נזכור את כולם: רחובות התייחדה עם חללי מערכות ישראל במעמד השר אופיר אקוניס

כ-5,000 איש  השתתפו בטקס המרכזי  לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, אשר נערך הערב (שלישי) בגן המגינים, בניהולה של החברה העירונית – בבימויה של רינת אלון, בניהולו המוזיקלי של מוישלה יוסף ובהנחייתו של חנניה קורש. במקביל נערכו עשרה טקסי זכרון נוספים נערכו בשכונות.

העצרת נערכה בסימן 70 שנה למלחמת השחרור ונפתחה בצפירת הזיכרון והורדת הדגל לחצי התורן. האירוע נערך במעמד משפחות שכולות, ראש העיר רחמים מלול, מפקד תחנת המשטרה ומפקד התחנה האזורית לכיבוי אש והצלה, חברי מועצה, שופטים, חברי כנסת, מנכ״ל העירייה ומנכ״לית החברה העירונית יוספה חליבה ותושבים רבים. שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, אופיר אקוניס ייצג את ממשלת ישראל ובדברים שנשא פנה אל המשפחות השכולות ואמר כי “בשעה קשה זו, אנו, כל אזרחי ישראל, כואבים את כאבכם, מחזקים אתכם ומאמצים אתכם לליבנו. החללים שנוצרו בנפול בנינו יצרו חלל ענק שאין לו מרפא”.

ראש העיר רחמים מלול: “מדינתנו צעירה היא, אך לצערנו קשישה במספר חלליה. בשנה שעברה נשאנו פה תפילה שיסתיים השכול, ונגיע למנוחה ולנחלה. לצערנו גם השנה נכרו קברים של חיילים ושל אזרחים תמימים. כוס היגון עדיין מתמלאת ומעגלי השכול מתרחבים והולכים. משפחות יקרות. היום הזה אין בו כדי לנחם אלא כדי ללכד את כולנו איתכם. אין מילים ואין נחמה. יהי זכרם של הנופלים בכל מערכות ישראל ברוך וקדוש״.

אילנה דניאלי-הדני, אחותו של רב טוראי עמוס דניאלי ז״ל אשר נפל במלחמת העצמאות במהלך מבצע “חמץ” ומקום קבורתו אינו נודע – ייצגה את המשפחות השכולות. “שילמנו מחיר יקר כדי להגיע לרגע הזה, לא קפאנו על שמרינו”, אמרה. “הישגים יש לנו בכל התחומים: בחקלאות, במדע, בתעשייה וברפואה. הפכנו להיות אור לגויים. השתדלנו שהמחיר הכבד ששילמנו לא יהיה לשווא. כולנו תקווה שהתמורה שקיבלנו תהיה מצבת זיכרון שתנציח את זכרם של יקירינו. משפחות יקרות, כולנו משפחה אחת, מחבר אותנו הכאב של האובדן והוא לא בן יום אחד, הוא לא בן חלוף. אני רוצה לחזק את כולנו, משפחות הנופלים ואת כל עם ישראל״.

משואת הזיכרון הודלקה באמצעות לפיד שעשה את דרכו עם נציגי כל תנועות הנוער בעיר מבית דרור, הבית להנצחת השואה, על ידי עדה וחגית צפרירי, אלמנתו ובתו של סמל שמואל טנדליך ז”ל. גיורא דישון, בנו של של טוראי בנימין דישון ז”ל, קרא יזכור. אלחנן פנקס, אחיו של טוראי אברהם פנקס ז”ל, אמר קדיש ואת תפילת אל מלא רחמים נשא רס”ב יצחק הרטמן לאחר הנחת הזרים. שירי הזיכרון בוצעו על ידי הזמרים קובי מור, מעיין בוכריס וסהר טויטו, לצד חניכי בימת הנוער רחובות ובליווי הרכב מוזיקלי מבית “דן אב-שלום”, העוסק בשיקום צעירים וצעירות בקהילה.

בשעה 21:30 החל בגן המייסדים ערב שירי לוחמים, זיכרון ומורשת – ‘שרים וזוכרים’, בסימן 70 שנים למלחמת תש”ח. הערב ייערך בהשתתפות תזמורת “קלאסיקה רחובות”, שחקני תיאטרון רחובות וחניכי בימת הנוער רחובות, ובליווי האמנים שולה חן, חנן יובל, שי טרי וגיא ברכה. כמו כן, נשמעה עדות אישית מפיו של חיים לוינוביץ’, מיתומי כפר עציון. האירוע בבימויו של ז’ק זרביב ובניהול מוזיקלי וניצוח של אופיר שמעוני.

טקסי זיכרון נערכו הערב ב-10 מוקדים נוספים בשכונות: שעריים, מרמורק, אושיות, כפר גבירול, נווה יהודה, קרית משה, חבצלת, אפריים/סלע, רחובות ההולנדית ורחובות החדשה. את הטקסים בשכונות הפיקו החברה העירונית ורשת חוויות. מחר (רביעי) יתקיים טקס זיכרון בבית העלמין הצבאי בשעה 11:00, שבמסגרתו תישמע גם צפירת הדומייה. חברת הכנסת ציפי לבני תשתתף בטקס הזיכרון. בנוסף יתקיים בהובלתם והשתתפותם של נציגים ממועדונים חברתיים ברשת חוויות טקס הנחת זרים לזכר חללי גדוד 55 בסמוך לאנדרטה ברחוב הרצל 213 בשעה 10:45. טקס נוסף בשכונת נווה יהודה בגן הבנים בשעה 8:30.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן