סיכום אירועי יום השואה והגבורה ברמלה

יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ”ד: תושבי רמלה וכל עם ישראל הרכינו את ראשם לזכר ששת מיליוני אחינו שנספו בשואה שהיה האסון הגדול ביותר שנחת על העם היהודי בכל תולדותיו

אין לנו ארץ אחרת

בטקס מרכזי ומרגש ליום השואה והגבורה תשפ”ד שהתקיים השבוע בהיכל התרבות ברמלה, התייחדה העיר רמלה, תושביה עם ששת מיליוני היהודים שנספו בשואה. במעמד נטלו חלק ראש העיר מיכאל וידל, סגניו, חברי מועצה, יו”ר המועצה הדתית, ניצולי שואה, תלמידים, מנהלות בתי ספר, תושבים ועובדי המנגנון העירוני

ראש העיר נשא דברים בשם העירייה ואמר, כי תושבי רמלה וכל עם ישראל מרכינים את ראשם לזכר ששת מיליוני אחינו שנספו בשואה שהיה האסון הגדול ביותר שנחת על העם היהודי בכל תולדותיו. “השנה, בעקבות אירועי השבעה באוקטובר, קיבל היום הזה עבור כל אחד מאיתנו משמעות אחרת. בטבח שמחת תורה תמונות שלא חשבנו שנראה עוד הפכו למציאות מטלטלת. דווקא מתוך התהומות האלה השנה מאפשר לנו היום הזה הזדמנות להתעמק בסיפורי השואה ולשאוב מהם השראה וכוח”.

במסגרת עצרת הזיכרון, הופיעו שחקני תיאטרון רמלה בניהולו של אבי ברנס עם ההצגה ״ארץ״ המספרת את סיפורם של בני נוער יהודים בשואה שמוצאים תקווה בתנועת “עליית הנוער” וחולמים על ארץ בטוחה להגיע אליה. את ההצגה ביים יוסי ג׳וז כהן, כתיבה: עומר פינשטיין, מוזיקה: נדב רובינשטיין, כינור ואקורדיון: רוני סיילר וויטלי פודולסקי, תפאורה: בעיצובו של האמן הרמלאי אלכס אברהם.

רמלה התייחדה עם זכר ששת המיליונים

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה התקיים השבוע בבית העלמין הישן ברמלה בהשתתפות שורדות ושורדי שואה ובני משפחותיהם, ראש העיר, מיכאל וידל, מ״מ ראש העיר, מאור אשש, סגן ראש העיר, אברהם דז’ורייב, חברי מועצה ומנכ”ל העירייה, רונן עזריה.

את הטקס פתח ראש העיר מיכאל וידל שאמר: “היום אנו מרכינים את ראשינו לזכר ששת מיליוני אחינו שנספו בשואה – מהאסונות הגדולים ביותר שפקדו את העם היהודי לדורותיו.

המספר העצום של הנספים בשואה, שישה מיליון, הוא בלתי-נתפש, ומטשטש לעתים את ההבנה והמשמעות שאובדן של כל יחיד הינו אובדן של עולם ומלואו. לא נשכח זאת לעולם”.

פרק תהילים לעילוי נשמות הקדושים נשא הרב מיכאל דרעי חבר מועצת העיר, משנה לעילוי נשמות הקדושים מפי הרב איתן דהן, אמירת “קדיש” מפי אבי רינגל דור שני לשורדי השואה ובנם של אברהם דוד ושושנה רינגל זיכרונם לברכה, תפילת “אל מלא רחמים” מפי הרב החזן  ישראל בוסו.

הטקס נחתם בהנחת זרים: זר עיריית רמלה, הניח ראש העיר רמלה, זר מועדון ניצולי השואה ברמלה יונח על ידי: אסתר קופלר שכילדה הצטרפה עם משפחתה לפרטיזנים ביוון וכרמלה גולדברגר שניצלה ממחנה טרנסניסטריה באוקראינה.

על הצד האומנותי ניצחו הרכב זמר העירוני, ניהול  מוסיקלי ונגינה: דניאל סעדו.

זיכרון בסלון 

גם השנה התקיים מפגש “זיכרון בסלון”. במפגש המרגש לקחו חלק מעל עשרות משתתפים ומשתתפות תושבי ותושבות רמלה. משתתפי הערב, זכו לשמוע את הגברת רחל גונן, דור שני לשורדי השואה, יחזקאל והדסה קוטלר ז”ל, ששיתפה בסיפורם המרגש והמעורר השראה של הוריה.

הערב התקיים בשיתוף פעולה בין הרשות לביטחון קהילתי, מרכז הגישור העירוני, הבית להורים והתכנית הלאומית לנוער בסיכון 360.

זיכרון בסלון היא מסורת ישראלית חדשה לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. זיכרון בסלון מעבירה את שרביט הזיכרון מהטקסים הממלכתיים והעצרות ההמוניות – למפגשים אישיים, משמעותיים ומרגשים שמתקיימים מדי שנה באלפי סלונים במקביל.

כל מפגש של זיכרון בסלון מרגיש ומתנהג אחרת, בדיוק כמו שכל סלון מרגיש ונראה שונה, אבל בכולם, כולנו מעצבים ויוצרים יחד את הדרך שבה אנחנו זוכרים ולומדים מהשואה.

◼️ לקבוצת חדשות רמלה והסביבה 2 בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – ביטחוני/חירום/חריג לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית רמלה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן