news08.net/ads.txt

נפגעתם בעקבות המלחמה? רכושכם ניזוק? יש מה לעשות!

מאמרו של רו”ח ערן בוכריס: מיצוי זכויות נזקי רכוש וגוף בעת מלחמה – נפגעתם? צרו קשר!
כסף

נפגעתם בעקבות המלחמה? רכושכם ניזוק?

יש מה לעשות!

מערכת המשפט בישראל מכירה בזכותם של יחידים לבקש פיצוי בגין נזקי רכוש ונזק גופני שנגרמו כתוצאה ממלחמה. זה כולל נזק לבתים, עסקים, תשתיות וחפצים אישיים, כמו גם פציעות או אובדן חיים.

הליך בקשת הפיצויים כרוך בהגשת תביעות לגורמים הממשלתיים האחראים לטיפול בנושאים מסוג זה. תביעות אלו נתונות לבדיקה והערכה לקביעת היקף הנזק וגובה הפיצוי המתאימים.

המדינה היא הגוף האחראי שעליו מוטלת האחריות בתשלום פיצויים בעבור נזקי גוף ורכוש שנגרמו במהלך ימי הלחימה כאשר הנזקים מתחלקים בצורה הבאה:

נזק ישיר- המכונה גם “נזק מלחמה” כהגדרתו בחוק, מתייחס לנזק שנגרם לנכסים על ידי האויב, או פעולות עוינות אחרות. החוק מבטיח כי ניתן פיצוי על נזק ישיר לצד הנפגע ללא קשר למיקומו של הנכס. לנפגע שתי אפשרויות לקבלת פיצוי בגין נזקים ישירים: או פיצוי כספי בגין שיקום עצמי באמצעות אנשי
מקצוע נבחרים או שיקום בהנחיית מחלקת הפיצויים ברשות המסים באמצעות חברה שיקומית ייעודית.

נזק עקיף – כולל אובדן רווחים או חוסר יכולת לנצל עסק או נכס עקב מלחמה או פעולות איבה. החוק קובע כי פיצוי בגין נזקים עקיפים יינתן רק לעסקים או נכסים הרשומים באזורי העימות שקבעה המדינה.

כאמור המדינה היא זאת שאחראית בפיצוי על נזקים שנגרמו למבנה, רכוש או העסק בעקבות המלחמה , לשם כך תהיו צפויים לביקור מאנשי מקצוע ושמאים להערכת הנזקים.

נזק לחפצי בית: הפיצוי על חפצי בית שניזוקו יתבצע לפי מחירון,סוג הפריט וגודל המשפחה. מזומן, צ’קים, תכשיטים וחפצי אמנות אינם זכאים לפיצוי. שווי הפיצוי נקבע לפי עלות התיקון. אם פריט ייחשב בלתי ניתן לתיקון, הפיצוי יתבסס על שוויו של פריט דומה חדש.

נזק לכלי רכב: על בעלי רכבים שניזוקו לפנות לקרן הפיצויים על מנת להעריך את הנזק. הם יכולים לקבל תיקונים במוסך הנבחר, עד לאישור השמאי הממונה על יד הקרן.

נזק לעסק: הכיסוי לציוד עסקי שניזוק מבוסס על שווי השוק שלו לפני הנזק. הפיצוי עבור מלאי פגום ניתן על סמך ערך העלות (לא כולל מע”מ) עם הוכחת בעלות. בנוגע לפיצוי על אובדן הכנסה המדינה עדיין אל אישרה מתווה מסודר שיפצה את בעלי העסקים, כמו כן חשוב להבין כי המדינה אינה מפצה על מלוא הנזק בכל חלקי הארץ אלא רק באזורי קו העימות אותם היא הגדירה מראש. להגשת תביעה לפיצויים מומלץ להתייעץ עם עורך דין.

מתי מגישים את התביעה?
יש להגיש הודעה על נזק תוך שבועיים מהאירוע. תביעה לפיצויים יש להגיש תוך שלושה חודשים מהאירוע.

נפגעי פעולות איבה – כל מי שספגו פגיעה פיזית, נפשית או רגשית כתוצאה מהמלחמה רשאי לפנות למוסד לביטוח לאומי כדי שיכירו בו כנפגע פעולות איבה. פיצוי בגין נזקי גוף ונפש עשויים לכסות הוצאות רפואיות, עלויות שיקום,ייעוץ פסיכולוגי, אובדן הכנסה, קצבאות נכות וצורות שונות של שירותי תמיכה.

רואה חשבון ערן בוכריס יסייע לך למצות את זכויותיך!

לפרטים נוספים וקביעת פגישה בנושא עם ערן בוכריס רואה חשבון וליווי עסקי כלכלי התקשרו ל- 054-5736880 | 08-9156032

◼️ לקבוצת חדשות אופקים בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות שדרות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן