news08.net/ads.txt

נתוני ‘אור ירוק’: 119 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר התרחשו בנס ציונה בעשור האחרון, אחת מהן קטלנית

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס עולה כי בנס ציונה אירעו 119 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר בעשור האחרון (2009-2018), אחת מהן תאונה קטלנית. בשנת 2018 התרחשו בעיר חמש תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר.

אוכלוסיית הצעירים (15-24), היא אחת האוכלוסיות הפגיעות ביותר במדינת ישראל מתאונות דרכים, יחד עם קשישים וילדים. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא חוסר הניסיון של הנהגים הצעירים וחוסר יכולתם להתמודד עם סיטואציות חדשות ומסוכנות בכביש. לכן, תקופת הליווי הקבועה בחוק היא חשובה וקריטית כי היא מאפשרת לצעירים ללמוד מנהג ותיק.

מחקר חדש ורחב היקף של עמותת אור ירוק חושף כי כל צעיר שני (50%) מודה כי נהג לפחות פעם אחת באופנוע או ברכב ללא רישיון. מנתוני המחקר עולה כי בני נוער רבים לא רואים בנהיגה תחת השפע אלכוהול, במהירות מופרזת, ללא חגורת בטיחות או שליחת הודעות במהלך נהיגה כמעשה מסוכן.

בהתייחס שוב לנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס עולה עוד כי בשנת 2018 אירעו ברחבי הארץ כמעט 4,000 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (16-24). בשנה זו התרחשו 288 תאונות דרכים קטלניות (תאונות בהן הרוג אחד לפחות), מעל שליש מהן, 97 תאונות, היו במעורבות נהג צעיר.

כמו כן, למעלה ממחצית מהתאונות במעורבות נהגים צעירים שאירעו בשנת 2018 אירעו בתחום העירוני – 2,570 תאונות דרכים. מבין התאונות שהתרחשו בתחום הערים והישובים 35 היו קטלניות ו-349 היו תאונות דרכים קשות. בעשר השנים האחרונות (2009-2018) אירעו למעלה מ-31 אלף תאונות דרכים במעורבות נהגים צעירים בתחום העירוני בלבד.

ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “בכל שנה מעורבים אלפי נהגים צעירים בתאונות דרכים, רבות מהן קטלניות. הנתונים הקשים צריכים להוביל את המדינה ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים להתייחס ולטפל באופן ממוקד במאפייניה הייחודים של אוכלוסייה זו ולדאוג להגביר את אכיפת המשטרה באמצעות תוספת של ניידות ושוטרים בעיקר בסביבת מקומות בילוי של צעירים, ובמיוחד בסופי שבוע. נהיגת צעירים מאופיינת לרוב בחוסר יכולת התמודדות עם סיטואציות שונות של נהיגה וצפייה מראש של תרחישי הסכנה שעלולים להתרחש ובשל כך הם פגיעים יותר. רבות מהתאונות של הנהגים הצעירים מתרחשות בשעות הלילה ולאחר הבילויים והטיפול באוכלוסייה צריך להיות בהתאם”.

(צילום: ארכיון)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן