news08.net/ads.txt

נמצא פתרון ביניים למשבר מפעל ההזנה בגני הילדים ביבנה

Caucasian and hispanic female preschoolers eating pasta and smiling. Horizontal shape, waist up, focus on background

לאחר מאמצים אינטנסיביים הודיעה עיריית יבנה בשעת לילה מאוחרת אמש כי גובש פתרון לחידוש ההזנה בגני הילדים, ובמסגרתו ההורים לא ישלמו על הימים בהם לא התקיימה הזנה במוסדות אלה בעיר.

הנהלת העירייה, בשיתוף עם ועד הגננות, יו”ר ועד העובדים ציון בן-לולו והנהגת ההורים העירונית, גיבשו פתרון שיאפשר את חידוש ההזנה בגני הילדים כבר ביום שלישי בשבוע הקרוב, 25.10, לאחר שהעירייה הגיעה לסיכום עם ספק מורשה שיספק את המוצרים לגנים. פרויקט ההזנה של עיריית יבנה נחשב לייחודי ואינו נפוץ בערים רבות בישראל. במסגרת המפעל נהנים ילדי הגן בעיר מהזנה מסודרת, כחלק מקידום ערכים של אורח חיים בריא, שיוויון ותזונה נכונה.

️ערב תחילת שנת הלימודים הנוכחית נאלצה העירייה להפסיק את ההתקשרות עם הספק שהפעיל את הפרויקט בעיר, ולאחר שלא ניתן היה להשלים מכרז לספק חדש עם תחילת שנת הלימודים מסיבות משפטיות, פעלה העירייה עם ועד הגננות לאתר פתרון שפעל מתחילת שנת הלימודים ועד היום. משנודע שלא ניתן להמשיך במתווה הקודם, פעלה העירייה במהלך יום האתמול לגיבוש פתרון חלופי, שיאפשר את חידוש ההזנה כבר בימים הקרובים, וזאת במקביל להשלמת המכרז כחוק.

️אספקת המוצרים לגני הילדים תתבצע לעת-עתה על-ידי ספק מורשה, ובגנים עם ילדים הסובלים מאלרגיה תבוצע אספקת המוצרים על-ידי הגננות, בכדי להבטיח את שלומם ובריאותם של הילדים בעלי הרגישויות.

מכנס את הוועדה לקידום מעמד הילד. עו”ד ליפשיץ העירייה הודיעה כי היא מוקירה ומודה  לוועד הגננות היישובי אשר נעתר לבקשת הנהלת העירייה להמשיך במפעל בתקופת הביניים עד להסדרת ההליך, וכן מודה להנהגת ההורים העירונית בראשותו של רמי דואני, ליו״ר ועד העובדים ציון בן-לולו ולהסתדרות המורים,שלא חסכו במאמצים בנסיון לסייע במימוש הפרויקט לרווחת ילדי הגנים.

ממלא-מקום ראש העיר, חיים מסינג, פנה אמש ישירות להוריהם של ילדי הגנים, וציין:

“הצלחנו לייצר פתרון בר-קיימא שיאפשר את חידוש ההזנה כבר מיום שלישי הקרוב, ובמקביל הוריתי שלא לחייב את ההורים על ימים בהם לא בוצעה ההזנה. חשוב לקחת מעט אחורה כדי להבין מה קרה פה. שבועיים לפני תחילת שנת הלימודים, הופתענו כולנו מהקביעה שהספק שמבצע את ההזנה בגנים ביבנה נפסל באופן פתאומי. העירייה לא יכולה הייתה לדעת שזה יקרה, אבל היא כן נדרשה לספק פתרון מהיר כך שבתחילת שנת הלימודים תהיה הזנה בגנים, במקביל ליציאה למכרז מהיר חדש לאיתור ספק חלופי. כך היה.

לנהל עיר זה קודם-כל להתמודד עם בעיות מורכבות”.

למרות שהמכרז נתקל בקשיים משפטיים, הצלחנו לייצר פתרון שעבד מתחילת השנה ועד אתמול. הוא לא היה מושלם אבל הוא כן אפשר לילדות ולילדים לקבל הזנה בגנים. מרגע שקיבלתי את ההודעה על הפסקת ההזנה אתמול עסקתי אני, כמו כל הגופים הרלוונטיים בעירייה, באיתור פתרון חלופי מהר ככל שניתן. אני יודע כמה ההזנה הזו חשובה. אני מתייחס לילדות ולילדים של יבנה כאילו הם הילדות והילדים שלי ושל כל מי שעוסק בחינוך בעירייה. אך משברים רציניים, כולל כאלה שלא ניתן לצפות, מחייבים פתרונות רציניים ולא אלתורים וסיסמאות.

לאחר יממה בה התמקדנו כולנו בזה, אני שמח לשתף במתווה שיאפשר כאמור את חידוש ההזנה, יקדם אותנו לסגירת המכרז כנדרש במנהל תקין, וכמובן – יבטיח שההורים לא ישלמו על ימים בהם לא הייתה הזנה.

שאף אחד לא ישלה אתכם: לנהל עיר זה קודם-כל להתמודד עם בעיות מורכבות, חלקן אינן קשורות לעירייה באופן ישיר וחלקן קשורות גם בתפקוד שלנו. היכולת לפתור בעיות, לעבוד בצוות בצורה מקצועית עם צוותים ונציגי ציבור ואיגודים, לגבש מתווה ריאלי ובר-קיימא ובזמן הכי קצר שניתן – זהו היום-יום של ראש עיר. אף אחד לא נולד עם היכולת הזו – היא נרכשת בעבודה קשה ובמיומנות מקצועית שמגיעה עם השנים בניהול מערכות ובהתמודדות עם משברים.

אני מאמין שהפתרון שהגענו אליו יאפשר לכולנו להמשיך בפרויקט החשוב, ואני מודה מכאן לכל השותפים למאמץ הזה – לד”ר אהוד ויצמן, לאגפי העירייה,  ובמיוחד לוועד הגננות – הראויות לכל הערכה, לא רק במקרה זה, אלא בכלל על השליחות שלהן עם הילדות והילדים של כולנו”.

שותף למציאת הפתרון. בן-לולו  יו”ר הוועדה לקידום מעמד הילד במועצת העיר, עו”ד תֹם ליפשיץ, הודיע כי יכנס היום בשעה 15:00 את חברי הוועדה לכינוס חירום בכדי לדון בסוגיית ההזנה לגני הילדים.

צילום:מיסנג,בן לולו

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן