news08.net/ads.txt

נכה הוא לא חצי בן אדם | “קהילה נגישה” וחוויות בפעילות להעמקת השוויון לבעלי מוגבלויות

רשת חוויות בשיתוף פורום קהילה נגישה יזמו יום עיון ייחודי ומעשי למנהלי הרשת, אשר הוקדש להיבטים רחבים הנוגעים לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ומגבלות. בין היתר עסקו המנהלים בהעמקת הידע בתחומי נגישות, בהבנת הצרכים המגוונים למגבלות השונות והכרת חוק הנגישות. כמו כן ניתנו כלים מעשים למנהלים, והם התנסו בשימוש בכסא גלגלים, אביזרי שמע וראייה מיוחדים, ועוד.

את הפעילות הובילו מירב אהרון מנהלת מרכז שוויץ רחובות החדשה ורכזת אוכלוסיות מיוחדות ברשת, סיגל לוי מנהלת הספריות יחד עם צופית גולן, רכזת הדרכה קהילה נגישה, סאלי טוביאק פרנק – רכזת קהילה נגישה עירונית באגף לשירותיים חברתיים והיו שותפים לה דקלה אסא, רכזת צרכים מיוחדים שוויץ המדע ופעילי קהילה נגישה עידו אפרתי, לאה טקה, אילנה אנוש סעיד, ראובן מגן, רחל דסטה, אביב גולן וגלעד ירון.

את היום סיימו המשתתפים במופע שירים ייחודי “בגובה העיניים” של הזמר עמק עמרמי המתנייד בכיסא גלגלים מלווה על הפסנתר בנגן המחונן סער בוכיבינדר, צעיר עם אוטיזם. המופע הינו מופע הסברה מוזיקלי להעלאת המודעות ליכולות המיוחדים שיש לאנשים המכונים “אנשים עם מוגבלת”.

אמיתי כהן, סגן ראש העיר ויו”ר חוויות: “רשת חוויות ממשיכה להוביל עם הפורום העירוני את תחום האוכלוסיות המיוחדות, כאשר בראש ובראשונה אנו רואים חשיבות להדרכות פנים ארגוניות, שיתרמו לשיפור השירות, תוך רכישת ידע הנחוץ לפעילות השוטפת ומעבר לכך, לאמירה הברורה שלנו כי אנשים עם מגבלה הם בעלי זכויות שווים לכלל הקהילות בעיר ועלינו להעצים אותם”.

גולן ביטון, מ”מ מנכ”ל הרשת, ציין כי: “מדובר ביוזמה משמעותית – מאחר ואנחנו כאן לתת את השירות לכלל התושבים ללא יוצא דופן – הכשרת המנהלים להבנת הצרכים המגוונים של אנשים עם צרכים מיוחדים, היא הבסיס מבחינתי. במהלך היום רכשנו כלים מעשיים ועיוניים, שכבר מהיום יישומו בשטח. אני מודה לכולם על העשייה המשותפת למען מטרה חשובה זו”.

צופית גולן רכזת הדרכה בקהילה נגישה ויו”ר ועד ההורים הוסיפה: “היה לי הכבוד לפגוש את מנהלי הרשת לבוקר הדרכה בנושא נגישות השירות ולהיות שותפה למפגש משמעותי וליוזמה חשובה זו. המפגש היווה הזדמנות לפתוח למשתתפים צוהר לעולמם הרחב של אנשים עם מוגבלות, לשתף בצרכים ובאתגרים השונים ולפרט מעט על מגוון המוגבלויות הקיים ואיפה זה פוגש כל אחת ואחד מאיתנו. אני מאמינה כי לעיתים כל מה שנדרש על מנת להפוך שירות לנגיש יותר, הוא שינוי בגישה. שינוי אשר מתחיל בכל אחד מאיתנו, לרוב אינו דורש משאבים או אמצעים מיוחדים אך מאפשר לכל תושב לקבל את השירות המיטבי, בין אם הם עם או בלי מוגבלויות. אני מודה לחברי קהילה נגישה שהצטרפו להדרכה היום ולרשת חוויות על היוזמה המבורכת”.

פורום קהילה נגישה הוקם בשיתוף עיריית רחובות, רשת חוויות, ארגונים ופעילים, במטרה לקדם את צרכי האנשים בעלי הצרכים המיוחדים בקהילה בתחומים הבאים נגישות השירות, נגישות פיזית, הסברה , מידע וזכויות, פיתוח פעילות תרבות ופנאי.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן