news08.net/ads.txt

סוף לתכנון עיר חרדית: פורסם מכרז לבניית 2,000 דירות לכלל הציבור

רשות מקרקעי ישראל פרסמה מודעה ראשונה ובה היא מזמינה יזמים להגיש הצעות לרכישת זכויות לבניית כ-2,000 דירות בקרית גת מערב.
התוכנית התקפה שאושרה בסוף 2016 מאפשרת בניית 10,000 דירות על 4,500 דונם ממערב לכביש 40 ואינה מותאמת לציבור החרדי. כך למשל הבניינים בה גבוהים וחלקם מתנשא ל-14 קומות בעוד שיש פסקי הלכה שמאפשרים להתגורר בבניינים בני עד 7 קומות. כמו כן כמות מוסדות הציבור קטנה ביחס לצורכי הציבור החרדי, להם דרושים מספר כפול של כיתות בגלל הפרדה מגדרית, בתי כנסת, מקוואות ועוד.
 
 
הממשלה מתקשה לספק מענה למצוקת הדיור של הציבור החרדי. דו”ח שפרסם משרד השיכון ב-2016 המליץ על הקמת שכונות חרדיות בערים מעורבות. אבל רוב ראשי הרשויות מסרבים לקלוט קבוצה גדולה של חרדים, ולכן שכונות כאלה לא קמו.
אבל בשבוע שעבר נודע כי השרים איילת שקד, זאב אלקין, ואביגדור ליברמן החליטו לחזור לחלופת כסיף והורו לשווק את השכונה שממערב לקרית גת לציבור הכללי. ההחלטה על כך התקבלה משום שהתוכנית זמינה לשיווק, ועל רקע עליית מחירי הדירות השרים לא רצו לחכות עד שתאושר תוכנית חדשה המותאמת לחרדים. בצנרת התכנונית מקודמת תוכנית נוספת, אשר מגדילה את תוכנית קרית גת מערב לכיוון מערב ובה על פי הערכות פוטנציאל לבניית 30 אלף דירות. בשלב זה נבחנת האפשרות כי זו תהיה עיר או שכונה חרדית.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן