סגן ראש עיריית באר יעקב, נועם ששון: “חווים מחסור גדול בצוותים של הצהרונים”

מערכת החינוך מתקשה להתמודד עם מחסור של מאות גננות

, בנוסף למחסור חמור בסייעות, והתוצאה היא גנים שנסגרים וילדים שנותרים ללא דמות קבועה ומסגרת רציפה. “המצב קטסטרופלי, חסרות יותר מ-250 גננות ברחבי הארץ”, אמרה יו”ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון. “בשבועיים האחרונים נסגרו ונפתחו כ-150 גנים והילדים נשלחו הביתה או קיבלו הודעות לא להגיע, הגננות קורסות ומאות פנו אלינו לסייע להן לפרוש משום שאינן מסוגלות להמשיך במצב הזה”.

דדון ציינה כי בכל אחד משבעת מחוזות משרד החינוך חסרות בין 30 ל-40 גננות, ובמשרד החינוך מאיישים את הגנים בעובדות ללא הכשרה, “כל מי שנושמת ויש לה תעודת לידה”, או שמניידים את הגננות בין הגנים. לדבריה, בחלק מהרשויות סוגרים גני ילדים בימים בהם לא מצליחים לגייס גננות או סייעות, ובאחרות משבצים סייעות, מזכירות ואנשי מנהלה בעירייה במקום הגננות.
לדברי דדון, השכר הנמוך מבריח את העובדות מהענף. “גננת בשנה הראשונה מקבלת 5,200 שקלים לחודש ובשלוש השנים הבאות 5,700. כעבור שלוש שנים נוספות – 6,300. אין אפשרות להתקיים עם שכר כזה”. היא ציינה כי משרד החינוך מנסה לגייס עובדים באמצעות חברת כוח אדם חיצונית, ובמודעה שפורסמה צוין כי אין צורך בקורות חיים או בניסיון.
ממשרד החינוך נמסר ל-ynet: “כל התקנים של הגננות הקבועות מאוישים, אך בתקנים של מילוי מקום יומי אכן קיים מחסור. המשרד מודע לו והוא פועל כדי לגבש לו מענים מידיים”.

בתוך כך, בכמה ערים קוראים למדינה להכיר בעבודת הסייעות כעבודה מועדפת לאחר שירות צבאי, בניסיון למשוך כוח אדם צעיר לתפקיד. סגן ראש העיר באר יעקב, נועם ששון, מוביל מהלך שכזה, והיוזמה קיבלה רוח גבית מראשי ערים רבים נוספים. “בבאר יעקב מדי יום אנו חווים מחסור גדול בצוותים של הצהרונים, ונאלצים ליצור ולייצר פתרונות יצירתיים על מנת לא לפגוע הן בהורים והן בילדים”, אמר ששון. “משיחות עם קולגות, הבעיה היומיומית רק מחריפה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
חן 1234
חן 1234
2 years ago

במקום לעשות את זה מסודר, לתת הכשרה ראויה.
ולתת שכר הוגן

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
חן 1234
חן 1234
2 years ago

במקום לעשות את זה מסודר, לתת הכשרה ראויה.
ולתת שכר הוגן

דילוג לתוכן