news08.net/ads.txt

ניר שמול, מנכ”ל חברת שניר עם טיפים ועצות למשכירי בתים לסטודנטים רגע לפני פתיחת שנת הלימודים האקדמאית

ניר שמול- מנכל חברת שניר. צילום תומר פדר

 

בתחילת השבוע הבא, צפויה להיפתח שנה”ל האקדמאית, ורבים מהסטודנטים יתגוררו בדירות שכורות. ניר שמול, מנכ”ל חברת “שניר” המשווקת פרויקטים בתחום המגורים ובתחום המסחרי נותן טיפים למשכירי הדירות  איך להתנהל נכון ובצורה ראויה מול הסטודנטים, ולקבל את המגיע להם, רגע לפני פתיחת שנה”ל.

זיכרו, סטודנטים הם אוכלוסייה מצוינת! אנשים צעירים שבאים ללמוד, לעבוד ולהצליח. אומנם לרוב השכירות נעה בין שנה לשלוש שנים לכל היותר, אך עם זאת מדובר באוכלוסייה סולידית, איכותית ששומרת על הנכס למשך כל תקופת השכירות.

מקסמו ביקושים – פרסמו בלוחות מודעות שנמצאים במוסד הלימודים עצמו, או בסמיכות אליו, וכן בקבוצות של סטודנטים בפייסבוק. זאת,  על מנת להעלות את הביקוש לנכס שבבעלותכם.

דברו עם משכירים קודמים – במידה והמתעניין שכר דירה בעבר, בקשו לקבל המלצות קודמות ושוחחו עם בעלי נכסים קודמים – אל תתעצלו, התקשרו! . לעתים תוכלו לקבל מידע שיעזור לכם לבחור את השוכר הנכון לנכס שלכם.

טובים השניים מן האחד – בכדי לקבל שכר דירה גבוה יותר, בדקו אפשרות לפיצול הדירה למספר שוכרים. עם זאת, אל תוותרו באופציה זאת על מתן פרטיות מקסימלית לכל שוכר עם חדר שינה / חדר עבודה הנדרש לסטודנטים, וחלל מגורים ומטבח משותפים.

כדאי להשקיע בריהוט כהשקעה חד פעמית – לעתים הוספת ריהוט איקאה בסיסי כדוגמת איקאה או שווה ערך, עשוי לשוות לדירה ערך גבוה יותר ובכך לאפשר שכר דירה גבוה יותר משמעותית מזה הנגבה עבור דירה “עירומה” אותה נדרש הסטודנט לרהט בעצמו. מדובר בכמה מאות שקלים בחודש ואלפי שקלים בשנה בתשואה לבעל הנכס. ההשקעה חד פעמית והתשואה קבועה.

התחדשות עירונית צפויה – גרים בבית שעתיד לעבור התחדשות עירונית? . חשוב להכניס בחוזה סעיף בנושא, ועדכנו את השוכר מראש לגבי אפשרות זו.  זאת,  כדי למנוע כל טענה עתידית לגבי הנושא. חשוב שתתנו מתן פיצוי בחודשים של העבודות,  לאור העובדה שגרים בתוך אתר בנייה.

השאירו אופציות פתוחות – אין לדעת מתי תרצו למכור את הנכס. הכניסו סעיף המאפשר מכירה ללא פגיעה בשוכר. לעיתים הפחתה של כמה מאות שקלים, או פיצוי,  יכולה לאפשר הכנסת סעיף לחוזה של אופציה לפינוי בהתראה של 3 חודשים.

מכירה עם תשואה לצידה – בהמשך לסעיף הקודם, בחנו גם את הפוטנציאל של מכירת נכס מניב – כלומר מכירה של נכס עם שכירות מובטחת לקונה! . כך, במקרים שבהם מחיר הנכס נמוך ודמי השכירות, לדוגמה מ 3 סטודנטים שגרים בו גבוהים יחסית, הדבר מגלם אפשרות של מכירה במחיר גבוה משמעותית לאור התשואה המגולמת מהשכירות בפועל.

בידקו עם בני משפחה ומכרים – דאגו להפיץ בקרב מכרים, חברים ובני משפחה את הבשורה שאתם מעוניינים להשכיר את הנכס. יש סיכוי טוב שתוכלו להתוודע לשוכר שמישהו מכיר או עליו מישהו המליץ, וכך תבטיחו לעצמכם שהבית נמצא אצל שוכר ראוי שישמור עליו.

לבסוף – שקט לטווח ארוך – מצאתם שוכר ראוי? הציעו לו חוזה ארוך טווח לאורך כל תקופת הלימודים שלו על מנת לקבל שקט נפשי . שקט זה שווה לעיתים יותר מכל כמה מאות שקלים בחודש. בקשו כל שנה תוספת הוגנת וראויה עד לסיום תקופת השכירות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן