news08.net/ads.txt

סגן מנהל ביה”ח קפלן: “הציבור צריך להבין שיש כאן איום ממשי”

תמונת המרכז הרפואי קפלן

ד”ר איתן לבון, סגן מנהל ביה”ח שאחראי על כל משימות הקורונה  העניק ראיון מיוחד לחדשות 08, בעקבות התפרצות הגל השני בימים האחרונים, ומספר כיצד ניתן להימנע מהידבקות.

ד”ר איתן לבון: “כל בי”ח החל להיערך לקורונה מחודש ינואר, ובמהלך החודשים הראשונים פתחנו מחלקה שלמה שבה התקבלו חולי קורונה. הכשרנו מחלקות נוספות במידה ותהיה התפרצות נרחבת. לשמחתנו היא לא התממשה, כנראה בזכות הצעדים החדים והמשמעותיים שנקטה הממשלה. אנו למעשה עובדים בשיטה של אקורדיון – לא צריכים לפתוח ולסגור, יש לנו גרעין שפעיל ונערכים להרחבה וצמצום לפי התרחיש. יש לנו אזור מיוחד  שמיוחד לאנשים שחשודים לקורונה. כמובן שאנחנו עוסקים בהדרכות של צוות, עסוקים בנושא של התמגנות ותזכורות. כרגע נערכים של צמצום של מבקרים בבתי החולים. ערוכים בכלל האתרים של בי”ח ובמידה ויהיה חשש כבד, אפשר תוך שעות עד ימים להרחיב את בי”ח, אך נקווה שלא יהיה צורך”.

האם הממשלה נקטה בפזיזות בפתיחת המשק?

אני חושב שלממשלה יש תפקיד קשה. מצד אחד, יש איום של מגיפה שמתנהגת בצורה לא צפויה. לכן יש לנקוט במשנה זהירות. יש את המשק שחשוב מאוד להשאיר פעיל. מפני שהיא גדולה בריאותית וכלכלית. ראינו שיש לא מעט אנשים פחדו לבוא למרפאות, וכתוצאה מכך לא ידענו על מצבם הרפואי. בתוך המשוואה צריך למצוא את האיזונים הנכונים והממשלה מדווחת ועושה הערכות מצב ובוחנת עם הצעדים נכונים”.

 

זה בלתי נמנע לעשות סגר נוסף?

המחיר שהחברה משלמת הוא מחיר שבעקבות כך יש כאן השפעות בריאותיות. יש צורך להגדיר את החינוך, את ההסברה, שזה יאולי פחות אפקטיבי. אנו נמצאים במדינה חמה, אנחנו אוהבים להיפגש עם חברים, לחגוג, לטייל, יש כאן שינוי תפיסתי שלחברה לא קל לקבל אותו. בהחלט צריך שהציבור יבין שיש כאן איום ממשי והערבות הדדית, והשמירה אחד על השני בזכות עטיית מסיכות ושמירת מרחק ושמירת היגיינה, אלה הדברים שישמרו עלינו כמה שיותר לצמצם את ההדבקה. צריך לזכור את האוכלוסייה המבוגרת ואלה עם מחלות הרקע”.

יש זלזול מצד הציבור, שבהם זה לא יפגע. “לא צריך להסתכל רק על עצמם. להסתכל על ההורים, השכן, על הקופאי, חבר לעבודה. אם אנו חושבים שאנו מוגנים, אז שידעו שזה תפיסת שווא. ראינו שיש צעירים שמקבלים את הקורונה.  גם אנשים צעירים יכולים להידבק, ראינו את זה גם באפיק מאשדוד. אתה חושב לרגע שהכל בסדר, ולא תמיד זה נכון. אנחנו צריכים להיות זהירים, הכללים מאוד קלים, זו מסיכה פשוטה שמונעת במידה רבה הפצה של וירוסים מאיתנו החוצה, מונעת במידה לא רעה את השאיפה של וירוסים ממישהו אחר. זו לא טכנולוגיה על חלל, אלו דברים פשוטים שיכולים לעזור לנו”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן