news08.net/ads.txt

נתניהו בעקבות המוטציות: “סוגרים הרמטית את נתב”ג”; בעקבות כך: האם יישלחו חולים שנושאים את המוטציה לאילת?

“אנחנו סוגרים היום את נתב”ג. בניגוד למה שאומרים, אנחנו מקדימים את כל העולם”, את הדברים הללו אומר הערב (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו. “אף מדינה לא עשתה את מה שאנחנו עומדים לעשות. אנחנו עושים את זה, אנחנו סוגרים את השמיים הרמטית, למעט חריגים נדירים ממש, כדי למנוע כניסה של מוטציות הנגיף, וגם כדי להבטיח שנתקדם במהירות עם מבצע החיסונים שלנו, “חוזרים לחיים”, כדי שתוך זמן קצר נחסן עוד ישראלים.

“אני רוצה להדגיש שרק בשבוע הזה, שאנחנו מאשרים בו את סגירת השמיים, אנחנו נחסן עוד כמיליון ישראלים, ובכך אנחנו מבטיחים שהפגיעה של המוטציה, אם היא תיכנס, ופגיעה של וריאנטים נוספים, אם ייכנסו, תהיה קטנה הרבה יותר, וכמובן נוכל לפתוח את הכלכלה שלנו. עד כה התחסנו כשני מיליון וחצי אזרחים ישראלים במנת החיסון הראשונה, מתוכם כמעט מיליון אזרחים במנת החיסון השנייה. אני מבקש לפנות לבני ה-60 ומעלה שעדיין לא התחסנו, זה בערך 20% מכם. 80% זו תוצאה יפה מאוד, אבל זה לא מספיק, כי 20% מכם נתונים לפגיעה. אני מבקש מכם – לכו להתחסן. המטרה שלנו היא להגביר את קצב החיסונים תוך ימים אחדים, אולי כבר מחר או מחרתיים, לרבע מיליון מתחסנים ביום. זה מספר עצום”.

נתניהו הוסיף: “בארה”ב עד היום התחסנו כארבעה מיליון בשתי מנות, אנחנו עם 1/40 של האוכלוסייה, חיסנו כבר מיליון בשתי מנות. זאת אומרת שאנחנו מתחסנים בקצב של פי עשרה מארה”ב. אנחנו בדרך הזו של שמירה על המעטפת החיצונית והתחסנות מסיבית מבפנים. בהמשך השבוע אנחנו נקיים דיון באסטרטגיית היציאה מהסגר. אני מבטיח לכם שנעשה זאת בזהירות ובאחריות”.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הוסיף “בסדר העניינים הרגיל, כשהיה מדובר על ‘למנוע תחלואה’ – אכיפה טובה וקפדנית אולי הייתה נותנת מענה. כשאנחנו מדברים על הגעת מוטציות – אחד או שניים שיסרבו להתפנות (למלוניות) ושוטרים או פקחים יידבקו מהם, אז כבר הכנסנו את המוטציה לישראל. לא מדובר על סתם הגעת תחלואה, מספיקה טיפה אחת בים. לא התעלמנו מנושא אכיפת הבידודים, החשש עדיין קיים גם עם בידוד קפדני”.

שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר דברים שהפתיעו רבים מתושבי אילת: “חבל שלא עשינו את זה לפני חודשיים. טוב שאנחנו עושים את זה כעת, ואפשר למצוא פתרונות לחריגים. אחרי כמה שבועות נגלה שאין מוטציות נוספות מסוכנות מהעולם. אפשר גם להחליט על אזור בארץ מבודד כמו אילת שאליו מחזירים אנשים”.

עשרות תושבים מאילת פנו למערכת חדשות 08 ואמרו כי הם מתנגדים לפתיחת וסילוק החולים הנושאים מוטציות לאילת. “זה מחזיר אותנו לשנות ה-60, אז היו מסלקים את כל עברייני ישראל ומגלים אותם לאילת, כל הזבל היה מגיע לאילת – זה היה העונש”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן