news08.net/ads.txt

נחש הצפע הארסי הסתובב בארגז החול של ילדי גן ברחובות ההולנדית – בנס לא הוכש איש, הנחש נתפס ופונה.

בהלה בקרב הורים לילדים המתחנכים בגן שברחובות ההולנדית לאחר שהסייעות הבחינו בנחש צפע כשהוא מסתובב באופן חופשי בארגז החול שבגן הילדים. בנס לא הוכש אף אדם. הסייעות עדכנו את מחלקת החינוך והזעיקו בו ברגע את עובדי השירות הווטרינרי אשר זיהו את נחש הצפע הארסי ופינו אותו מהמקום. ד”ר אבי צרפתי, הווטרינר העירוני אישר את הדברים ואף אמר כי תקופת הימצאות הנחשים עלולה להימשך קיץ שלם.

בנוסף, ד”ר צרפתי ניסח לקראת חודש אפריל דף הנחיות לציבור הרחב להתמודדות עם נחשים ורמשים בו ציין כי “הקיץ על החום והלחות שלו מתקרב ובא, ואחת מהתופעות הנלוות שלו הינה הופעתם של זוחלים שונים ובעיקר נחשים. בנוסף, הקמת שכונות חדשות באזורים שהיה בעבר שדה בור יכולה לגרום למפגשים בין הדיירים החדשים והדיירים ‘הישנים’ (נחשים, עקרבים, נדלים). תקופה זו יכולה להימשך קיץ שלם, עד ליישוב מלא של השכונה. עם הגעת הסתיו והחורף הזוחלים והרמשים עוברים לשנת חורף ונעלמים מהנוף המקומי”.

ד"ר אבי צרפתי: "כל הנחשים אינם תוקפניים ובורחים במגע עם בני אדם"
ד”ר אבי צרפתי: “כל הנחשים אינם תוקפניים ובורחים במגע עם בני אדם”

עוד צוין כי “רוב רובם של הזוחלים הללו אינם מסוכנים לבני אדם ובדרך כלל נמנעים מלבוא במגע עימנו, ועל אחת כמה וכמה לתקוף אותנו. חשוב להדגיש שבקרב הנחשים, רק הצפע הינו ארסי ומסוכן, בעוד שאר הנחשים אינם יכולים לגרום נזק כלשהו לאדם. הצפע הארץ ישראלי, אשר הינו הנחש הארסי היחיד החי באזורנו, מתעורר משנת החורף הארוכה שלו, ומתחיל לתור אחר מזון לאחר חודשים ארוכים של צום. דווקא בימים אלה (של תחילת האביב והקיץ) הנחשים הארסיים מסוכנים מתמיד בשל כמות הארס הגדולה אשר מכילים, לא רק לנו בני האדם אלא גם ואולי במיוחד לחיות המחמד שלנו.
חיות המחמד ידועות בסקרנותן ולכן בכל מקום של אפשרות למגע עם נחשים, יש לדאוג ולהשגיח כי הן לא ייפגעו מהכשה מסוכנת. בשל נטייתן של חיות המחמד לרחרח ולבחון כל דבר, לרוב יהיו ההכשות באזור הפה, הצוואר והאף, דבר העלול להיות מסוכן ואף קטלני בגלל הקרבה לאיברים חיוניים.

כמו כן, מדגיש ד”ר צרפתי כי “כל הנחשים אינם תוקפניים ובורחים במגע עם בני אדם. נחש הצפע אינו תוקף כי אם מתגונן כאשר בא במגע עם איום ולכן התרחקות מהמקום הינו כלל הבטיחות היעיל ביותר”.

להלן מספר כללי זהירות והתנהגות על מנת למנוע מטרדים ופגיעה מזוחלים:
1) יש לשמור על גינות וחצרות הבתים נקיות מעשבים, גרוטאות ופסולת בניה ואזורי מחסה אפשריים לזוחלים.
2) יש לשמור על קירות הבתים והחצרות חשופים וללא צמחיה מטפסת.
3) הימנעות משאריות מזון חשופות אשר גורמת להגעתם של מכרסמים אשר מהווים את מזונם העיקרי של הנחשים.
4) תיקון נזילות וברזים מטפטפים המהווים מקור משיכה לזוחלים.
5) התקנת רשתות על פתחי הבית.
6) אין להיכנס לשטח השדות הלא מטופלים.
7) במקרה של היתקלות עם נחש אין לנסות ללכוד אותו, יש להתרחק מהמקום ולהתקשר למוקד העירוני 106.
8) חתולים ידועים כמונעי נחשים בשל ערנותם וזריזותם.

תקופה של נחשים ארסיים. (צילום: shutterstock)
תקופה של נחשים ארסיים. (צילום: shutterstock)

בכל מקרה של הכשה מנחש כלשהו בבני אדם יש לנקוט בצעדים הבאים:
1) להישאר בקרבת מקום מוצל ורגוע עד כמה שניתן, להימנע מפעילות ולנסות לקבע את הרגל או היד המוכשת.
2) להזעיק מד”א.
3) אין לנסות לתפוס את הנחש, אם כי תמונה שלו תספיק על מנת לזהות את סוג הנחש לטובת הטיפול העתידי.
4) אין לחתוך את אזור ההכשה ו/או למצוץ את הארס מהפצע.

בכל מקרה של הכשה מנחש כלשהו בבעלי חיים יש לנקוט בצעדים הבאים:
1) אם בעל החיים שלכם הוכש על ידי נחש, ובמיוחד אם אזור ההכשה הינו הראש ובקרבת כלי דם מרכזיים יש לפנות אותו לטיפול רפואי וטרינרי מיידי. במידה ולא ראינו את ההכשה עצמה, ניתן להבחין בה על פי התנהגות החיה אשר תשדר חוסר מנוחה, תיילל מכאב ותקיא. מאוחר יותר ניתן יהיה להבחין בנפיחות משמעותית וכואבת באזור ההכשה.
2) ישנה חשיבות למהירות שבה ניתן הטיפול בהכשה – חוסר טיפול מיידי עלול להוביל למותה של חיית המחמד, לעיתים בשל חנק עקב התפתחות של בצקות באזור ההכשה (צוואר ופה).
3) אם הנחש מת כתוצאה מהמפגש יש להביאו למרפאה הווטרינרית המטפלת. אין לנסות ללכוד את הנחש המכיש, תמונה בטלפון תספיק על מנת לאתר את סוג הנחש ולהתאים את הטיפול הרפואי להכשה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן