סערה בתחנת הכבאות ברחובות: קצין כבאות הגיש תלונה נגד קצין אחר המשרת עימו בתחנה בטענה לסירוב פקודה

כיבוי אש

ד’, קצין כבאות ותיק מתחנת רחובות, הגיש מכתב תלונה אל מפקד התחנה, שמעון גמליאל, נגד רועי סוויסה, המשרת עמו בתחנה בטענה כי סירב פקודה ונטש באמצע משמרת כבאות. גורמים בכבאות מספרים כי מופעלים על הקצין המתלונן לחצים גדולים לבטל את התלונה: “לטובתך עזוב את הסיפור”. מפקד תחנת רחובות, שמעון גמליאל יזמן את רועי סויסה לבירור.

במכתב שהגיש הקצין, נכתב: “בשעה 09:04 בבוקר עזב הקצין רועי את התחנה ללא ידיעתי וזאת לאחר שסירב פקודה”. לדבריו, דרש ממנו לשמש במהלך המשמרת בתפקיד “קצין חודר” בצוות כיבוי, אך הוא סירב. לאחר מכן ציין מפקד המשמרת כי הסביר לו שיש חשיבות מקצועית גדולה להצבתו בתפקיד זה, בין היתר בשל מיקומו של קצין באירועים מורכבים כמי שמעביר דיווח ותמונת מצב מקיפה ממוקד האירוע.

על פי מכתב התלונה, איים סוויסה שאם הוא יצוות לרכב צוות הכיבוי הוא יעזוב את התחנה, וכך גם עשה. את המכתב סיים ב”מקרה זה הוא מקרה חמור ביותר שיכול להשליך על המשך העבודה במשמרת ולכן לא נעבור לסדר היום”.

מיד לאחר כתיבת התלונה סיפרו גורמים בכבאות כי גורמים בתחנה בהם הקצין המתלונן קיבלו שיחות טלפון מקצינים בכבאות והצלה, לבטל את התלונה נגד רועי סוויסה. “הטלפון של הקצין המתלונן לא מפסיק לצלצל, אומרים לו ‘אל תעשה מזה עניין, לטובתך, עזוב את הסיפור”.

עוד נודע כי ביום חמישי קיבלו השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מנכ”ל המשרד רותם פלג, מ”מ נציב כבאות והצלה שמעון בן נר, מפקדי המחוזות וגורמים נוספים בכבאות, מכתב אנונימי שאינו חתום על ידי איש, ובו הלינו על מסכת הלחצים שהופעלה על הקצין המתלונן: “אנו מעריכים שהתנהלות המערכת ומסכת הפניות והשכנועים שמגיעים מגורמים בכירים מחוץ לתחנה שלנו היא בגלל שרועי סוויסה הוא בנו של מפקד מחוז דרום, טפסר בכיר משה סויסה, המועמד לתפקיד נציב הכבאות. אנו מודיעים לך שהתחנה כולה עומדת מאחורי מפקד המשמרת. לא ניתן שכתוצאה מכך אותו מפקד משמרת או כל עובד אחר ייפגע בצורה כלשהי”, נכתב.

שמעון גמליאל, מפקד תחנת רחובות, ראה את תלונתו של מפקד המשמרת רק ביום חמישי כיוון ששהה בחו”ל, אולם בכוונתו לזמן את הצדדים לבירור. יצין עוד כי גם גמליאל קיבל את המכתב שיועד לשר ארדן.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן