news08.net/ads.txt

נחנך רחוב ברמלה ע”ש שיי’ך מואיז’ו

חדשות 08 רמלה

העיר רמלה הנציחה השבוע את גדול הזמר המרוקאי והפיוט שיי’ךמואיז’ו. למען הוקרת זכרו, רחוב ברמלה נקרא על שמו. מיכאל וידל: “שיי’ךמואיז’ו היה משורר ייחודי בתחומו ותרם תרומה משמעותית להמשך מסורת השירה והפיוט המיוחדת של יהדות המזרח”

 עיריית רמלה חנכה השבוע בשכונת קריית האמנים רחוב לזכרו של אדם גדול הזמר המרוקאי והפיוט שיי’ךמואיז’ו (משה עטיה אטיאס) נולד בשנת 1940 במקנס שבמרוקו. כבר בהיותו ילד למד מוסיקה על ידי האזנה ללהקת מוסיקאים שאביו יעקוב היה חבר בה. בהמשך ניגן ושר עם להקות מקומיות. במרוקו עסק לפרנסתו ביצור רקמות למדי צבא מרוקו אבל מאז שעלה לארץ בשנת 1962 התמקד בלימודי מוסיקה והפך לכוכב המוסיקה האנדלוסית הקלאסית בישראל ובכל העולם.מואיז’והקליט למעלה מ-800 שירים והוציא כ104 תקליטים בכל השפות.מואיז’ו הותיר אחריו מורשת של עשייה ורבים ממכריו אשר הוקירו את פועלו, הגיעו לחלוק לו כבוד בטקס המרגש שכלל מופע מחווה מיוחד שהתקיים במעמד משפחתו היקרה, ראש  בצאת השבת תתקיים צעדה ותהלוכה מהסניף עד אשכול הפיס שם התקיים מפקד אש ויוצג שמו של שבע הרא”ה שיהפוך לשבט החדש ויכנס לחבריא ב’. בהמשך הערב יתקיים באשכול הפיס מופע עבור ההורים וחניכי הסניף שכולל הופעות ושירים עליהם עבדו כל השבטים בסניף במהלך החודש. תודה רבה לצוות הדרכה שניצחו וינצחו על החודש יחד עם חבריא ב’ והבוגרים. תודה לעירייה על עזרה במהלך החודש ובכלל.

צילום: עיריית רמלה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן