news08.net/ads.txt

סיפור לשבת | הפה שלנו יכול להיות “כדור אקמול” או “חדר ניתוחים”

יהודי הגיע אל הרבי מגור בעל ה”פני מנחם” מתייפח ואובד עצות: “רבי, משהו לא ברור קורה במשפחתנו, שלושה מבני משפחתי אמורים לעבור ניתוחים, רבי! ברכנו”

שאלו הרבי: “אמור נא לי, מה אתם עושים בערב שבת בשעת הסעודה?” השיב לו היהודי: “אוכלים, שרים ומתבלים בדברי תורה מעיין הפרשה”. שאלו הרבי: “האם אתם מדברים על אנשים, ‘מנתחים’ אותם ואת מעשיהם?” כשהוא מוריד את ראשו השיבו היהודי: “אכן, לפעמים אנו מדברים על אנשים, ‘מנתחים’ את מעשיהם”.

“אם כן, אתם לא צריכים ממני ברכה, אתם צריכים להפסיק לדבר על אנשים ול’נתח’ אותם, כשתפסיקו זאת ייפסקו הצרות שלכם” פסק הרב. הפה שלנו יכול להיות “כדור אקמול” או “חדר ניתוחים”, אנו יכולים להבריא אדם, לקדם אותו, לתת לו כוחות או חלילה “לחתוך” אותו בהבל פינו. לפני שאנו “מנתחים” אחרים נבדוק את עצמנו, “ננתח” את עצמנו, כשאנו נהיה מושלמים אולי נוכל להוכיח אחרים. “מוות וחיים ביד הלשון” – לא רק החיים שלך אלא אף של חברך, אתה יכול להחיות אדם בלשונך או להורגו, הכל תלוי בלשון שלך.

***

הפתגם השבועי: לעולם אל תשווה בין החיים שלך לשל אחרים… בדיוק כמו שאין השוואה בין הירח לבין השמש, כל אחד מהם זורח בזמן שלו

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן