנות שלפיהן כל ישראלי מגיל 16 שיטוס לחו”ל ימלא הצהרה ובה התחייבות שאינו נוסע לאחת המדינות האסורות. עוד הוחלט כי החל ממחר כל חוזר ממדינה כזו ייקנס ב-5,000 שקלים ואחראי על קטין שימנע ממנו לבצע בדיקת קורונה ייקנס ב-3,500 שקלים. חברות התעופה יחויבו שלא לאפשר לנוסע ללא הצהרה לעלות למטוס ומפעיל השדה יציב עמדות לסיוע במילוי טפסי ההצהרה.

היום יתכנס קבינט הקורונה החדש של ממשלת בנט-לפיד לראשונה מאז התפשטות הווריאנט. בין הצעדים שבמשרד הבריאות שוקלים להמליץ עליהם, כפוף לחיתוך מצב שיתקיים הבוקר, ניתן למצוא את ההגבלות הבאות: המלצה או חובה לעטות מסכות גם באזורים פתוחים, מתווה לצמצום התקהלויות במרחב הציבורי וחובת בדיקות ללא מחוסנים בכניסה לפעילויות ספציפיות.

במשרד הבריאות עדיין מתלבטים על איזו אסטרטגיה להמליץ לממשלה – האם על זו שאומרת שאסור לתת בשום פנים ואופן לתחלואה לעלות, גם אם המשמעות היא התנגשות עם חלקים בדרג הפוליטי שחושבים אחרת כמו שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, או ללכת לאסטרטגיה שאומרת שכל עוד אין עלייה בתחלואה הקשה – אין טעם לחזור להגבלות אלא רק לבצע מהלכים מונעים בתחום הבדיקות, בתחום הפיקוח בנתב”ג ובתחום השמירה על המבוגרים ועל הלא מחוסנים. משרד הבריאות ככל הנראה יילך בין הטיפות וימליץ על שילוב של שתי האסטרטגיות הללו.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן