news08.net/ads.txt

נחש הסתובב חופשי ברחוב ‘הר מצדה’ בקרית גת

מכת הנחשים אינה פוסחת על העיר קרית גת. נחש ארסי הסתובב בסמוך לבית מגורים ברחוב הר מצדה. התושבים הזעיקו מיד את מיכאל אוחיון שלכד אותו באומץ רב. בימים האחרונים נודע על עוד ועוד נחשים שמגיעים לאזורי מגורים ואף פוגעים בתושבים. רק השבוע נתפס נחש בלב שכונת שעריים ברחובות כך היה גם באשדוד. באירוע האחרון נפצע גבר בן 30.

“עם העלייה בטמפרטורות ותחילת האביב, קרני השמש יוצאות והקרקע מתחילה להתחמם, הנחשים ושאר הזוחלים בעלי דם קר מתעוררים משנת החורף שלהם ויוצאים ממקומות המסתור”, מסביר דוראל ארזואן, פראמדיק במגן דוד אדום, לוכד נכשים מוסמך ומדריך מקצועי בתחום. “בתקופה זו של השנה גוברת פעילותם של נחשים ארסיים כגון הצפע הארץ ישראלי, ועל מנת להימנע מהכשות, ניתן לנקוט בפעילויות מנע כדי לצמצם את המפגש בין בני אדם ונחשים” הוסיף, “יש להימנע מהפיכת סלעים ואבנים, לנקוט משנה זהירות בזמן ישיבה על מדשאות וקרקע חשופה בטבע, ולא ללכת יחפים או בסנדלים במקומות אלה. בחצרות בתים, יש להקפיד על גיזום צמחייה ופינוי אשפה”.

במקרה של הכשה יש לפעול בדרכים הבאות:
וודאו שאכן מדובר בהכשה וחפשו את סימניה. תמיד יש לחשוד כי מדובר בנחש ארסי. אל תתעכבו והזעיקו מיד את מד”א בטלפון החירום 101, או באמצעות יישומון “מד”א שלי”. הרחיקו את הנפגע מהשטח והעבירו אותו למקום בטוח. דאגו למנוחה מוחלטת של הנפגע ולהרגעתו, ומנעו תזוזה של האיבר המוכש. הסירו בגדים ותכשיטים מהאיבר המוכש. אם ניתן, צלמו בזהירות את הנחש, כדי לסייע בזיהוי ובטיפול. אחרת, נסו לשחזר את מראהו.

אסור בשום אופן:
אל תחתכו את מקום ההכשה
אל תמצצו את הארס
אל תניחו חסם עורקים
אל תקררו את מקום ההכשה
אל תתנו לנפגע מזון או שתייה
אל תרדפו אחרי הנחש

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן