news08.net/ads.txt

“נשים בשואה” התקיים זו השנה הרביעית; חברת המועצה, אוה גור: “חשוב, לשמוע, להקשיב ולזכור – למען לא יחזור שנית”

ערב מרגש במיוחד התקיים “בבית דרור”, הבית לטיפוח מורשת השואה, לרגל יום השואה. המפגש החל בהדרכה בתערוכה ייחודית בשם “מרד של תקווה” שמציגה ומפעילה תנועת דרור ישראל ברחובות זו השנה הרביעית. הערב התקיים במעמד ח”מ אווה גור מחזיקת תיק נשים וח”מ קארין ברגינסקי.

התערוכה מציפה דילמות הנוגעות במרד הגטאות, בעם היהודי שהיה, בחיי היום יום במציאות הקשה של הגטאות והמחנות, ובבחירות ערכיות ומוסריות במהלך השואה. נגה נבו, חברת קיבוץ המחנכים הדריכה את המשתתפות בתערוכה, תוך שימת דגש ייחודי על מקומן של הנשים בשואה ובמרד. לאחר ההדרכה השמיעו את עדותן של שורדות השואה מרים ארז וציפי טולדנו – סיפור משפחתן המרגש, המכאיב, המצמרר והנוגע ללב.

בסיום המפגש התקיים שיח על עיצוב זיכרון השואה בעידן בו לא יוותרו שורדים. יצוין כי הערב נערך במסגרת שיתוף פעולה בין בית דרור והפורום לקידום מעמד האישה בעיריית רחובות ובשיתוף קיבוץ המחנכים של תנועת דרור ישראל.

דניאלה בק: “שיתוף הפעולה הזה מניב ערבים מרגשים העוסקים באישה בשואה ובגבורתה, בשמירה על שלמות וחיי המשפחה. הערב הפעם היה מרגש במיוחד הודות לשתי העדות, מרים ארז וציפי טולדנו, שתיהן היו ילדות קטנות בזמן השואה והן שיתפו אותנו חוויות שלהן מתקופה זו דרך עיניהן כילדות, בנועם רב וברגישות. להצלחת הערב תרמה גם תנועת דרור ישראל, שכמידי שנה מעמידה בבית דרור תערוכה חינוכית לסיקור סיפור הנאצי והיהודי. כמנהלת בית דרור אני מברכת את סילבי דימנד וחברותיה על היוזמה והביצוע של הערב הזה וההבנה של חשיבות הנושא והדרכים להנצחת הסיפור ההיסטורי של השואה”.

חברת המועצה אווה גור, מחזיקת תיק קידום מעמד האשה: “היה מפגש מרתק, נשים מרקעים שונים, בגילאים שונים שהתכנסו ביחד, ללמוד ולשמוע עוד צד של ניצולי שואה. לצערנו האנשים שחוו את השואה הולכים ונעלמים מאתנו, ולכן חשוב, לשמוע, להקשיב ולזכור – למען לא יחזור שנית. היה מעניין ביותר לשמוע את הנשים שסיפרו על הנושא מהצד שלהן, כילדות בזמן המלחמה ללמוד על אחווה, על מנהיגות, על צורך להתקדם ולקבל את האחר. אני ממליצה לכל תושבי רחובות להגיע לבית דרור וללמוד ולראות עוד בנושא השואה”.

אביבה חלבי יועצת רה”ע לקידום מעמד האישה: “בזיכרון תקופת השואה עלינו לשמור ולשמוע את סיפור שורדי השואה, ולהעבירם לדורות שאנו מגדלים ומחנכים במיוחד ועם דגש על סיפורי הגבורה של השורדים והשורדות במצבים בלתי אפשריים ובסכנות גדולות. לפני שבועיים נפרדנו מפולה מוסל זכרונה לברכה, אמה של ד”ר מרה קנבל שהייתה שורדת שואה נלחמה במחתרת בגטו קובנה והצילה עשרות ילדים כשהבריחה אותם מהגטו ובדרך הצילה את חייהם. אלפי סיפורי גבורה ועוז ורוח קיימים ועלינו ללמוד מהם ולהנחילם לדורות הבאים”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן