news08.net/ads.txt

סירנות ואלונקות ביבנה | מה קרה בעיר?

אפשר להרגיע: עיריית יבנה קיימה תרגיל לשעת חירום

אזעקה בבתי הספר ‘הדמוקרטי’ ו’מרחבים’, סירנות של ניידות משטרה, הפסקות חשמל – זה רק חלק ממה שקרה היום ביבנה, אך יחד עם זאת ניתן להרגיע את ציבור התושבים ולעדכן כי מדובר בעצם בתרגיל לשעת חירום.

התרחישים הבטחוניים התרחשו בבתי הספר ‘הדמוקרטי’ ו’מרחבים’ שדימה תרחיש ירי טילים לעבר יבנה ופגיעה במוסדות ציבור. ראש העיר, רועי גבאי ומנהלי מכלולי החירום בעירייה התנסו בתרחישים ותגובות למציאות ביטחונית מאתגרת הכוללת נפילת טילים בשטח העיר, הפסקות חשמל ומים, הפסקת הלימודים במערכת החינוך, עומס על מרכז השליטה העירוני 106 בפניות של תושבים מודאגים, טיפול בנפגעים, הסברה לאוכלוסייה ומידע לציבור.

התרגיל נערך בשיתוף פיקוד העורף, משטרת יבנה, מתנדבי יחידת החילוץ העירונית, מנהלי בתי ספר והאחראים על הביטחון במוסדות החינוך, תאגיד מי יבנה, איחוד הצלה ועוד. בשעה 10:00 הופעלה אזעקת תרגול ותלמידי בתי הספר והצוותים החינוכיים תרגלו פינוי בטוח ומסודר למרחב מוגן בתוך 60 שניות.

בעירייה פרסו חפ”קים ולשולחן העירוני הוזרמו נתונים, דיווחים מהשטח וקבלת החלטות אופרטיביות בהובלתם של ראש העיר, רועי גבאי וראש המטה בחירום ומנכ”ל העירייה, דוד שטרית. בתום התרגול נערכה ישיבת סיכום ומסקנות במהלכה צוינה רמת המוכנות הגבוהה של המערכת העירונית לחירום והיכולת הניהולית והמקצועיות של כלל השותפים.

ראש העיר, רועי גבאי הדגיש את חשיבות ההערכות לחירום ואמר כי “המציאות בה אנו חיים במזרח התיכון מחייבת את כולנו להערכות ודריכות מלאה. המערכת העירונית נערכת למתן מענה למגוון רחב של תרחישים העשויים להתרחש בכל רגע נתון. יבנה בורכה בקהילת תושבים עם תחושת שליחות וערבות הדדית ואני בטוח כי הם יעמדו לצד הרשויות במשימות הרבות. ההערכות המוקדמת ושיתוף הפעולה בין המכלולים יבטיח כי נדע לעמוד באתגרים, זה הזמן להצטרף למערך המתנדבים”. ראש העיר הודה לכל השותפים, למנהל אגף ביטחון וחירום, ציון דויד ושיבח את עובדי העירייה על הרצינות בביצוע המשימות ושיתוף הפעולה.

בתוך כך נציין כי ב-21 בפברואר יתקיים תרגיל ההתגוננות הארצי במוסדות החינוך בהשתתפות כלל מוסדות החינוך בארץ ובכלל זה גני הילדים.

צילום: עמרם כהן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן