ניידת בריאות האישה של מאוחדת ביקרה באשקלון ותגיע לגדרה, יבנה וערים נוספות

רק כ-60% מהנשים שגרות בפריפריה מבצעות את הבדיקות החשובות לאבחון מוקדם

כל הבדיקות לאבחון מוקדם של סרטן, במקום אחד: ניידת בריאות האישה של מאוחדת תגיע למגוון אזורים בדרום הארץ

הניידת ששמה לעצמה למטרה להעלות את ההיענות של נשים ברחבי הארץ לבצע בדיקות סקר תקופתיות לאבחון מוקדם של סרטן השד וסרטן צוואר הרחם, הגיעה בתחילת החודש לאשקלון ותמשיך את דרכה גם לאזורים נוספים בדרום.

מנכ”ל מאוחדת, עוזי ביתן: “הצבנו לעצמנו למטרה להוביל שינוי אמיתי, להנגיש ולרכז במקום אחד את כל הבדיקות ולוודא שאף אישה לא מוותרת עליהן”

מאוחדת השיקה החודש את ניידת בריאות האישה ששמה לעצמה למטרה להעלות את ההיענות של נשים ברחבי הארץ לבצע בדיקות סקר תקופתיות לאבחון מוקדם, באמצעות הנגשה וריכוז של כל הבדיקות במקום אחד, בשתי ניידות ענק שמצוידות בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ובצוות נשי מקצועי שמגיע לכל עיר ולכל אישה.

הניידת החלה לעבור כבר במגוון ערים ברחבי הארץ ביניהן אשקלון, וצפויה להגיע גם לאזורים נוספים בדרום הארץ, כשלגדרה ויבנה תגיע בתחילת החודש הבא.

ניידת בריאות האישה של מאוחדת היא למעשה מרכז רפואי על גלגלים, שמאפשר לכל אישה לעבור את מכלול הבדיקות לאבחון מוקדם של סרטן השד וסרטן צוואר הרחם ובדיקות סקר נוספות, ביניהן ממוגרפיה, בדיקת משטח צוואר הרחם, אולטרה סאונד שד, צפיפות עצם ומדדים רפואיים חשובים נוספים כמו לחץ דם ובדיקות נוספות – כל זה במקום אחד ובניידת בריאות אישה שמגיעה כמעט עד לפתח הבית. במהלך שלושת הימים הראשונים בהם הסתובבה הניידת באשקלון, הגיעו אליה מאות נשים תושבות האזור לבדיקות שונות.

מדיי שנה, כ-5,500 נשים בישראל מאובחנות כחולות בסרטן השד, 15 נשים ביום שמצטרפות ל- 2.6 מיליון נשים ברחבי העולם שמאובחנות מדי שנה בסרטן השכיח ביותר בעולם, וככל שהמחלה מאובחנת בשלב מוקדם יותר כך גדלים הסיכויים להחלמה מלאה. גם סרטן צוואר הרחם, הרביעי בשכיחותו בקרב נשים בעולם המערבי, ניתן לאבחון באמצעות בדיקת משטח צוואר הרחם פעם בשלוש שנים, אולם בשני המקרים, ההיענות לבדיקות הסקר התקופתיות נמצאת מתחת לרצוי, וכן מתחת ליעד של ארגון הבריאות העולמי.

עוזי ביתן, מנכ”ל מאוחדת:

“קיימים פערים גדולים בין שיעורי ביצוע בדיקות סקר בין המרכז לפריפריה, ובעוד שקרוב ל-80% מהנשים במרכז הארץ מבצעות בדיקות ממוגרפיה תקופתיות, רק כ-60% מהנשים שגרות בפריפריה מבצעות את הבדיקה החשובה. לכן, הצבנו לעצמנו למטרה לצמצם פערים אלה, להנגיש ולרכז במקום אחד את כל הבדיקות ולוודא שאף אישה לא מוותרת עליהן בגלל שהיא לא מוצאת את הזמן או בגלל שהבדיקות לא נגישות לה”.

רויטל תורג’מן, מנהלת סיעוד במאוחדת מחוז דרום:

“בדיקות הסקר מעלות את שיעור האבחון המוקדם ובהתאמה גם את סיכויי ההחלמה. חשוב לזכור שהמחלה יכולה להגיע בכל גיל, חשוב לזכור שהמחלה יכולה להגיע בכל גיל, אם בעבר ראינו כי המחלה הייתה שכיחה יותר בקרב נשים בגילאי 75 ומעלה, בשנים האחרונות יש ירידה משמעותית בגיל, ויותר נשים בגילאי ה-50 ואף פחות מכך, מאובחנות עם סרטן השד. חשוב מאוד לא לוותר על הבדיקות, הן מצילות חיים. אני קוראת לכל הנשים בגילאי 50 עד 74 להגיע ולהיבדק”.

הליווי והמעטפת שמאוחדת מעניקה, לא מסתיימת בשלב האבחון, וממשיכה גם במקרה בו אובחן ממצא שדורש המשך בירור, וגם במקרים בהם מתגלה גידול ממאיר. לכן, במאוחדת השיקו לאחרונה את ‘הקו הורוד’, מוקד טלפוני ייעודי שמאויש על ידי אחיות ,עו”ס וצוותים מקצועיים המעניקים מענה לשאלות רפואיות ובמקביל גם נותנים מידע וייעוץ, תמיכה נפשית, מענה אדמיניסטרטיבי בנושאים שונים, וכן מסייעים לנווט בבירוקרטיה שמלווה את התהליך.

“ברגע שאישה מקבלת את הבשורה שיש לה ממצא חשוד בשד, התחושה שלה היא שהשמיים נפלו עליה. היא מרגישה מבולבלת, מפוחדת וחסרת אונים, נחשפת לכמויות גדולות מאוד של מידע ולא בטוחה איך לעשות בכל המידע הזה סדר”, מסבירה בת שבע ספיר, מנהלת מוקד הקו הורוד במאוחדת.

לדבריה, “כקופה שמלווה את האישה לאורך כל חייה, חשוב לנו להיות שם בשבילה גם בתהליך ההתמודדות שלה עם סרטן השד, להשיב על כל שאלה ולעזור לה לצלוח את התקופה הלא פשוטה. ‘הקו הוורוד’ מעניק מעטפת מקצועית ונפשית, ברגעים בו היא הכי זקוקה לנו, חשוב לתת לה תחושה שהיא לא לבד, שיש מישהו שמושיט לה יד ומסייע לה להתמודד עם המחלה, הסימפטומים והטיפולים בתקופה המאתגרת הזו”.

◼️ חדש! לקבוצת חדשות בווטסאפ – נשים בלבד לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות גדרה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: רפי דלויה | מיכל פתאל | מאוחדת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן