news08.net/ads.txt

סהר רווח: “הבחירות האלו ירשמו בספרי ימיה של גדרה כבחירות בהן ניצחו התושבים את העסקנים”

סהר רווח|סהררר|1-20180902_213127|2-20180902_213342

איש העסקים הממולח, סהר רווח, המתמודד לראשות מועצת גדרה ויו”ר סיעת “גדרה מתחדשת”, קיים הרמת כוסית לכבוד החג בביתו שבמושבה – והבהיר כי למרות המלעיזים, הוא ממשיך עד הסוף. באסרטיביות ונחישות הוא מדבר על תכניות החינוך, על הנהגה אחרת, על הרצון לשנות – ומצהיר: “הבחירות האלו ירשמו בספרי ימיה של גדרה כבחירות בהן ניצחו התושבים את העסקנים”

סהר רווח הוא איש עסקים מבריק, מנהיג, כזה שסוחף אחריו עדת מעריצים, אדם עם ערכים, סבלני ואיכותי – זן נדיר בפוליטיקה. די היה להגיע אל הרמת הכוסית שקיים בתחילת השבוע כדי להבין שהשחקן הזה משמעותי בזירה הפוליטית המקומית, יש לו אמירה ויש לו קהל רב, בעיקר של צעירים תוססים שהולכים אחריו באש ובמים. בביתו המרווח אירח רווח למעלה ממאתיים איש, הוא מצויד באסטרטגים מימינו ומשמאלו, יועצת תקשורת והרשימה שלו מורכבת מאנשים איכותיים במיוחד, המתגוררים במושבה. הכרזת הבכורה שלו התרחשה אשתקד, בחודש דצמבר. “החלטתי להפוך את סיפור חיי למשימת חיי ולקחת על עצמי את תרמיל האמון שלכם במטרה להביא אופק חדש לתושבי גדרה. להביא למציאות בה כל תושב בגדרה ירגיש שהמועצה שלו – הופכת להיות המועצה שלנו. כאשר אבחר בעזרת השם לתפקיד ראש המועצה בעוד שנה, אני רוצה לבנות אמון מחודש עם התושבים, שכל תושב בגדרה ירגיש שהמועצה שלנו עובדת בשבילו ודואגת לעתיד ילדיו. אני מאמין במנהיגות שבאה לשנות את המציאות ולא להשלים איתה”, אמר והוסיף: “השלטון המקומי בגדרה הפך עצמו למגרש משחקים קטן של פוליטיקאים מקצועיים שרואים בתושבי גדרה קרש קפיצה לביצה הפוליטית הלאומית. אני לא מוכן שעתיד גדרה יהיה חלק מהקרב בין הליכוד למשה כחלון. אני לא מוכן ששאלת המשאבים לחינוך שלנו יוכרע בתוצאות העימות בין מפלגת העבודה ליש עתיד. במלחמה הזאת אני לא יודע מי ינצח, אני רק יודע דבר אחד – במלחמה הזאת בטוח שתושבי גדרה יפסידו”.

היו כאלו שאמרו שמדובר באפיזודה חולפת, אלא שרווח תקע יתד וכפי שהבטיח מלכתחילה – הוא ממשיך עד הסוף – והוא עומד בכך, 53 ימים ליום בו יגיעו תושבי המושבה אל הקלפי ויבחרו את המועמד שלהם – יואל גמליאל או סהר רווח, לראשות. יותר מכך, רווח נשמע אסרטיבי במיוחד, השבוע, בביתו: “לפני כשנה כשדיברתי על הצורך להביא שינוי ובשורה חדשה לגדרה היינו קבוצת חברים, תושבים אכפתיים שמנסים להבין את חוקי המשחק הפוליטי במושבה. היום אנחנו כוח פוליטי גדול ומשמעותי, היום אנחנו בנקודת זינוק לניצחון בבחירות. אנחנו לא רק הבנו את חוקי המשחק, אלא גם משנים את חוקי המשחק הפוליטי בגדרה. אנחנו – בני הדור השלישי והרביעי של גדרה – לא זכינו להיות דור הבונים והמייסדים של המושבה אך עלינו מוטלת האחריות להיות דור ההמשך ואנחנו נהיה הדור שמחדש את המושבה”.

בדברים שנשא בטקס הרמת הכוסית אמר: “אל תפקיד ראש המועצה הבא אני מגיע מוכן ומצויד בתוכניות עבודה וצוות מקצועי רחב שיוביל את גדרה בעשר השנים הבאות. הגיע הזמן לסדר עדיפות חדש בגדרה. התושבים הם לפני הכל. בחרנו לבנות את ביתנו במושבה, בחרנו לחיות בקהילה ועליי מוטלת החובה להגשים את המשפט ‘לגדול ולהישאר מושבה'”.

מה התכנית שלך לחודשים הקרובים?

“במאה הימים הראשונים שלי בתפקיד ראש המועצה אני מתכוון לפתוח בתהליך שיתוף ציבור נרחב הגדול ביותר שנעשה אי פעם בגדרה ולכתוב את החזון העירוני מחדש. נכין תיקון נרחב לתוכניות הבניה והתחבורה בגדרה, שתגדל ותישאר מושבה עם בניה מידתית המתאימה לאופי ומרקם החיים שלנו במושבה. אני לא מתכוון להיכנע לפוליטיקאים ופקידים. מי שאיבד את האמונה בכוחה של גדרה להישאר מושבה לא יהיה ראש המועצה של גדרה. הגיע זמן לראש מועצה חדש, אופטימי, כזה שמאמין ברוחם של תושבי גדרה. הגיע הזמן גם שנתבגר במערכת הבחירות הזאת ונאמר שמה שלא נעשה בגדרה בעשר השנים האחרונות לא יעשה על ידי גמליאל גם בעתיד. הגיעה העת לגדול מאולם תרבות להיכל לאומניות הבמה, שיביא לגדרה עושר תרבותי מחודש. נוביל תכנון מחודש לחבר את המושבה בשבילי אופנים ושבילי ריצה, נתכנן בגדול, נגייס את המשאבים הדרושים ונעשה בגדול”.

למרות שאגף החינוך זכה להישגים רבים ביחד עם ראש המועצה המכהן, לסהר יש תכניות אחרות לחלוטין, גם בתחום זה. “עשו בגדרה חינוך מצוין, אבל אנחנו לא מקום שבו אפשר להגיד ‘זה מה שיש וזה מספיק לנו’ – אני אקח את החינוך בגדרה לשיאים חדשים. גדרה בראשותי תהפוך למעצמת חינוך. הכנו את תוכנית החינוך המפורטת הגדולה ביותר שנעשתה אי פעם בגדרה. על המלאכה הכל כך חשובה הזאת מנצח חברי ושותפי לדרך, מיכאל בן שיטרית ואני מתכוון להביא את גדרה לשיאים חדשים בחינוך. את העתיד הטכנולוגי ואת שיטות הלימוד החדשניות שמדינת ישראל תכיר בעוד עשר שנים נביא לגדרה לפני כולם. נפתח את מערכת החינוך בגדרה לזרמים נוספים, נקבע תו תקן של איכות ובטיחות לכל מוסד חינוכי בגדרה, גם לפעוטון פרטי לגיל חצי שנה.

רווח נולד בגדרה לפני 46 שנה, דור שני ביישוב להוריו, שמעון – שכיהן כחבר מועצה בגדרה, סגן ראש המועצה, ויו”ר איגוד ערים לחינוך בגדרה – ושוש מייזל-רווח (ז”ל) שנהרגה לפני חמש שנים בתאונת דרכים בהודו כשהג’יפ שלה התהפך במהלך המסע ‘מלכת המדבר’. הוא הבכור מבין ארבעה אחים: גל, השותף עימו במרכז העץ הישראלי העוסק בשיווק עצים לבנייה ולנגרות, רז רואה חשבון בחברת מייקרוסופט, והילה עורכת דין בפרקליטות מחוז דרום. רוח שירת בצה”ל במשך 12 שנים – ובשנים האחרונות לשירותו נחשב לאחד המומחים הגדולים לסוריה באגף המודיעין, הוא השתחרר מהצבא בדרגת רב סרן ויצא לאזרחות, אחרי תואר ראשון במנהל עסקים ומשאבי אנוש. הוא נשוי לאפרת, אחראית משאבי אנוש בחברת השילוח הבינלאומית TNT אקספרס, אקדמאית ובעלת תואר שני ולהם ארבעה ילדים: אופק (14), עידו (11), רוני (4) ונטע (שנה וחצי).

רבים מתושבי גדרה מכירים את רווח, בעל החזות המרשימה והחיוך הכובש, מפעילותו במועדון הכדורסל של מכבי גדרה. הוא נושם כדורסל מאז היה בן 6, אז החל לשחק במכבי גדרה, ועד לגיוסו בצבא. בשלוש השנים האחרונות הוא מכהן כיו”ר מועדון הספורט מכבי הבילויים גדרה. פעילותו הציבורית אינה מסכמת בכך. במשך ארבע שנים היה חבר הנהגה בתנועת הנוער ‘המכבי הצעיר’, במשך שלוש שנים חבר בהנהגת ההורים הבית ספרית ב’פינס’. “בשנים בהן אני מעורב בפעילות הציבורית במושבה למדתי על הצרכים של התושבים”, הוא אומר, “ראיתי את הבעיות הקיימות במערכת, את הדברים הדורשים תיקון. למעשה אני בעצמי עברתי את כל הדרך מילד ששיחק כדורסל במגרש מכבי, גדל והתחנך בגדרה וכעת איש משפחה – ואני רוצה שגם ילדיי יקימו את ביתם כאן. בשנים האחרונות בניתי את ארגז הכלים שלי, למדתי באקדמיה, רכשתי ניסיון פיקודי וניהולי והייתי מעורב בפעילות הציבורית במושבה. אני יכול לומר עם יד על הלב שאני חי ונושם את גדרה ואוהב אותה בכל ליבי”.

מה החלומות הפוליטיים שלך?

“אין לי חלומות להיות חבר כנסת או שר. שאיפת חיי היא לזכות להיות זה שיוביל את המושבה המיוחדת שלנו לעתיד טוב יותר – לנו ולילדים שלנו. תראי, זה אתגר גדול להכין את גדרה לעשורים הבאים, להכין את התשתיות, להתאים את המערכות לעידן הטכנולוגי בדומה לערים החכמות והמתקדמות במדינה ובמקביל לשמור על צביונה הייחודי של מושבת הבילויים שלנו. יתרה מכך, נגמרו הימים שתושבי גדרה הם הארנק של המועצה. אפתח בחודשי הקיץ את קייטנת ראש המועצה – קייטנה מסובסדת במחיר שווה לכל נפש בכדי שחודש אוגוסט יהפוך להפנינג של חינוך וקהילה במקום מסחטת כספים מאיתנו ההורים. אנחנו נפתח מרכזי למידה שיופעלו על ידי סטודנטים ומדריכים מתנדבים בשעות אחה”צ בכדי להוות אלטרנטיבה לשיעורים הפרטיים היקרים, נעביר את גדרה לשיאים חדשים בחינוך ונוריד את יוקר תשלומי ההורים, אנחנו עומדים בפני שינוי גדול ובפני תקווה גדולה. הבחירות האלו ירשמו בספרי ימיה של גדרה כבחירות בהן ניצחו התושבים את העסקנים. ספינת הטיטניק של העסקנים והפוליטיקאים מכל המפלגות איבדה כיוון: מלחמות אגו ופוליטיקה של יריבות ושנאה לא מתאימות לגדרה. תושבים שלא גדלו בגדרה, שאינם מחוברים בנשמתם לרוח המושבה חושבים ורוצים פוליטיקה של אלימות ועסקנות. אל תייבאו את השיטות האלו לגדרה – זה לא מתאים לנו”.

לסיכום, עולות לך לעתים תהיות: אם אמך הייתה כאן, מה היא הייתה מייעצת לך?

“אני בטוח שאמא מביטה בי ממקומה וגאה בי על רצוני להפוך את מושבת הולדתה למקום טוב יותר. אמא חינכה אותי לזכור תמיד מאין באתי, כל אדע לאן אני הולך ואני מבטיח שאלך עם הלב ואתן את הנשמה בשביל המושבה שלנו והתושבים הנפלאים שחיים בה. הקהילה כאן – היא זו שהופכת את המושבה שלנו ליחידה במינה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן