נפילת הטיל ברחובות: הבניין לא ייהרס, מלול נפגש עם הדיירים

העירייה תקיים היום מפגש עם הדיירים, כמובטח- הבוקר החל שיקום הנזק מרכז תאיר והמוזיאון

חבלני משטרה הגיעו לבניין שבו נפל הטיל על מנת להוציא בזהירות את חלקיו שנתקעו בחצר הבניין. באירוע הטראגי נהרגה אינגה אברמיאן.

בהתאם לבדיקות המהנדסים, ככל הנראה הבניין לא ייהרס אלא יעבור חיזוקים. ראש העיר רחמים מלול הגיע למקום כדי להתרשם מקרוב מתהליך השיקום: קבלן מטעם עיריית רחובות כבר החל בשיקום ההריסות במרכז תאיר לנפגעי פגיעה מינית, ופועליו הגיעו למקום הבוקר. עיריית רחובות כבר הגישה ביום שישי תביעה רשמית למס רכוש לשיקום הנזק במוזיאון השואה והתקומה ומרכז תאיר.

משלחת מטעם הסוכנות היהודית וראשי פדרציות מארה״ב ביקרה במקום, ובראשם איילת נחמיאס ורבין יו״ר הקרן למען נפגעי טרור של הסוכנות, שהעבירה סכום ראשוני לדיירי הבניין בשל הפגיעה.

מהנדסת העיר דלית הראל לדיירי הבניין: “ראשית אציין כי צר לי על מאורעות יום חמישי, אני בטוחה שהחוויה היתה לא קלה כלל. מרגע זה אבקש ללוות אתכם, לאורך כל הדרך עד לרגע שבו כולכם תחזרו לגור בביתכם.

המהנדסים שלי קבעו שהבניין אינו בסכנת קריסה מיידית אך יש לפעול מהר כדי לעצור הדרדרותו, לחזק אותו ולהכין תכניות כדי לטפל בו. אנשי מס רכוש יפעילו את הקבלן המבצע לשם שיקום המבנה והחזרת מצב לקדמותו

בשלב הראשון לאחר נקיון והסדרת אמצעי בטיחות ראשונים ואטימת שלושת הדירות הבעייתיות, נוכל לאכלס את רוב הדירות, מתוך מטרה לחזור לשגרה מהר ככל הניתן.

אנחנו – נציגי מנהל הנדסה, ניתן מענה בקבוצה זו לכל השאלות ההנדסיות שיעלו במהלך התקופה הקרובה, עד שכל הדיירים יחזרו באופן מלא לבתיהם. אני מאחלת לכולנו חזרה מהירה לשגרה, בריאות וימים שקטים.

הערב (ראשון) נפגשו ראש עיריית רחובות רחמים מלול ומהנדסת העיר עם דיירי הבניין אל הפגישה הצטרפו נציגי מס רכוש כדי לדון באפשרויות העומדות לרשות דיירי הבניין מעתה ואילך, לרבות מתווה שיקום הבניין.

בהתאם לבחינת הקונסטרוקטור בשטח נראה כי ניתן יהיה לשקם חלק מהדירות בזמן קצר, בעוד שהעירייה תדאג לחיבורי החשמל והמים לדירות הבניין. דלית הראל, מהנדסת העיר המלווה את נושא טיפול בשיקום הבניין הוסיפה כי השאיפה היא לחזור לשגרה במהירות האפשרית ולכן הסכמה רחבה בין הדיירים- תוכל לקדם את שיקום הבניין וחזרה לשגרת מגורים מלאה.

בפגישה נכח גם מפקד השיטור העירוני, ערן גיאת שהסביר לדיירים על פעולות השמירה והסיוע שעשו הפקחים בבניין.
מהנדסת העיר עדכנה כי הדיירים יוכלו להיכנס לבניין שוב, בליווי מהנדסים, כדי לקחת ציוד נוסף וחפצים אישיים.

בשלב השני של הפגישה הצטרפו נציגי מס רכוש שהציגו בפני הדיירים את האפשרויות העומדות בפניהם וציינו כי בעוד כשבוע-שבועיים יוכלו להציג את תכנית שיקום הבניין וזאת בשקיפות מלאה מול הדיירים. הדיירים שטרם הגישו טפסי תביעה עשו זאת היום בליווי נציגי מס רכוש.

נציין כי כל העת מלוות העובדות הסוציאליות המסורות של האגף לשירותים חברתיים בראשות בת חן קרני את דיירי הבניין ובני המשפחות, תוך דאגה למקום מגורים זמני ולכל מענה לרבות טיפול רגשי. העובדות הסוציאליות גם נכחו בפגישה שהתקיימה היום ומקדמות מענים ופתרונות לבעיות השונות איתם מתמודדים הדיירים בתקופה מורכבת זו.

◼️ לקבוצת החדשות ברחובות לחצו כאן 

זו ההרוגה מפגיעת הטיל ברחובות: אינגה אברמיאן

צילום: דוברות עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן