news08.net/ads.txt

סוגי פרחים עונתיים – מה חשוב לדעת?

הפרחים הם ללא ספק אחד מהפלאים הנפלאים ביותר שנתן לנו הטבע. כל סוג של פרח הוא מיוחד במינו ואין שני לו. ובדיוק כמו לנו בני האדם, גם לפרחים יש את הצרכים והדרישות שלהם על מנת להגיע לשיאם ולהראות במיטבם.

בהתאם לצרכים אלה (שבדרך כלל ממוקדים בכמויות המים והאור הדרושות, לצד עמידות בטמפרטורות ורמות לחות שונות), הפרחים מלבלבים בעונות השונות המתאימות לתנאים הדרושים להם. איזה פרחים מגיעים לשיאם בעונת הקיץ? ואילו דווקא מתחילים “להרים ראשם” תחת ממטרי החורף? כל התשובות לפניכם.

ההבדלים המהותיים בין פרחי העונות השונות

פרחי חורף וקיץ שונים מאוד במהותם. כך, הפרחים שמתחילים לפרוח בקיץ מאופיינים בתוחלת חיים קצרה יחסית, בגלל שבתקופה זו בישראל יש יובש רב והפרחים נוטים לצמוח ולקמול במהירות רבה.

לעומת זאת, לפרחים החורף לוקח זמן רב יותר להיפתח, אך הם ניחנים בתקופת לבלוב ארוכה יותר ועמידות בפני תנאי מזג אוויר פחות מיטיבים.

כך שזרים המורכבים פרחי חורף מהווים מתנה מעולה לכל אירוע בחודשים המתאימים, משום שהם יעמדו זמן רב באגרטל ויסבו שמחה רבה ללא טרחות מיותרות.

פרחי חורף

האביב זהו שיא עונת הפריחה בישראל, ולכן זוהי התקופה המועדפת על משפחות ומטיילים בכל רחבי הארץ לצאת לשדות ולתעד את הצבעים המתפרצים והמקסימים. מיותר לציין שמינים רבים של פרחים הם מוגנים, לכן ההזדמנות היחידה ליהנות מהם היא בדיוק בתקופת הפריחה באזור מחייתם הטבעי, בלי לקטוף!

אך אם אתם ממש רוצים פרחי חורף, תוכלו להזמין לביתכם זר פרחים מאחת החנויות פרחים הקרובה לביתכם, לדוגמא באזור חיפה אפשר להזמין זר חרציות צבעוני  מאתר האינטרנט של Haifa Flowe  וליהנות מצבעים ססגוניים בעונה הסגרירית הזאת.

פרחי סתיואביב

הפרח הבולט בעונת הסתיו ואביב הוא פרח הדליה הישראלי והנפוץ, שדומה מעט לוורד וגבעולו מגיע לגובה של ארבעים סנטימטרים. פרח אהוב נוסף הפורח בסתיו וגולש לחורף – הוא הנרקיס הידוע כמלך הביצה.

אמנון ותמר זהו פרח נוסף האופייני לנוף הישראלי הפורח במגוון צבעים דווקא כשהטמפרטורות צונחות. פרח זה אינו סובל מזג אוויר יבש ושרבי, לכן יש ליהנות ממנו כל עוד קריר.

פרחי קיץ

הפרח המהולל ביותר שזקוק לאקלים קיצי על מנת לשגשג – הוא כמובן הורד. בנוף הישראלי הרגיל ניתן למצוא שני זנים ידועים של הורד – ורד הכלב והורד הצידוני. מעבר לכך, ניתן למצוא מספר רב של ני ורדים מכל הצבעים והסוגים במשתלות המתמקצעות בפרחים אלה, אך יש לקחת בחשבון שגם בגינות הביתיות פרחים אלה פורחים בעיקר בעונות החמות.

פרח נוסף שידוע כקיצי הוא החמנייה, ואין זאת מפתיע כי זה הפרח הדומה ביותר בצורתו ובצבעיו לשמש עצמה, זו המעניקה לנו את החיים ואליה פונים פרחי החמנייה תמיד במטרה לספוג לעליהם את חומה המפרה.

זרי פרחים או גידול עציצים בבית?

ניתן לגדל בבית פרחים עונתיים שונים ומגוונים, אך חשוב מאוד להתאים לכל עציץ או אדנית את תנאי המחייה האופטימליים. על מנת לגדל צמחים באופן שישמח אתכם מדי יום חשוב להבין את אפשרויות השטח מבחינת גישה לקרני שמש טבעיות וגם את הטמפרטורות הקבועות באזור (במידה ונעשה שימוש תדיר במיזוג אוויר ביתי).

בשלבים הראשוניים תמיד מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום הבוטניקה, על מנת לבחור בפרחים שירגישו בנוח בתנאי הביתיים שלכם, וגם לא ידרשו מכם יותר טיפול משאתם מסוגלים להעניק ברמה היומיומית.

פרחים עונתיים זוהי תופעה ברורה שמקורה בעולם העשיר שהעניק לנו הטבע, בכל פרק זמן במהלך השנה יש צמחים ופרחים שונים שמקשטים את חיינו, ואי אפשר להודות מספיק לנפלאות הבריאה על כל היופי הזה!

(תמונה: FREEPIK)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן