ניצולת השואה, ציפורה גרשון: “אני בחרתי בחיים, בחרתי באופטימיות”

 

טקס יום הזיכרון לשואה בסימן “ניצולי השואה מעצבים זיכרון ובונים מדינה” התקיים בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, במרכז חוויות שוויץ רחובות החדשה, בהשתתפות ניצולת השואה ציפורה גרשון.

“אני בחרתי בחיים. אני בחרתי באופטימיות”, אמרה גרשון אשר חלקה עם התושבים את סיפור חייה וגבורתה. בטקס נכח גם צבי מל, אף הוא ניצול שואה ומחבר “סיפורי השתיקה”, בו הוא מגולל את סיפור חייו כילד במלחמת העולם השנייה.

הטקס התקיים במעמד עו”ד יניב מרקוביץ’, המשנה לראש העיר ויו”ר רשת חוויות; ד”ר רוני באום, מחזיקת תיק חברה, קהילה ואוכלוסיות מיוחדות במועצת העיר; צביקה מדהלה, מ”מ מנכ”ל הרשת,  תושבי השכונה ובני ובנות הנוער, שגם הופיעו על הבמה.

“בסיפורה המרגש נחשפנו לתושייתה של ציפורה כילדה קטנה במלחמה, אשר גדלה לאישה מרשימה וחפצת חיים. השתאינו לנוכח הדרך הייחודית בה בחרה על-מנת לשרוד, תוך שהיא בונה לעצמה עולם אלטרנטיבי עשיר ועמוק”, אמר מרקוביץ’ וד”ר באום ריגשה בדבריה כשחשפה: “כבת למי שהצליחה לשרוד את איימי המלחמה, יום השואה הוא יום לחשבון נפש על מה חלקי בציווי לא לשכוח? והמסקנה: עלי, עלינו, עליכם, מוטל התפקיד לזכור. לזכור לא רק כדי לא לשכוח, אלא כדי לוודא שאנחנו מוסריים יותר, הומניים יותר ושאנחנו מכירים את מגבלות הכוח”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן