news08.net/ads.txt

נשיא המדינה, רובי ריבלין: “חזקו את תיירות הפנים, רדו לאילת”

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין יצא היום (חמישי), אל ים המלח כדי לצפות מקרוב במתווה ״האיים הירוקים״ שאושר בכנסת ומאפשר לנופשים להגיע תחת המגבלות אל אילת וים המלח. בביקורו נועד הנשיא עם ראשי ענף התיירות בים המלח, יחד עם שרת התיירות אורית פרקש הכהן ומנכ״ל המשרד אמיר הלוי, יו״ר הועדה בכנסת ח״כ איתן גינזבורג, ראש העיר אילת מאיר יצחק-הלוי, ראש המועצה האזורית תמר ניר ונגר, מנכ”לית התאחדות בתי המלון יעל דניאלי ומנכ”ל רשת מלונות ישרוטל ליאור רביב.

ההכרזה על העיר אילת ועל אזור עין בוקק-חמי זוהר כאזור תיירות מיוחד (חוק ‘איים ירוקים’) התקבלה על ידי קבינט הקורונה ונכנסה לתוקף באילת ביום 18.11.20 בשעה 00:30, ובאזור עין בוקק-חמי זוהר ביום 18.11.20 בשעה 6:00.

הנשיא ברך על החלטת הכנסת והממשלה, להכריז על אילת ועל אזור ים המלח כ”איי תיירות ירוקים” ואמר: ״פתיחת האיים הירוקים, היא זריקת חמצן לענף התיירות ומענה לצורך של הציבור בנופש בטוח”. הנשיא הוסיף: “אל לנו להמעיט בחשיבות הבריאות הנפשית. גם אנחנו צריכים את היכולת להתאוורר בבטחה. אני קורא לכל תושבי ישראל שידם משגת – צאו לנפוש בארץ. חזקו את תיירות הפנים, רדו לאילת ולים המלח! הכל בהתאם למגבלות ועל פי הנהלים כמובן. בראש ובראשונה, המחויבות שלנו היא לבריאות האזרחים, ומשכך ההקפדה על ההנחיות היא חיונית: שתפו פעולה עם הגורמים האמונים על בריאות הציבור, היבדקו לפני ההגעה, שמרו על מרחק, הקפידו לעטות מסכות – גם בחופשה, וכמובן תיהנו מהחופשה.”

הנשיא הודה לראש העיר אילת וראש מועצת תמר על התעקשותם להוציא לפועל את המתווה החיוני אך המורכב הזה, תוך דגש על שיתוף הפעולה האזרחי עם פיקוד העורף, המשרד לביטחון פנים, משרד הבריאות, משרד התיירות והמשטרה. “כירושלמי, אני זוכר את הסוחרים בשוק, שהיו מחכים לסיפתח היומי, שמסמל את ההצלחה של היום כולו. אני מקווה שביקורי יהווה סיפתח, למזל טוב, הצלחה והרבה בריאות,” חתם הנשיא.

בשיחות עם הנופשים שפגש הנשיא, שמע מהם על תהליך בידוק יעיל ומהיר בכניסה לאזור הנופש ועל חוויית אוורור והבראה משמחת שנדרשת לכולם כמו ‘אוויר לנשימה’. לאחר מכן ירד הנשיא אל קו החוף כדי להתרשם מקרוב מעבודות הפיתוח וההקמה של אזור נופש חדש ואף טייל מעט על קו המים ונופף לצפים.

שרת התיירות, אורית פרקש הכהן הודתה לנשיא על הביקור ואמרה: ״שבוע של סיפוק גדול. למרות אתגרי הקורונה, איי התיירות הירוקים שפתחנו הם בשורה אדירה לעשרות אלפי מובטלים בענף התיירות ולכל אזרחי ישראל. עבדנו במשרד התיירות וסייענו לכך שהמנגנון המורכב שאישרו בממשלה יוודא פתיחה בטוחה של העיר אילת וים המלח יתואם עם משרדי ביטחון פנים, הבריאות, התיירות, עם פיקוד העורף ומד״א וכמובן עם ראשי המועצות. אני שמחה לראות את יישום הרעיון בשטח. עכשיו זהו המבחן של כולנו לדאוג להצלחת המתווה, ולהגיע עם בדיקות קורונה כנדרש. הכלכלה חייבת להמשיך לחיות לצד הקורונה ואני מקווה שנוכל להתבסס על המודל הזה אם יצליח ולהעתיק אותו לענפים עסקיים נוספים כדי לשקם את הכלכלה תוך שמירה על הבריאות באיזון הנכון ביותר.״

ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי ברך את נשיא המדינה שהגיע לחזק את אזור ים המלח, כפי שחיזק את אילת בתחילת התהליך, וברך גם את שרת התיירות על הליווי והתמיכה ואת שר הבריאות על הובלת התהליך. ״אני שמח כי בהתאם למתווה של אילת, ייהנה גם אזור ים המלח, הן בהיבט הכלכלי והמורלי של האזור והן כיעד נוסף בו יוכלו אזרחי מדינת ישראל, לבלות, לנפוש וליהנות.״ ראש העירייה הדגיש את החשיבות באחריות האישית והמשמעת העצמית של תושבי אילת ואזור ים המלח וכמובן של אזרחי מדינת ישראל שיפקדו את האזורים הללו, לטובת הצלחת חוק ״האיים הירוקים״ ולמען שמירה על בריאות כולם.

ראש המועצה האזורית תמר ניר ונגר אמר כי הוא ״מודה לנשיא המדינה על הביקור הבוקר עם פתיחת האי הירוק בים המלח והבעת האמון והאכפתיות, לשרת התיירות, אורית פרקש הכהן, לח”כ איתן גינזבורג – שכולם יחד מאפשרים לנו להוביל את החזרת התיירות והנופש לים המלח לטובת החזרת עסקי התיירות למען תושבי ים המלח והנגב המזרחי.”

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן