news08.net/ads.txt

סוף לסכסוך: הסכם עבודה תקדימי לעובדי “גפן-דקל תעשיות”

שבועיים לאחר הכרזת סכסוך עבודה ב”גפן-דקל תעשיות”, חתמו לראשונה הנהלת החברה וועד העובדים על הסכם עבודה *** במרכזו: צמצום ההון האנושי בהסכמה תוך הגדלת סכום הפיצויים, תשלום יום מחלה מהיום הראשון והכפלת שי לחגים *** יו”ר ההסתדרות במרחב נגב, נורברט בוקובזה: “העובדים מבינים את חשיבות העבודה המאורגנת ומרגישים מקרוב את הגב הרחב של ההסתדרות”

פחות מחודשיים מאז התאגדו עובדי חברת “גפן-דקל תעשיות” תחת מטריית ההסתדרות, וכבר ניתן לרשום נקודת ציון בדמות הסכם עבודה ראשוני שנחתם בין הנהלת החברה, ההסתדרות וועד העובדים. גפן-דקל היא חברת ההייטק הראשונה שהוקמה בבאר שבע, ומעסיקה כ-100 עובדים בישראל ועוד כ-300 עובדים בשלוחות נוספות ברחבי העולם.

לפני קצת יותר מחודש, פנו עובדי חברת ההייטק להסתדרות בבקשה להתאגד מתוך רצון לשמור על מקום עבודתם ושיפור תנאי העסקתם. הפנייה נעשתה עקב מכירת החברה ואיומי ההנהלה בפיטורי עשרות עובדים. לאחר שהתאגדו בהסתדרות, הצדדים פתחו במשא ומתן שעלה במהרה על שרטון, דבר שהוביל להכרזת סכסוך עבודה מצד ההסתדרות במרחב נגב.

כצפוי, ההכרזה על סכסוך העבודה הובילה את הצדדים בשנית להיכנס למו”מ, ובתום סבב שיחות אינטנסיבי מול הנהלת החברה סביב דרישת ההנהלה לפטר 27 עובדים, הגיעו הצדדים להסכמה על פיטורי 16 עובדים אשר ייצאו עם פיצויים מוגדלים של 150%. בנוסף לכך, החל מחודש ינואר 2023 ייהנו העובדים מתשלום יום מחלה מהיום הראשון והכפלת השי לחגים בשווי של 1600 ש”ח סה”כ. בימים הקרובים יחזרו הצדדים לשולחן המו”מ על מנת לדון בהסכם קיבוצי נוסף, אשר יעגן את כל תנאי העסקתם ויבטיח את ביטחונם התעסוקתי והכלכלי. את המו”מ הובילה ההסתדרות במרחב נגב בשיתוף האגף להתאגדויות, מרחב הנגב ואגף הסלולר, האינטרנט וההייטק.

יו”ר ההסתדרות במרחב נגב, נורברט בוקובזה: “מזל טוב לעובדי חברת ‘גפן-דקל תעשיות’ על הסכם חדש ומצוין עבורם. העובדים מבינים את חשיבות העבודה המאורגנת ומרגישים מקרוב את הגב הרחב של ההסתדרות. טרם התאגדותם ניצבו העובדים לבד מול דרישות ההנהלה, וחודשיים לאחר מכן הם ניצבים בעמדה מעולה עם הסכם עבודה שיבטיח את עתידם התעסוקתי. אני מבקש לשבח את מזכירי האיגוד המקצועי במרחב נגב, רפי בן-דוד ונטלי סופר שפעלו בחריצות ובמסירות לצורך השלמת המו”מ בהצלחה”.

יו”ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי: “עובדי גפן דקל התאגדו בזמן, רגע לפני מהלך צמצומים בחברה. צמצמנו את מספר המפוטרים ועובדי החברה שיפוטרו יזכו למענק פרישה מוגדל. במקביל, התחיל תהליך שיפור תנאים לשאר עובדי החברה. נמשיך ללוות את העובדים עד לחתימה על הסכם קיבוצי מיטיב”.

צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן