news08.net/ads.txt

נחל שורק | ניצולי שואה, ממרכז יום לקשיש השתתפו בטקס משולב שהפיקו צוערים מבסיס הדרכה “שערי אברהם”

חן רוזנברג שיר, צוערת בקורס קצינים של שירות בתי הסוהר היא דור שלישי לניצולי שואה שגדלה והתחנכה על סיפורי הגבורה וההקרבה של היהודים בתקופת השואה. לקראת יום הזיכרון לשואה לגבורה עיצבה ביחד עם חבריה לקורס חדר הנצחה ייחודי המשלב את הערכים עליהם גדלה וסיפוריהם של סבה וסבתה זכרונם לברכה עם ערכי שב״ס הנושא על דגל את רוח האדם והתקווה לעתיד טוב יותר.

בחדר מוצבים סמלי היום, לצד פוסטרים שציירו אסירים בנושא שואה ותקומה וביניהם מונחים נרות נשמה הנושאים שמות נספים.
הבוקר הגיעה משלחת מכובדת מהמועצה להדליק נר זיכרון יחד עם חן במרכז ההדרכה הארצי לסוהרים בשערי אברהם. המשלחת כללה את ראש המועצה מר אלי אסקוזידו מלווה בעובדים ובניצולי שואה תושבי המועצה ממרכז יום לקשיש ביניהן התאומות טובי בש ופייגו בריקמן ומרים פעייר מיסודות. את הביקור אירח גונדר אשר וקנין, מ”מ נציב בתי הסוהר מלווה בקציני הפיקוד הבכיר בארגון.

בין הניצולים, תושבי נחל שורק, שביקרו במיצג היו גם התאומות טובי בש וציפורה (פייגו) בריקמן ניצולות יחידות מבין עשרה אחים ששרדו את אושוויץ ומחנות עבודה נוספים. הן הופרדו במהלך המלחמה והתאחדו כשנה לאחריה. עלו לארץ באוניית אקסודוס והיו בין מקימות מושב ״יסודות״ במועצה אזורית נחל שורק. שתיהן זכו להקים משפחות ענפות.

איתן הייתה גם מרים פייר, ילידת פולין, בת יחידה להוריה, אשר בגיל 5 נמסרה לשכן, דוור גוי שישמור עליה. הוריה ניסו לברוח לרוסיה, אך למרבה הצער נרצחו בדרך. מרים גדלה אצל משפחתו של הדוור עם שתי בנותיו, כנוצרייה לכל דבר, התפללה בכנסייה וענדה צלב. היא הוצגה כבת דודתן של הבנות. כל התקופה ידעה שאינה שייכת אך לא הבינה מדוע. כשנתיים לאחר המלחמה נאספה יחד עם יתומי שואה נוספים ונלקחה לבית יתומים. משם עלתה ארצה לבית יתומים בארץ. כשבגרה נישאה לניצול שואה ויחד היו ממקימי מושב ״יסודות״.

אלי אסקוזידו, ראש המועצה: “זכינו וסיפורן של שלוש הנשים האלו יצא לאור בספרי ביוגרפיה כחלק מפרויקט תיעוד ענק שמועצה אזורית נחל שורק הובילה כדי להנחיל את הזכרונות לדורות הצעירים”.

גונדר אשר וקנין הדגיש את חשיבות הזיכרון ואמר כי “שירות בתי הסוהר, הוא ארגון ביטחוני השואב את ערכיו מגבורתם של אלה שבזכותם קמה המדינה. לעולם נזכור את הנספים, שירות הסוהרים הוא מימוש צוואתם לתקומת העם. אנו מחבקים אתכם ומודים לכם על תרומתכם העצומה”.

(צילומים באדיבות דוברות שב”ס)

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן