news08.net/ads.txt

סח”י של רשת חוויות מתרחבת

לאחרונה התקיים טקס קבלה לבני ובנות נוער משכונות גבירול וההולנדית, אשר הצטרפו לסיירת סח”י (סיירת חסד ייחודית), הפועלת על ידי רשת חוויות רחובות, בשיתוף עמותת נכח שנוסדה בשנת 2007 ע”י עודד וייס, איש חינוך מעל 20 שנה המשמש כיום כנשיא העמותה.

“תוכנית סח”י פועלת במרכז קהילתי חוויות גבירול מזה שש שנים וסוחפת אליה בני נוער רבים לפעילות חברתית ולנתינה”, אומר אמיתי כהן, יו”ר רשת חוויות, “במסגרת הפעילות מתבצעת חלוקת מזון לתושבים בצורה אנונימית, כאשר הנוער עצמו זוכה לקבל תחושת משמעות האישית דרך הנתינה”.

במסגרת הטקס התקבלו לתוכנית כ- 20 בני ובנות נוער חדשים, אשר חתמו על האמנה של הסיירת, קיבלו את חולצת הסיירת והסיכה, שנותנת להם את האמונה והרצון לעשיית הטוב.

במסגרת התוכנית, נפגשים בני הנוער לפעילות חברתית פעמיים בשבוע, כאשר את המפגשים מנהלות רכזות שלוחת סח”י רחובות, אוריאן מרחום וטליה יוסף, באמצעות שיח חברתי ואישי עם הנוער, במטרה להעצים ולפתח את תחושת המסוגלות העצמית. שיא הפעילות השבועית הינה יציאתם של בני הנוער לאיסוף מזון ברשתות המזון וחלוקת המזון ברחבי השכונה בשעות הקטנות של הלילה. כך, מידי שבוע מתבצעת חלוקה לכ-25 משפחות, כאשר בני הנוער משאירים את סלי המזון בפתח הבית באופן של מתן בסתר. לאחר החלוקה, מתבצע מעגל שיח, שבו הנוער משתף בתחושות את כלל הקבוצה הפעילה בסיירת, שיח שמוביל להעצמה ופתיחות – והכל דרך ערך הנתינה.

עודד וייס, המכונה “הבאבאסח’י”, נכח בטקס, ואמר כי: “מדובר בהרבה יותר מפעילות נתינה, זו תקווה שאפשר גם אחרת, אוריאן וטליה בוגרות הארגון מובילות מידי שבוע עשרות רבות של בני נוער, אשר דואגים למשפחות נזקקות לשפע של מזון ולקשישים, שלא ירגישו בודדים, שיהיה להם חורף חם. הפעילות אף התעצמה בתקופת הקורונה. אשרי העיר שאלה הם ילדיה”.

אלרואי אסרף, מנכ”ל רשת חוויות, ציין כי מדובר באחד הפרויקטים החינוכיים והחברתיים המשמעותיים ביותר הפועלים במרכזים הקהילתיים: “לסיירת סח”י יש משמעות אמיתית בהקניית ערכים של נתניה לזולת ובחיזוק הערך העצמי של הנוער, שהרי אותם נערים ונערות לוקחים אחריות ויודעים שהמזון שהם מספקים מונע מאדם אחר להישאר רעב. בנוסף, הנוער מתאגד סביב רכזים שיודעים לגעת להם ללב ולאחד אותם. גם מאמינים בהם וגם יש ערך למה שהם עושים ואז השמיים הם הגבול”.

מנהל חוויות גבירול, איתמר הרשקו, הוסיף כי: “גם לאחר שנים של פעילות אני נפעם לנוכח ההצלחה האדירה שהתוכנית מביאה איתה. אני רואה את הביקוש הגדול של בני הנוער להצטרף לסיירת ואת ההשפעה החיובית שמתחוללת בכל נער ונערה שלוקחים חלק בתוכנית. מדובר בתוכנית שמשנה מציאות בקהילה, וזה נותן לנו את המוטיבציה להמשיך ולעשות רק טוב”.

ברשת חוויות ביקשו להודות לעודד וייס ואברהם חיון מעמותת סח”י, על שיתוף פעולה הדוק לאורך השנים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן