news08.net/ads.txt

נלחמים בסרטן השד – במאוחדת הנשיא לוד

הסדנה שהתקיימה בהובלת מנהלת המרפאה, אילנית איליאבייב, התמקדה בהדרכות שונות הקשורות למחלת סרטן השד בקרב נשים. הנשים שהשתתפו בסדנה זכו להרצאה חשובה בנושא גילוי מוקדם של סרטן השד מטעם עמותת – “אחת לתשע”, עמותה המתמחה בפעילות למען נשים חולות סרטן השד וקרוביהן ובחתירה להעלאת המודעות הציבורית למחלה.

לא כולם יודעים זאת אך סרטן השד הינו הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים. מדי שנה מאובחנים כ- 5,000 מקרים חדשים של סרטן השד בישראל. אך נתון חשוב נוסף שמשפיע מאוד על הסטטיסטיקה ומוריד את הסיכון הוא גילוי מוקדם של המחלה שמעלה את סיכויי ההחלמה למעל 90% אחוז. יחד עם זאת, ישנן עדיין נשים רבות שלא נבדקות באופן שגרתי בשל חוסר מודעות או חרדות, פחדים ודעות קדומות אחרות.

כחלק מהרצון לספק שירותים ברמה אחרת בקהילה, מאוחדת הנשיא לוד רתמה את עמותת אחת מתשע, העמותה המתמחה בפעילות למען נשים חולות סרטן השד וקרוביהן ובחתירה להעלאת המודעות הציבורית למחלה. מנהלת סניף לוד הנשיא, אילנית איליאבייב, יחד עם צוות המרפאה, (מנהלת הסיעוד, נטלי משיח ומקדמת הבריאות במרפאה, אירנה פנחסוב), יזמו סדרה של סדנאות וימי חשיפה המעלים את המודעות לנושא.

מבוטחות מאוחדת שהגיעו לסדנה, שמעו הרצאה בנושא חשיבות המודעות לסרטן השד שהעבירה, יוכי נדבצקי, פעילת עמותת אחת מתשע. נדבצקי שהתארחה בסניף הנשיא מספרת על החשיבות הרבה במודעות למחלת סרטן השד וביצוע בדיקות ממוגרפיה כפי שממליצים מומחי הרפואה.

ד”ר בוריס מיסלובטי, כירורג השד במרפאת הנשיא לוד: “חשוב מאוד לעשות בדיקות עצמיות וגם בדיקות רופא. רוב הנשים נוטות לוותר על כך עד גיל מסוים אבל הן חייבות להבין עד כמה הנושא הזה חשוב”. לדבריו של ד”ר מסלובטי, ההמלצה לנשים בגילאי 55-74 היא לבצע בדיקת רופא אחת לשנתיים, אך הוא מדגיש כי בדיקה עצמית חייבת להפוך לחלק מהשגרה. ד”ר מיסלובטי: “לנשים צעירות יותר מגיל 51 קיימת המלצה לבצע בדיקת רופא רק לאחר שיש ממצא. למי שיש לה היסטוריה של המחלה במשפחה, ההמלצה היא לבצע בדיקה כבר בגיל 40”.

בנוסף, הנשים עברו סדנה העוסקת בהיכרות עם מבנה השד, גורמי הסיכון למחלה, הבדיקות הנדרשות לגילוי מוקדם, אורח החיים הרצוי כדי לשמור על הבריאות ולהוריד את גורמי הסיכון הקיימים. הסדנה עסקה בין היתר גם בהתייחסות הרגשית של האישה למחלה ואפשרה לדון בחששות שיש ללא מעט נשים, באמונות הרבות ובמיתוסים העתיקים סביב המחלה.

המבוטחות למדו לבצע בדיקת שד עצמיות כשדר’,  מיסלובטי, מפקח על תהליך בדיקות שד שבוצעו לחלק מהמשתתפות. “מטרת הסדנה לעודד נשים לקחת אחריות על בריאותן כדי להוריד את הסיכון לחלות. גילוי מוקדם חשוב מאוד ולכן בדיקות עצמיות צריכות להיות חלק משגרת היומיום של כל אישה”, סיפרה מנהלת המרפאה, אילנית איליאבייב. מאוחדת סניף הנישא לוד תמשיך לקיים ימי עיון, הרצאות וסדנאות בנושאי בריאות שונים, כשמאבק במחלת סרטן השד בקרב נשים ומודעות לנושא ימשיכו להיות במוקד תשומת הלב של עובדי הסניף גם בעתיד.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן