news08.net/ads.txt

נמל אשדוד חוגג יום הולדת 56

נמל אשדוד ציין 56 שנה להיווסדו. ביולי 31, 1961, נשיא המדינה דאז, יצחק בן צבי, הניח את אבן הפינה לנמל אשדוד, אשר נפתח באופן רשמי בנובמבר 1965.

הצורך בהקמת נמל התעורר כבר בעת הקמתה של מדינה ישראל, לאחר ההבנה כי נמלי ישראל הקיימים בעת ההיא, לא יכלו להכיל את השינוע ולספק טיפול יעיל במטענים שהובאו ויוצאו ממדינת ישראל. האוניה הראשונה שעגנה בנמל אשדוד הייתה וינגאלנד, אוניה שבדית, בעלת מטען של 3,000 טון סוכר. ו-“מלטיאן” הייתה האונייה הראשונה שהוטענה בנמל, בכ-55,000 תיבות פרי הדר לייצוא.

לאחר שבשנת 2005 נמל אשדוד שינה את פניו, תחת הרפורמה בנמלי הים. נמל אשדוד לא הפסיק להתפתח ולהוות את נמלה של מדינת ישראל. נמל אשדוד עובר שינוי טכנולוגי משמעותי בשנים האחרונות וזאת לאחר ששם לו למטרה להפוך לנמל החדשני והאקולוגי ביותר בישראל. השנה נפתח נמל המפרץ ונמל הדרום הצמוד לנו צפוי להיפתח בקרוב. זוהי תחילתה של תחרות במשק הנמלי בישראל הצפוי לאתגר את הנמל.

שיקו ז’אנה, מנכ”ל נמל אשדוד: “אני נרגש מחגיגות 56 שנים לנמל אשדוד, וגאה בפעילות הנמל והפיכתו לנמל הטכנולוגי והמתקדם בישראל. בהזדמנות זו אני מבקש להודות לכל העוסקים במלאכה ולעובדות ולעובדי משפחת הנמל המסורים והמקצועיים אשר עושים ימים כלילות על מנת לשמור על פעילותו הרציפה של הנמל ועל משפחת נמל אשדוד”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן