news08.net/ads.txt

ניסים גוזלן: “המודל שלנו זה ברצלונה במחנה צריפין”

“היישוב בתנופת פיתוח, זאת העיר הכי פורצת דרך במרכז הארץ מבחינת בינוי” כך אומר ניסים גוזלן ראש מועצת באר יעקב בראיון לביזפורטל. גוזלן רואה את הפיתוח הנדלנ”י בבאר יעקב כערך משמעותי עבורו, מציין כי כי לפני כ-15 שנה באר יעקב מנתה כ-7,000 תושבים ואילו כיום גדלה ל-30,000 תושבים והיעד הוא לשלש את עצמה תוך עשור. גוזלן משדר הרבה אופטימיות ושאיפות גדולות כאשר הדרך למטרה עודנה ארוכה.

הוא לא מודאג מהמחירים הגבוהים יחסית בבאר יעקב שנעים בסדר גודל של כ-2 מיליון שקל לדירת 4 חדרים ואומר שהזוגות הצעירים נוהרים ליישוב מכל הסביבה- ראשון לציון, תל אביב, רמת גן, חולון ונס ציונה. ומוסיף שביחס לתל-אביב וראשון לציון מחירי הדירות בבאר יעקב נמוכים וקורצים לצעירים. מבחינת שטחי מסחר ומשרדים צפויים להיכנס לשלב הבנייה שני בנייני משרדים בסדר גודל של כ-40,000 מ”ר וגוזלן צופה שבעתיד גם היזמים הגדולים דוגמת עזריאלי ומליסרון יגיעו לבאר יעקב.

ברקע לכך אישר הותמ”ל את תכנית רשות מקרקעי ישראל למחנה צריפין מתחם 1 שהינו חלק מתכנית שלד לפינוי מחנה צריפין. בנוסף בחודש שעבר הופקדה תכנית רשות מקרקעי ישראל על שטח  מחנה צריפין למתחם 7 – תוכנית הכוללת כ-2,000 יח”ד ו-1.5 מיליון שטחי תעסוקה ומסחר. אלו חלק מהמתחמים שצפויים להפוך את מחנה צריפין לאזור מגורים ותעסוקה גדול ומשמעותי – שצפוי להתחלק בין באר יעקב לראשון לציון כאשר 75% מהשטח אושר למועצת באר יעקב.

מה התוכניות שלך לפיתוח באר יעקב?
“לשכונה החדשה במחנה צריפין קראנו – באר יעקב הירוקה, מתוכנן לבנות שם כ-13,000 יח”ד ועוד כ-1.5 מיליון מ”ר של משרדים, לוגיסטיקה תעסוקה ומסחר. כרגע שווקו במתחם הראשון כ-2,500 יח”ד ו-2 מגדלי משרדים של איילה אגם בשטח של 40,000 מ”ר. מספר התושבים ב-2030 צפוי להגיע ל-100,000 בהשוואה ל-30,000 תושבים כיום. היעד ל-2050 הוא לבנות עוד כ-30,000 יח”ד ולהגיע ל-140 אלף תושבים”.

כיצד תשלש את היישוב עם מחירי דיור שנעים סביב 2 מיליון שקל לדירת 4 חדרים?
“דירות 4 חדרים המחיר הוא כ-2.1-2.2 מיליון שקל בשכונות הוותיקות, וסביב 1.9 מיליון שקל בשכונות החדשות. אלו מחירים לא זולים אבל הביקושים חזקים בישוב. כיום אנחנו  מדד סוציואקונומי 7 ובדרך להיות יישוב במדד 8, יש חיי קהילה חמים, חינוך טוב. במכרזי מחיר למשתכן הביקושים היו עצומים. אנחנו יישוב צעיר עם 99 גני ילדים והרבה בתי ספר יסודיים. כרגע בונים קאנטרי ראשון ביישוב בעלות של 40 מיליון שקל והיכל תרבות מפואר בעלות של כ-60 מיליון שקל. אנחנו בונים פה עיר עתיד”.

“תחשוב שבמודיעין יש כ-90 אלף תושבים ואנחנו בתכנון העתידי מתכננים להגדיל את היישוב הנוכחי לפי כמות התושבים נכון להיום במודיעין. עם נגישות של רכבת קלה ומטרו קו M1, תהיה הסעת המונים BRT – אוטובוסים אקורדיון שיכולים לשאת כ-300 נוסעים. יהיה פארק משמעותי בתוך צריפין של כ-400 דונם”

מה המודל שלך לעיר – נשמע בכיוון של מודיעין?
“המודל שלנו זה ברצלונה במחנה צריפין – רחובות ראשיים של קנטונים שהבינוי הוא בחלק האחורי והחנויות הם מתחת עם מרכזים משולבים. בשונה מהעיר מודיעין כאן מההיתר בניה הראשון הוצאנו שטחי משרדים, מסחר ותעסוקה. מתחם 7 בצריפין צפוי להיות עם כ-1 מיליון מ”ר תעסוקה. לדוגמא בחריש או ראש העין בנו הרבה יח”ד וגרמו להתרסקות של שוק הנדל”ן המקומי. פה המצב הפוך מחירי השכירות גבוהים בהתאם לביקושים”.

יש תוכניות גדולות – מתי עולים לקרקע?
“להערכתי עד סוף פסח הבא נוציא כ-7,000 היתרי בניה לשיווק. תוך 3 שנים צפוי שנגיע לכ-50,000 תושבים”.

אוהד דנוס, יו”ר לשכת השמאים לשעבר: “אין ספק כי למי שמחפש השקעה עם פוטנציאל צמיחה משמעותי בצידה, באר יעקב מהווה תשובה נאותה לחיפושיו. התמהיל המתוכנן בין המגורים לתעסוקה ולמסחר הוא אופטימאלי וההיקף המתוכנן מהווה מסה קריטית ראויה לכך שכלל השימושים יהוו מוקד משיכה וייהנו מסימביוזה הדדית”.

איתן לוי בעלי חברת יזמות הנדל”ן אילה אגם: “אין ספק שבאר יעקב רק תלך ותתפתח בשנים הקרובות, למרות משבר הקורונה, שבטווח הבינוני והארוך לא עוצר תכניות ואנשים תמיד יצטרכו מקומות לגור ולעבוד בהם. באר יעקב צפויה להכפיל פי 4 את מספר תושביה ליותר מ-100 אלף בתוך שנים ספורות. המתחם החדש יהפוך להיות מרכז הכובד העירוני כולל משרדי העירייה, מרכזי תרבות ושירותים עירונים יעברו לשם, בנוסף לאלפי יח”ד, מסחר ותעסוקה. לאור תכניות הפיתוח של העיר, קצב אישורי התכניות והנגישות הגבוהה לאזור, אנו מזהים כאן פוטנציאל גדול. בעוד כמה שנים האזור כולו ייראה אחרת לחלוטין, וכפי שחלה עליית ערך משמעותית במקומות כמו מתחם עינב במודיעין ופארק המדע בנס ציונה, אנו צופים כי כך יקרה גם במתחם זה בבאר יעקב”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן